KTM Duke 690 IV topic drei

Bedankt voor de reacties. Ik ga de Michelin Pilot Power 2CT proberen. (was scherp geprijsd)
Had deze op mijn SMC en beviel goed.

Jammer, is toch een band uit 2006... (Uit even snel googlen kwam dat er uit. Maar de basis, de Pilot Power werd in 2004 geïntroduceerd.)
 
Lijkt me gek dat ik een band van 2006 geleverd krijg. Zal op de DOT code kijken als die binnen is.
 
Vandaag achterwiel gedemonteerd. Wiel kon nét langs de remklauw. In de manual stond het demonteren van de wieltoerentalsensor. (heb ik niet gedaan)
Vraag me af waarom?

Achterwiel demontage.JPG
 
2006 ontwerp bedoel ik.

Dat kan wel kloppen. Ik gebruik de 2 CT al een paar jaartjes.Beviel me goed en is relatief goedkoop. Power RS vond ik aan de hoge kant. Rij toch alleen met droog weer. (hooguit een enkel buitje)
 
Ik stel mijn 390 Duke vraag ook maar even hier. Veel sleutelaars en waarschijnlijk ook wel 390 kenners. Weet iemand de diameter en de globale dikte van de klepstelshims van de 390 Duke. Het gaat om model 2017 tot heden, als er überhaupt al verschil zit in de bouwjaren. Alvast dank.
 
Ik stel mijn 390 Duke vraag ook maar even hier. Veel sleutelaars en waarschijnlijk ook wel 390 kenners. Weet iemand de diameter en de globale dikte van de klepstelshims van de 390 Duke. Het gaat om model 2017 tot heden, als er überhaupt al verschil zit in de bouwjaren. Alvast dank.
Diameter is 10mm en dikte loopt van 1.85 tot 3.3 volgens de parts fiche (item 8) op de website van mulders motoren:
https://webshop.muldersmotoren.nl/n...0d2f888d/390_DUKE_ENGINE_-_2018_VALVE_DRIVE/yIk bestel mijn 10mm shims altijd hier:
https://www.bcswebshop.nl/prox-valve-shim-ktm-1000-x-185-mmZijn iets goedkoper, en verzenden per envelop als je alleen shims bestelt. Maar belangrijker ze hebben shims oplopend met .25mm ipv .5mm waardoor je preciezer kunt stellen.
 
Diameter is 10mm en dikte loopt van 1.85 tot 3.3 volgens de parts fiche (item 8) op de website van mulders motoren:
https://webshop.muldersmotoren.nl/n...0d2f888d/390_DUKE_ENGINE_-_2018_VALVE_DRIVE/yIk bestel mijn 10mm shims altijd hier:
https://www.bcswebshop.nl/prox-valve-shim-ktm-1000-x-185-mmZijn iets goedkoper, en verzenden per envelop als je alleen shims bestelt. Maar belangrijker ze hebben shims oplopend met .25mm ipv .5mm waardoor je preciezer kunt stellen.
Thx
 
Nieuwe achterband Michelin pilot power 2ct zit er op.
De Duke manual (Metzeler band) schrijft 2.0 bar voor. Met deze waarde rijd ik overigens.
De monteur stelde 2.5 bar voor. Dit om een plat middenvlak te voorkomen.

Welke spanning rijden jullie?
Michel pilot power 2ct achterband.jpg
 
Ik rijd met 2,5 bar en een MPR4.

Gisteren bezig geweest met een nieuwe kettingset. Bij de grondige schoonmaakbeurt kwam ik er achter dat één van de remblokken achter gebroken was. Komende week een nieuwe er in, dan is ie helemaal klaar voor het weekend Sauerland dat over twee weken op de planning staat!
 
Iemand hier die ervaring heeft waar de "rollover sensor" (of tip-over, hoe je'm ook wil noemen) juist zit op een Duke 4 en hoe makkelijk je er aan geraakt? Wil namenlijk een kameraad van me helpen wiens dashboard een error geeft over de rollover sensor error. Weet dat het normaal gewoon plug-and-play sensor is, dus eenvoudig genoeg een nieuwe te steken, maar weet niet direct waar die zit en hoe makkelijk je er aan geraakt?

Ding heeft last van een wat haperende motor, soms valt de kracht even weg en als hij terug aan de gas komt, komt de kracht er terug in. Met een slecht functionerende sensor is het natuurlijk lastig veel te zeggen dus dat eerst en vooral even aanpakken. Als iemand nog andere aanraders heeft waar te zoeken hoor ik ze echter ook graag :) Er zit een Akra + decat op, maar de vorige eigenaar dacht dat er geen Akra map was geladen.. |(
 
Hallo allemaal,

Zijn er hier mensen die het al voor elkaar hebben gekregen om de ECU van een 2018 model te kunnen programmeren.
Zelf is ie geknepen naar 32 KW. Maar dat mag er van mij best wel weer af. Ik had een andere ECU gekocht, alleen helaas ook 32 KW.
 
Hallo allemaal,

Zijn er hier mensen die het al voor elkaar hebben gekregen om de ECU van een 2018 model te kunnen programmeren.
Zelf is ie geknepen naar 32 KW. Maar dat mag er van mij best wel weer af. Ik had een andere ECU gekocht, alleen helaas ook 32 KW.

Mijn ecu is toevallig vandeweek naar 32kw gezet, de dealer garandeerde mij dat hij ook gewoon terug kan als hun de motor aan de laptop hangen. Kosten waren 195 euro inclusief nieuwe kentekencard met 32kw er op vermeld.

Waarom zou je dit niet laten doen bij de dealer?
 
Ja Ik heb zelf ook 180 euro betaald om hem naar 32 kw te krijgen.
Allen zelf wil ik weer het volle vermogen hebben. Dat hoeft dan ook niet op het kentekenbewijs aangepast te worden van mij.
 
Ja Ik heb zelf ook 180 euro betaald om hem naar 32 kw te krijgen.
Allen zelf wil ik weer het volle vermogen hebben. Dat hoeft dan ook niet op het kentekenbewijs aangepast te worden van mij.
Maar wel van de verzekeringsmaatschappij. Pas je het niet aan dan rij je illegaal (en daarmee onverzekerd) rond
 
Ja Ik heb zelf ook 180 euro betaald om hem naar 32 kw te krijgen.
Allen zelf wil ik weer het volle vermogen hebben. Dat hoeft dan ook niet op het kentekenbewijs aangepast te worden van mij.

Zover ik weet moet een dealer de mapping aanpassen. Dit kan een particulier niet doen volgensmij.

Ik denk dat er niks anders op zit dan gewoon de motor op kenteken op vol vermogen te zetten.

Als ik mijn 32kw Duke vergelijk met een duke op vol vermogen is het enigste verschil dat de Duke op vol vermogen na de 7500 toeren nog vermogen levert en de 32kw variant dan stopt.
 
Mijn Duke staat nu op 6.700KM en ga een oliewissel doen. (heeft de 1.000 beurt gehad)
Nu vraag ik me af of het nut heeft een compleet oliewisselsetje te bestellen. (EUR 54,81)
De zeefjes (screens) zijn mijns inziens makkelijk schoon te maken.
En waarom de afsluitdoppen van deze zeefjes te vervangen?
Twee losse filters is veul goedkoper. (
Wat zijn jullie ervaringen?

oliewissel set.jpg
 
Mijn Duke staat nu op 6.700KM en ga een oliewissel doen. (heeft de 1.000 beurt gehad)
Nu vraag ik me af of het nut heeft een compleet oliewisselsetje te bestellen. (EUR 54,81)
De zeefjes (screens) zijn mijns inziens makkelijk schoon te maken.
En waarom de afsluitdoppen van deze zeefjes te vervangen?
Twee losse filters is veul goedkoper. (
Wat zijn jullie ervaringen?

Bekijk bijlage 1523158

2 losse filters vervangen en de zeefjes goed schoon maken. Zo doe ik het zelf altijd. Is veul goedkoper😉
 
Same here, heb wel ook alle o-ringen vervangen, maar dat is meer omdat ik dat vanuit m'n werk/opleiding gewend ben.
Zolang ze niet beschadigd zijn zou je ze volgens mij prima kunnen hergebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan