KTM Duke 690 IV topic drei

Vraagje, wellicht al te vinden hoor hier op het forum maar ik kon het niet vinden helaas.... ;-( Ik heb nog wel eens een zogenaamde 'false neutral' bij het schakelen. Heeft iemand ervaring met die zwaardere veer en hevel en zo ja hielp dat het te voorkomen en waar had je die vandaan?

dank al vast, gr
Leo
Vraagje, wellicht al te vinden hoor hier op het forum maar ik kon het niet vinden helaas.... ;-( Ik heb nog wel eens een zogenaamde 'false neutral' bij het schakelen. Heeft iemand ervaring met die zwaardere veer en hevel en zo ja hielp dat het te voorkomen en waar had je die vandaan?

dank al vast, gr
Leo
Ik had dit ook af en toe
er is een setje (factory pro kit )
dat is het armpje en veer en dit zou goed moeten werken
ikzelf vond hem redelijk aan de prijs dus nooit meer gedaan.
 
Ik had dit ook af en toe
er is een setje (factory pro kit )
dat is het armpje en veer en dit zou goed moeten werken
ikzelf vond hem redelijk aan de prijs dus nooit meer gedaan.
Sodeju ja vond hem net 126 euro exc verzendkosten voor dat armpje en een veertje... nah kijk het nog wel ff aan dan ;-)

hm of misschien alleen de veer eerst eens vervangen: shift spring ?
 
Sodeju ja vond hem net 126 euro exc verzendkosten voor dat armpje en een veertje... nah kijk het nog wel ff aan dan ;-)

hm of misschien alleen de veer eerst eens vervangen: shift spring ?
Dat is een optie ik Geloof dat het ook een optie is een iets zwaarder veer te monteren
Ik had ergens een nummer gevonden voor deze maar ondertussen alweer kwijt
ook kun je de schakel ster vervangen of zelf aanpassen ik heb dit bij een rc8 eens gedaan
 
- Dukes waarbij speling komt op de lagers van de tuimelaars, daardoor hoor je een licht tikkend geluid maar is lastig te horen omdat het blok uit zichzelf al wat mechanisch geluid maakt. Een symptoom ervan is dat de motor lastiger start, alsof de accu bijna leeg is. Om dit te controlleren moet de kop eraf. Het probleem is bekend bij de dealers en wordt meestal gecheckt met kleppen stellen.

Kop hoeft er niet af, alleen de klepdeksel.
 
Mijne gaat altijd één keer rond voor ie start, bedoel je daarmee dat lastige starten?
 
Mijne gaat altijd één keer rond voor ie start, bedoel je daarmee dat lastige starten?
Sorry was voor de begin pagina van dit forum bedoelt, met bekende kwaaltjes van de 690. Mijn blok gaat meestal ook 1 of 2 keer rond.
 
De koppelingscilinder op mijn blok was lek. Nu heb ik de inhoud hiervan in mijn blok zitten. Zijn er meer mensen die me adviseren om de olie te wisselen?
 
ja wisselen.
er zit al zo weinig olie in het blok en als die dan ook nog vervuild is met een andere substantie.......... doen dus.
 
Heeft niemand een koppeling- en remhendel ter overname liggen?
Hoe is de ervaring met een koppeling- remhendelset van AliExpress?
Past het goed? Functioneert het goed?
Ik hoor het graag!
 
Heeft niemand een koppeling- en remhendel ter overname liggen?
Hoe is de ervaring met een koppeling- remhendelset van AliExpress?
Past het goed? Functioneert het goed?
Ik hoor het graag!
De huurmotor(690 Duke 2009) die ik afgelopen lente heb gehuurd had Ali-hevels. Mijn ervaring is dan ook dat het er leuk uitziet paar de pasvorm ronduit beroerd is. De remhevel en koppelingshevel hadden beide veel verticale speling en liepen gewoon niet soepel.
Ik zou er niet aan beginnen...
 
Ali handles werden hier ook besproken.

 
Heeft iemand toevallig nog een set bar end spiegels te koop? Die ik zoek, hebben Ktm onderdeelnummer 64112940100.
 
Ik heb laatst een paar Ali LED knippers op m'n duke gezet. Werkt prima en ziet er ook nog eens goed uit. Het enige probleem wat ik nu heb, is dat je niet op het dashboard kan zien of je knipperlichten aanstaan wat behoorlijk vervelend kan zijn omdat ik nu steeds heel paranoide op het knopje zit te duwen om zeker te zijn dat ze uit staan.

Heeft iemand dit toevallig eerder gehad? Ik zat zelf te denken dat het komt omdat ik van lampjes naar LED ben gegaan dat er wellicht wat gereset/aangepast moet worden?
 
Goedemorgen,
Ik zit al langer op MF, maar dit is mijn eerste bericht hier.

Ik heb nu de Duke 390 en overweeg deze in te ruilen op een 690. Ga ik er dan veel op voorruit kwa plezier of kan ik beter doorspraren voor een 790?

Iiemand eventueel nog tips om op te letten bij aanschaf van een gebruikte 690?
 
Ik heb laatst een paar Ali LED knippers op m'n duke gezet. Werkt prima en ziet er ook nog eens goed uit. Het enige probleem wat ik nu heb, is dat je niet op het dashboard kan zien of je knipperlichten aanstaan wat behoorlijk vervelend kan zijn omdat ik nu steeds heel paranoide op het knopje zit te duwen om zeker te zijn dat ze uit staan.

Heeft iemand dit toevallig eerder gehad? Ik zat zelf te denken dat het komt omdat ik van lampjes naar LED ben gegaan dat er wellicht wat gereset/aangepast moet worden?
Ik weet dat het bij een 2016+ model de knipperlichten even via de KTM x1 tool geactiveerd moeten worden. Wellicht heeft het hier ook mee te maken.
Goedemorgen,
Ik zit al langer op MF, maar dit is mijn eerste bericht hier.

Ik heb nu de Duke 390 en overweeg deze in te ruilen op een 690. Ga ik er dan veel op voorruit kwa plezier of kan ik beter doorspraren voor een 790?

Iiemand eventueel nog tips om op te letten bij aanschaf van een gebruikte 690?
Ik heb op beide een proefrit gemaakt en ben uiteindelijk voor de 690 gegaan. Ik vind de 390 een leuke motor, maar boven de 100 is de pit er ver uit. Een 690 trekt simpelweg langer en harder door.
Waar ik goed op heb gelet, buiten de algemene staat van de motor is of het onderhoud(kleppen, olie en filters ) gedaan is. Buiten dit heb ik de motor met 6 maanden garantie gekocht en in deze maanden goed veel km's gemaakt om zoveel mogelijk problemen zo vroeg mogelijk aan het licht te krijgen.
 
Goedemorgen,
Ik zit al langer op MF, maar dit is mijn eerste bericht hier.

Ik heb nu de Duke 390 en overweeg deze in te ruilen op een 690. Ga ik er dan veel op voorruit kwa plezier of kan ik beter doorspraren voor een 790?

Iiemand eventueel nog tips om op te letten bij aanschaf van een gebruikte 690?
Wat is je budget? Een 690 is een ééncilinder en een 790 is een tweecilinder. Het is ook maar net welk motorkarakter je leuker vindt. En de 790 is een stuk duurder.
 
Hoop het te redden met 3000 euro bijbetalen op een KTM Duke 390 van 2016 met 8000 km. Een 690 lukt nog wel dan, maar 790 is al lastiger.
 
Beide gehad (heb de 790 nog). 690 is puur plezier, 790 heeft alle toeters en bellen. Zeker als je rond de stad blijft, is de 690 leuker. De 690 kun je echt nog opentrekken en de 790 gaat dan veel te hard. De bullige 1 cilinder is gewoon lachen. De 790 heeft veel meer vermogen en is breder inzetbaar (en geeft ook fun maar op een andere manier).
 
De motor is puur voor de plezier ritjes met zo min mogelijk snelweg. Dus een 690 zou ik dan prima mee uit kunnen net zoals met de 390 nu.
 
Hier ook van een 690 naar een 790 gegaan. Beide veel fun, de 790 is wat comfortabeler en beter geschikt voor langere vakanties. Het is maar net wat je wensen zijn en hoeveel je te besteden hebt, beide fijne motoren.
 
De 790 gaat kwa budget niet lukken als ik het zo zie. De 690 R zie je nog wel eens langskomen, maar is het de moeite om een 690 R te zoeken of valt het wel mee wat je aan de extra opties hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan