KTM Duke 690 IV topic drei

Ben van plan een tanktas te kopen. Kan op internet niets vinden over een passende ring (waar de tas op vast geklikt wordt) op de tank voor een Duke 690?
Iemand ervaring hier mee?
Ik heb destijds een givi quicklock tanktasje erop gehad
de voorloper van deze: SOFT BAGS EA123 TANKLOCK
Dit is het nieuwe model maar lijkt qua formaat hetzelfde. Je moet de ring onderop de tas maximaal naar voren verplaatsen om het te laten passen op de duke 690, maar het past dan wel prima. het is geen grote tas maar goed genoeg voor wat kleine spullen en het quicklock systeem is ideaal.
 
Beste heren/meiden. Ik heb hier nog een Evo 2 nokkenas liggen voor een KTM 690 (duke, smc en smc-r). Heeft nog geen 1000km in de motor gezeten en is terug gezet ivm verkoop motor. Mijn 690 SMC-R had hierdoor 74pk op het achterwiel (afgesteld bij Ruud Frederiks). Nieuwprijs 265,- en ik verkoop de nokkenas voor 200,- incl verzending. Montage is prima zelf te doen, ik heb het destijds zelf gedaan zonder het blok eruit te halen, Evo-2 map erin geladen met tuneecu en daarna laten afstellen (optioneel, liep met de evo2 map al heel goed)

279accec-7e4c-40fc-9d97-8b141be40a9a.jpg


76a6a9ed-109d-49f6-b2d7-76ea59f5a830.jpg
 
Ik heb destijds een givi quicklock tanktasje erop gehad
de voorloper van deze: SOFT BAGS EA123 TANKLOCK
Dit is het nieuwe model maar lijkt qua formaat hetzelfde. Je moet de ring onderop de tas maximaal naar voren verplaatsen om het te laten passen op de duke 690, maar het past dan wel prima. het is geen grote tas maar goed genoeg voor wat kleine spullen en het quicklock systeem is ideaal.

Bedankt Clover. :t
 
Iemand hier toevallig ervaring met een windscherm op de duke? Twijfel om er een (puig) aan te schaffen voor de wat langere tripjes, maar lees nogal wat verschillende reacties..
 
Iemand hier toevallig ervaring met een windscherm op de duke? Twijfel om er een (puig) aan te schaffen voor de wat langere tripjes, maar lees nogal wat verschillende reacties..
Ikzelf heb het kleine powerparts windschermpje. Dit werkt al redelijk goed tot snelheden van 120. Met hogere windschermen heb ik geen ervaring.

Zijn hier trouwens aanbevelingen voor tail tidy's? Welke zijn aan te raden en is de montage goed te doen met wat basisgereedschap?
 
Ik heb deze. Degelijk ding en helemaal van staal. Ook goed te monteren met basis gereedschap overigens. Je hebt wel ff een grote torx nodig om de handvaten los te maken.

Windschermpje ben ik ook wel benieuwd naar, naar het Sauerland of de Eiffel rijden zonder scherm is echt slopend.
 
Ikzelf heb het kleine powerparts windschermpje. Dit werkt al redelijk goed tot snelheden van 120. Met hogere windschermen heb ik geen ervaring.

Zijn hier trouwens aanbevelingen voor tail tidy's? Welke zijn aan te raden en is de montage goed te doen met wat basisgereedschap?
Tail tidy van Evotech is in mijn ogen de mooiste en best passende oplossing
 
De komende winter wil ik m'n Duke een beetje op gaan knappen qua uiterlijk. Ik heb hem inmiddels als 4 jaar en het wordt tijd voor wat optisch onderhoud.

- Nu wil het dat het pad naar m'n achtertuin erg smal is (op het smalste punt amper 2cm over aan beide kanten) en ik de spiegels hierdoor beschadigd heb op de hoekjes. Er moeten dus nieuwe spiegels op, maar dan geen bar-end spiegels want daar houd ik niet van. Welke hebben jullie, en hebben jullie hier foto's van?

- Verder zit ik te kijken naar een ander koppeling en remhendel. Er zijn er een hoop verkrijgbaar van 3 tientjes, maar wat voor kwaliteit krijg je daarvoor? Zijn die dingen überhaupt veilig?

- Heeft er iemand ervaring met het DNA Stage 2 filter? Doet het iets qua performance, of is het puur voor de looks?

- Van m'n tankdop laat de coating los en hier wil ik dus een nieuwe op hebben. Weet iemand waar je die kunt krijgen, behalve bij de dealer?
 
Ik heb deze. Degelijk ding en helemaal van staal. Ook goed te monteren met basis gereedschap overigens. Je hebt wel ff een grote torx nodig om de handvaten los te maken.

Windschermpje ben ik ook wel benieuwd naar, naar het Sauerland of de Eiffel rijden zonder scherm is echt slopend.
Tail tidy van Evotech is in mijn ogen de mooiste en best passende oplossing
Beide tail tidy's zijn prima. Wel gaat de voorkeur uit voor de tail tidy van Evotech, die vind ik net effe wat lekkerder ogen.
Helaas zijn deze niet op voorraad bij evotech zelf. Kennen jullie toevallig andere leveranciers/winkels waar ik het zou kunnen proberen? Mijn eigen zoektocht komt alleen uit op een dubieuze italiaanse website.
De komende winter wil ik m'n Duke een beetje op gaan knappen qua uiterlijk. Ik heb hem inmiddels als 4 jaar en het wordt tijd voor wat optisch onderhoud.

- Nu wil het dat het pad naar m'n achtertuin erg smal is (op het smalste punt amper 2cm over aan beide kanten) en ik de spiegels hierdoor beschadigd heb op de hoekjes. Er moeten dus nieuwe spiegels op, maar dan geen bar-end spiegels want daar houd ik niet van. Welke hebben jullie, en hebben jullie hier foto's van?

- Verder zit ik te kijken naar een ander koppeling en remhendel. Er zijn er een hoop verkrijgbaar van 3 tientjes, maar wat voor kwaliteit krijg je daarvoor? Zijn die dingen überhaupt veilig?

- Heeft er iemand ervaring met het DNA Stage 2 filter? Doet het iets qua performance, of is het puur voor de looks?

- Van m'n tankdop laat de coating los en hier wil ik dus een nieuwe op hebben. Weet iemand waar je die kunt krijgen, behalve bij de dealer?
Kwa spiegels vind ik die Barracuda of Rizoma spiegels wel netjes kwa looks. Wat is er mis met de originele hevels? Die van mij kun je perfect instellen vind ik?

Wat betreft die tankdop, ik zou toch even langs de dealer gaan, hun weten vast gelijk wat je nodig hebt en of het mogelijk is. Anders kun altijd een aftermarktet tankdop halen zonder slot.
 
De originele hendels zijn idd prima, het is puur voor het oog. Ik vind die CNC gefreesde hendels wel sjiek ogen:9

Voor de tankdop ga ik eens contact opnemen met de dealer, dat zal uiteindelijk wel het beste zijn inderdaad.
 
Dag Dukers, de koppeling van mijn duke r uit 2017 met 17xxx op de teller begon na een grote beurt bij de dealer ineens te slippen. Heb dit hiervoor nog nooit gehad. Na de motor terug te hebben gebracht naar de dealer is gebleken dat de koppelingsplaten versleten zijn, het zou vooral om de tussenplaten gaan. 17.000 km lijkt mij aan de korte kant voor het verslijten van de koppeling, wat is jullie ervaring op het gebied van levensduur van koppelingsplaten bij de duke 690? Ik heb nooit wheelies etc. op de koppeling gedaan, enkel af en toe op het gas.
 
Zit het probleem toch niet in de aansturing van de koppeling ?
ik had bij de mijne bij 3000 kilometer al een lekkende werk cilinder
en als je hem verkeerd afstelt bijvoorbeeld de handel ,komt hij niet compleet vrij.
 
Dag Dukers, de koppeling van mijn duke r uit 2017 met 17xxx op de teller begon na een grote beurt bij de dealer ineens te slippen. Heb dit hiervoor nog nooit gehad. Na de motor terug te hebben gebracht naar de dealer is gebleken dat de koppelingsplaten versleten zijn, het zou vooral om de tussenplaten gaan. 17.000 km lijkt mij aan de korte kant voor het verslijten van de koppeling, wat is jullie ervaring op het gebied van levensduur van koppelingsplaten bij de duke 690? Ik heb nooit wheelies etc. op de koppeling gedaan, enkel af en toe op het gas.
Dit had ik na de 20k beurt ook. Ik kwam er achter toen ik vlak er na een weekend weg was in het Sauerland, zo opeens begon de koppeling te slippen. Daarvoor echt nooit wat aan gemerkt en gek genoeg is het tijdens het weekend over gegaan. Daarna ook geen last meer van gehad.

Ik vermoed dat het door teveel olie in het blok kwam. Het oliepeil was vrij hoog viel me op.

Plus bonusfoto van afgelopen zaterdag, laatste ritje voorlopig. Er werd hier de afgelopen dagen / vanavond echt lomp veel gestrooid.
20201205_140708.jpg
 
Zit het probleem toch niet in de aansturing van de koppeling ?
ik had bij de mijne bij 3000 kilometer al een lekkende werk cilinder
en als je hem verkeerd afstelt bijvoorbeeld de handel ,komt hij niet compleet vrij.
Zal is vragen of ze daar ook naar hebben gekeken!

Dit had ik na de 20k beurt ook. Ik kwam er achter toen ik vlak er na een weekend weg was in het Sauerland, zo opeens begon de koppeling te slippen. Daarvoor echt nooit wat aan gemerkt en gek genoeg is het tijdens het weekend over gegaan. Daarna ook geen last meer van gehad.

Ik vermoed dat het door teveel olie in het blok kwam. Het oliepeil was vrij hoog viel me op.

Plus bonusfoto van afgelopen zaterdag, laatste ritje voorlopig. Er werd hier de afgelopen dagen / vanavond echt lomp veel gestrooid.Bekijk bijlage 1572446
Mmh bij mij hebben ze aangegeven dat de frictieplaten te heet zijn geworden en daarom vervangen moeten worden.. Vrees dat de kans bij mij klein is dat 't overgaat als die niet vervangen worden dan..
 
Zal is vragen of ze daar ook naar hebben gekeken!


Mmh bij mij hebben ze aangegeven dat de frictieplaten te heet zijn geworden en daarom vervangen moeten worden.. Vrees dat de kans bij mij klein is dat 't overgaat als die niet vervangen worden dan..
Ik vind het raar. Voor een beurt heb je nergens last van en daarna zijn opeens de koppelingsplaten op. Dan had je vooraf ook al iets moeten merken.
 
Ik vind het raar. Voor een beurt heb je nergens last van en daarna zijn opeens de koppelingsplaten op. Dan had je vooraf ook al iets moeten merken.
Vond het ook allemaal vreemd overkomen. Grote beurt was 650 euro en die nieuwe platen laten monteren (met al het materiaal en olie enz) was nog eens 350 euro. Heb wel de oude platen mee, dus ga daar nog wel even naar laten kijken door een specialist of iets..
 
Mocht er iemand interesse hebben ik heb nog een K&N luchtfilter voor een duke 4/5 ( inclusief de orginele doos en sticker 😉)
en originele einddemper beide amper gebruikt
35 voor het filter
50 voor de demper
 
Iemand ervaring met een tanktas op een 690 Duke 2017?

Heb een SW-Motech Quick-Lock EVO Tanktas, MICRO (2,5-5 LTR.) op het oog.

Zal deze ring passen op de Duke?
 
Vraagje, wellicht al te vinden hoor hier op het forum maar ik kon het niet vinden helaas.... ;-( Ik heb nog wel eens een zogenaamde 'false neutral' bij het schakelen. Heeft iemand ervaring met die zwaardere veer en hevel en zo ja hielp dat het te voorkomen en waar had je die vandaan?

dank al vast, gr
Leo
 
Terug
Bovenaan Onderaan