KTM Duke 690 IV topic drei

Behalve de valdoppen, de uitlaatbeugel etc zoals die hierboven aan de pagina staan,
heb ik ook nog een K&N KT-6907 luchtfilter over voor een 690 Duke/Supermoto: 30 euro
K&N 1.jpgK&N 2.jpgK&N 3.jpg
 
Hoi, weet iemand watvoor merk tidytail onder deze motor zit? ≥ KTM 690 Duke R 2015 ABS — Motoren | KTM — Marktplaats
Volgens mij is dit geen R&G maar heb geen idee welke t wel is!
Kan het zo ook niet helemaal plaatsen. kwa bevestiging lijkt het op de Evotech Performance Tailtidy: EP KTM 690 Duke Tail Tidy 2012 - 2019 (Red Rear Light) (de mooiste oplossing in mijn ogen, met name het achterlicht)
Maar het achterlichtje op de foto lijkt het 'goedkope' led achterlichtje wat bij de R&G Tailtidy zit: KTM 690 Duke IIII ('12- onwards) Tail Tidy Licence Plate Holder LP0122BK
 
Kan het zo ook niet helemaal plaatsen. kwa bevestiging lijkt het op de Evotech Performance Tailtidy: EP KTM 690 Duke Tail Tidy 2012 - 2019 (Red Rear Light) (de mooiste oplossing in mijn ogen, met name het achterlicht)
Maar het achterlichtje op de foto lijkt het 'goedkope' led achterlichtje wat bij de R&G Tailtidy zit: KTM 690 Duke IIII ('12- onwards) Tail Tidy Licence Plate Holder LP0122BK
Het is de 2e aangezien er geen bevestiging aanwezig is voor de richtingaanwijzers.
 
Hebben er mensen hier ervaring met het vermogen terug draaien van de duke 690?
Ben geïnteresseerd in de motorfiets maar heb alleen nog het rijbewijs A code 80.
 
Hebben er mensen hier ervaring met het vermogen terug draaien van de duke 690?
Ben geïnteresseerd in de motorfiets maar heb alleen nog het rijbewijs A code 80.
Ik heb bijna 19k km gereden met de duke690 op a2.
In het kort: Topsnelheid zal rond de 165 liggen, 0-100 doe je in zo'n 5 sec(Volgens flitsmeister), verbruik wat je kunt behalen is 1 op 20 tot 1 op 28.

Wat betreft vermogensafgifte: De duke heeft een bak koppel, ook op a2(ongeveer hetzelfde als op vol vermogen). tot circa 5500/6000 toeren heb je de normale vermogensafgifte, daar boven begint de a2 begrenzing en merk je dat simpelweg geen "versnelling" ervaart, je kunt hem dan gewoon doortrekken naar de 10k toeren maar je bereikt er niks mee. Beste is tussen de 3500-5500/6000 toeren blijven hangen.

Rijervaring: ondanks dat het een a2 motor is hou je andere motoren prima bij in de bochten, bij het versnellen moet je op koppel rijden en niet proberen teveel toeren te pakken. Op de a2 map ben je eenmaal sneller als je vlot doorschakelt en het koppel gebruikt.

Wat betreft omzetten: kosten zijn 195 euro bij mijn dealer, je moet toestemming geven aan de dealer via een formulier, vervolgens laden ze de map in en krijg je enkele dagen later een nieuwe kentekencard thuisgestuurd met 32kw.

Als je meer informatie wilt over het rijden op a2, stuur me een PB of reageer even in het forum.
 
Goedemiddag,

Afgelopen zondag mijn eerste Ktm opgehaald een duke 690r uit 2013.
Super blij mee en heb er al een stukje mee kunnen rijden op een dag dat het niet regende😃.

Nu heb ik alleen een vraag de motor heeft net 10000km gelopen en volgens het boekje moet de klepspeling dan gecheckt worden en indien nodig gesteld worden, is dit een beetje makkelijk zelf te doen of zeggen jullie laat maar door een zaak doen, ik doe zelf een technisch beroep en heb wel vaker aan brommers en motoren gesleuteld maar nog nooit de kleppen gesteld.
 

Bijlagen

  • 20220203_143033.jpg
    20220203_143033.jpg
    202,3 KB · Weergaven: 25
Een digitale of een papieren versie? En als die digitaal is zou je die dan door kunnen sturen?
 
Werkplaatshandboek voor de KTM duke (r) 2016 -->


Geen idee hoelang het op we transfer blijf staan... Degene die gemaild hebben, hebben deze link in hun postvak.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,
Ik ben er achter gekomen dat als ik mijn remvloeistof vervang ik de Duke op de laptop had moeten aansluiten aangezien mijn ABS pomp nu niet is ververst . Ik ben zelf prima in staat om dit te doen alleen heb ik niet de software om dit zelf te doen . Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is en wat ik nodig heb of dat ik alsnog naar een dealer moet .....
 
Goedemiddag,

Afgelopen zondag mijn eerste Ktm opgehaald een duke 690r uit 2013.
Super blij mee en heb er al een stukje mee kunnen rijden op een dag dat het niet regende😃.

Nu heb ik alleen een vraag de motor heeft net 10000km gelopen en volgens het boekje moet de klepspeling dan gecheckt worden en indien nodig gesteld worden, is dit een beetje makkelijk zelf te doen of zeggen jullie laat maar door een zaak doen, ik doe zelf een technisch beroep en heb wel vaker aan brommers en motoren gesleuteld maar nog nooit de kleppen gesteld.
Opzich is dit prima zelf te doen. Je moet wel het gevoel kennen van klepspeling en je moet weten hoe je de klepstelplaatjes kunt berekenen. Maar dit is niet heel spannend . Ook heb je gereedschap nodig (micrometer) om de plaatjes op te meten omdat vaak de maat er niet meer opstaat .
 
Terug
Bovenaan Onderaan