KTM Duke 690 IV topic drei

Toch maar eens hier proberen. Maar iemand toevallig een kevs o2 mod die ik kan overnemen? Heb een topic in de koop sectie geplaatst maar weinig animo daar.
 
Toch maar eens hier proberen. Maar iemand toevallig een kevs o2 mod die ik kan overnemen? Heb een topic in de koop sectie geplaatst maar weinig animo daar.

Ik heb er laatst een aangeschaft via https://www.ktmforums.com/threads/kevs-o2-mods.17290/, daar verkoopt hij ze iets goedkoper dan via Ebay. Ik was €100 kwijt en hij was er binnen 2 weken (vanuit Australië).

Ik moet hem nog monteren, dus nog geen nieuws over hoe het rijdt.
 
Ik heb er laatst een aangeschaft via https://www.ktmforums.com/threads/kevs-o2-mods.17290/, daar verkoopt hij ze iets goedkoper dan via Ebay. Ik was €100 kwijt en hij was er binnen 2 weken (vanuit Australië).

Ik moet hem nog monteren, dus nog geen nieuws over hoe het rijdt.
oh dat is een een boel goedkoper!
Ik ben na wat zoekwerk wel achter gekomen wat er wss in dat doosje zit, ik ga dat namaken en kijken of dat het het stutteren oplost.

Zo ja zou ik het hier misschien lokaal kunnen verkopen. Ik laat het nog weten, wss pas weer na de winter.
 
Iemand ervaring met een remus of akra kat? Ben benieuwd naar het verschil (vermogen en rijdbaarheid) tov origineel. Mocht iemand nog een remus of akra kat hebben liggen hou ik me aanbevolen.

Momenteel heb ik de 'broodtrommel' er nog onder..😆
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230308-161904_Gallery.jpg
    Screenshot_20230308-161904_Gallery.jpg
    159,7 KB · Weergaven: 32
Ik wil mijn remvloeistof weer gaan verversen, nu lukt het mij niet om zonder computer de vloeistof die in de abs pomp zit mee te versersen aangezien ik deze niet kan activeren. Het vloeistof gedeelte van de voorzijde en de achterzijde lukt wel . Nu zat ik te denken om het abs systeem te foppen door bv de motor te starten , stukje mee te rijden zodat abs lamp uit gaat en dan de motor op de voor en achter bok te zetten. Motor in 2e versnelling te zetten en dan de rem in te knijpen zodat er een verschil in wielsnelheden komt zodat de abs pomp in werking gaat en deze dan te verversen. maar dat lukt mij niet . Iemand anders een oplossing??
 
Ik ga misschien een duke 690 kopen, een uit 2018 met iets meer dan 5000 km. Ga morgen even een dealer bellen om de geschiedenis na te gaan. Iemand nog tips waar op te letten.
 
Via dealer achter de geschiedenis van de motor gekomen, toch mooi dat KTM alles centraal bijhoud binnen Europa. Motor is altijd door dealer onderhouden en er waren geen gekke dingen, alles klopte gewoon. Mijn 390 er op ingeruild dus binnenkort staat er een 690 bij mij in het hok.
 
Even een vraag over het blok, had hiervoor een duke 390 en dit blok als het draaide had wel bijgeluiden. De 690 heeft dit nog meer, hetzelfde als ducati`s uit de jaren 90. Tot hoever is dit normaal en wanneer moet ik mij zorgen maken. Ik weet bij ducati komt dit door omdat daar zoveel mogelijk rol en of kogellagers worden gebruikt, dus weinig of geen glijlagers. De 690 heeft volgens mij alleen een glijlager bij het bigend. Wat zijn jullie ervaringen met deze blokken. (ps de motor rijd verder als een tierelier, grijns van oor tot oor)

Foto`s volgen nog.
 
heb nu een tijdje de 690 en bevalt prima maar de motor tikt lichtjes bij lage toerentallen, vermoed ergens bij de kleppen of daar in de buurt. Nu heb ik via internet al uitgevogeld dat dit ook de nokkenas kettingspanner kan zijn, nu kun je deze er uit halen en de oude olie er uit drukken en deze weer terug plaatsen. Heb hier al een duidelijke video op youtube bekeken en is dit niet zo veel werk. Moet de krukas hierbij ook in een bepaalde stand staan of maakt dit niets uit, denk zelf van niet maar wil het toch graag vragen. De reden dat ik dit wil doen is omdat ik weet dat de motor heel lang heeft stilgestaan voor ik deze kocht.
 
Hallo mede-Dukefans, regelmatig lees ik mee met diverse topics en maak gebruik van alle kennis die er op dit forum gedeeld wordt en zodoende werd het eens tijd om me voor te stellen. In het verleden reed ik op een zelf tot caféracer omgebouwde Kawa Z-400 uit '73 maar ik was meer aan het sleutelen dan aan het rijden. Na een periode van 10 jaar niet meer gereden te hebben, begon het steeds meer te kriebelen en heb een 390 uit 2014 aangeschaft. Een heerlijke lichte en zeer wendbare fiets waarbij vrij eenvoudig zelf het meest voorkomende onderhoud uit te voeren is. Vrij snel kwam ik erachter dat ik vaker/langer ging rijden dan ik had bedacht en was daardoor snel toe aan een zwaarder model. Gecharmeerd van de lijnen, uitstraling en het karakter van KTM en met name de Duke, ging mijn interesse al snel uit naar de eerstvolgende logische stap; een 690, ik heb niks anders overwogen. Na een proefritje op een 2014 model en daarna een uit 2018 heb ik de knoop doorgehakt en enige weken geleden heb ik er een gekocht uit 2018 met 20.000 km op de teller.

Wat een heerlijke machine, vrijwel hetzelfde drooggewicht als de 390 maar een betere verdeling van gewicht, net iets hoger (aangenamer voor mijn 1.85 lengte) en véél meer power. Er bleek ook een Quickshifter Easy op te zitten waar de vorige eigenaar volgens mij geen weet van had, wat een genot om mee te rijden vooral het geluid bij het schakelen vind ik ondanks de originele uitlaat heerlijk. Zijn er mensen op dit forum die hiermee ervaring hebben en is deze nog te finetunen want het schakelen met deze quickshifter gaat mijns inziens vrij houterig maar ik heb vrijwel geen vergelijkingsmateriaal.

Enkele korte termijn wensen:
- originele demper vervangen door een aftermarket exemplaar (Storm, Leovince, Arrow.....)
- fuel dongle van nader te bepalen merk (ik lees van alles over Rottweiler en Kev)
- K&N filter (goede ervaring mee met de 390)
- LSL Flat Koni stuur
- valdoppen

De originele spiegels heb ik al vervangen door stuureind spiegels, ook velgstickers, tail tidy, USB-lader en acculaadsnoer aangebracht, SP-Connect steun geplaatst en ik ben nog op zoek naar een tankring voor SW-Motech tas.
 

Bijlagen

  • IMG_0617.jpeg
    IMG_0617.jpeg
    592,5 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Hoi Timpy,
Mooie motor, ik heb niet lang geleden ook een 690 aangeschaft. Net als jij had ik hiervoor ook een 390. Mijn ervaring is hetzelfde als die van jou, de 390 is een goede stuurmotor en eenvoudig in onderhoud maar de 690 is echt wel een stap omhoog.
 

Bijlagen

  • IMG_2666.JPG
    IMG_2666.JPG
    310 KB · Weergaven: 3
Zit dit ‘lusje’ toevallig ook in de kabelboom naar het dashboard van de 690? Wie weet wat het is? Wat gebeurt er als ik het eruit haal?
IMG_3819.jpeg
IMG_3818.jpeg
IMG_3815.jpeg
 
Beste,
Mijn Dimlicht kabel vanaf de lichtschakelaar naar de eerste connector is kapot.
Heeft er iemand een lichtschakelaar over ?
KTM part nummer 76011070000

Alvast bedankt !

Gr, Nam
1710885818698.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan