KTM Duke 690 IV topic drei

helemaal met jack eens
ik heb 40.000km met mijn 2013 690 duke(dus de oude)
en nu 8.000km met een 2017 690 duke r (dus met extra balans as)
en inderdaad de latere versie trilt minder en pakt soepeler op
maar
de oude was lekker "bokkig" en van trillen heb ik nooit last gehad
ik heb nu de r en het grootste voordeel van de r vind ik dat de voorrem beter is
traction control is soms fijn maar soms ook irritant , als je het voorwiel iets omhoog laat komen
dan grijpt de traction control in en valt je voorwiel op de grond
wat dat betreft heb ik soms nog wel wat heimwee naar mijn oude 690
maar trillingen,
ik heb op een ktm testdag al eens iemand gesproken die van een "nieuw"type 690 af kwam en die vond de trillingen verschrikkelijk
als je van een 4 cil af komt zijn de trillingen behoorlijk

in het kort : ik zou de oude niet laten staan als je er 1 kunt vinden met een mooie lage km stand

Kan je de traction control niet uitzetten op een 690?
 
jawel, maar alleen als je stil staat, niet rijdend.
Voor dit verkeerd begrepen wordt of als humor. Er wordt bedoeld dat je de TC uit kunt schakelen als de motor stil staat er er dan mee kunt gaan rijden, dus dat je de TC niet TIJDENS het rijden kunt uitschakelen. Na af- en weer inschakelen van het contact is de TC /ABS standaard weer aan.
Als je permanent zonder TC / ABS wilt rijden moet je de achterste ABS krans verwijderen of ervoor zorgen dat de sensor de krans niet ziet. Je krijgt dan wel een permanent brandend ABS lampje op het dashboard dat op zich klopt, want er is iets mis met het ABS.
 
oh ja zeker kun je de tc uitzetten
maar inderdaad alleen bij stilstand
ik zou graag een knopje hebben dat de tc 5 seconden uit staat
maar daarna wil ik de tc ook graag weer aan
tc heeft me al vaak gered net als de abs trouwens
ik vond tc en abs eerst maar b.s. maar het red je soms toch wel
 
Die 5 seconden functie zit er helaas niet op. Ook niet op de 390, waarbij het hetzelfde werkt als op de 690, alleen zonder TC.
 
mannen (en dames?).

mijn Duke gaat in de verkoop, heb mn oog op wat anders laten vallen.

welicht dat hier een meelezer zit die op zoek is naar een 690R ?

 
Helaas is ook mijn Duke de verkoop in. Ik wil een motor op de zaak kopen.


BSkmLIZ.jpg
 
Gaaf ding hoor. En mooie kilometerstand. :t
Gaat dat zonder noemenswaardige problemen met zo'n eenpitter met alleen het reguliere onderhoud?
 
O, ja nu zie ik het. Dat moet zonder al teveel problemen kunnen inderdaad. ;)
'85.000 zou een mooie score geweest zijn, al zou het de dagwaarde van de motor niet ten goede komen. :N
Er zullen er allicht zijn die dat de teller hebben wel laten passeren. 8500 km is inderdaad maagdelijk 8-) .
Hoe is het mogelijk met een motor van 2013. Mijn 2018 390 mini-Dukeje heeft in het eerste jaar zelfs al meer gereden. Momenteel 10.500 km gereden en gaat door voor de 85.000, dus over een paar jaar kan ik hopelijk mijn eigen vraag van hierboven beantwoorden.
 
Laatst bewerkt:
O, ja nu zie ik het. Dat moet zonder al teveel problemen kunnen inderdaad. ;)
'85.000 zou een mooie score geweest zijn, al zou het de dagwaarde van de motor niet ten goede komen. :N
Er zullen er allicht zijn die dat de teller hebben wel laten passeren. 8500 km is inderdaad maagdelijk 8-) .
Hoe is het mogelijk met een motor van 2013. Mijn 2018 390 mini-Dukeje heeft in het eerste jaar zelfs al meer gereden. Momenteel 10.500 km gereden en gaat door voor de 85.000, dus over een paar jaar kan ik hopelijk mijn eigen vraag van hierboven beantwoorden.
wij hopelijk ook met de motor van de vrouw, gok dat de 390 nog wel ff blijft ^^ heerlijk machientje nog steeds, zelfs (of juist??) als je zn grote broer (690) en andere motoren gewend bent :)
 
mijn Duke is verkocht, zonder kofferset (zijkoffers + topkofferdrager). zijn er hier mensen die ik blij kan maken met 2 ZGAN zijkoffers (2 weekendjes gebruikt) + alle beugels e.d.

1388216
 
lol, en heb je er ook nog wat voor over?

💪🏻
AH je wil er ook wat voor hebben 🤣.
Nee ik denk niet dat het interessant voor me is ik
Wil er mee op vakantie dit jaar, maar we gaan dit jaar het eens met de aanhanger proberen.
En ik heb mijn zinnen gezet op een 790 adventure R voor volgend jaar.🥰
 
Beste KTM rijders...
Mijn Duke 690 r uit 2015 heeft nu 15000 gedraaid en mijn ketting is versleten .Mijn rijstijl is redelijk normaal . 9000 met een achterband . Nu moeten de ketting en de tandwielen vervangen worden maar ik wil nu geen KTM ketting meer . Iemand ervaring met snelle slijtage en tips wat nu wel een goede ketting zou kunnen zijn....
 
Laatst bewerkt:
Kom hier weer even langs na een hele tijd want weer een nieuw uniek Duke IV (2012) probleempje ;):

M'n buddy krijg ik niet open met de sleutel, hij wil niet ontgrendelen zeg maar. Iemand enig idee voor een work around? Zit er al een uur op te stunten haha..
Kapje van de pluspool van de accu is er waarschijnlijk afgevallen. mocht je hem open hebben kapje vastzetten. Dit kapje valt bij de hevel van je slot .
Ik heb het ook al 2 keer gehad ...
 
Kapje van de pluspool van de accu is er waarschijnlijk afgevallen. mocht je hem open hebben kapje vastzetten. Dit kapje valt bij de hevel van je slot .
Ik heb het ook al 2 keer gehad ...
Sleutel draaien en terwijl je duwt op het zadel hielp mij al eens.

Anders de kappen eromheen demonteren en dan kun je er met een schroevendraaier bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan