KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb het 1 keer gehad dat er brandstof langs de dop kwam
was na vol tanken bij warm weer over een erg hobbelige weg met veel bochten (en hard rijden)
maar verder nooit last van gehad
vanaf welk bouwjaar is die terugroep actie??
 
Ja, een motor die gamáákt is om wheelies mee te maken moet daar inderdaad tegen kunnen. ;)
Komt de oliedruksmering of big end lagering (spatsmering neem ik aan) niet in gevaar bij wheelies?
 
Iemand ervaring met zijn Duke R 2016/2017 dat er een fout cABS en MTC tegelijktijdig komen? na uitschakelen van het contact alles weer normaal. na ca. 200-300 meter rijden komen beide fout meldingen weer. ABS blijft het wel doen. MTC schakelt hij uit. Aan de abs sensoren en abs kranzen ligt het niet. Alles al uitgesloten (verwisseld met andere sensoren en andere wielen).
 
Iemand ervaring met zijn Duke R 2016/2017 dat er een fout cABS en MTC tegelijktijdig komen? na uitschakelen van het contact alles weer normaal. na ca. 200-300 meter rijden komen beide fout meldingen weer. ABS blijft het wel doen. MTC schakelt hij uit. Aan de abs sensoren en abs kranzen ligt het niet. Alles al uitgesloten (verwisseld met andere sensoren en andere wielen).

lijkt me dat een 2016/2017 model nog in garantie valt en dus zou ik 't de dealer uit laten zoeken?
 
lijkt me dat een 2016/2017 model nog in garantie valt en dus zou ik 't de dealer uit laten zoeken?
Normaal wel inderdaad, echter heb ik een complete Duke R 690 kabelboom, blok, ECU, display, stuurbediening etc. in een SMC-R gebouwd, dus ben bang dat ik geen garantie meer heb haha. Heb de hele morgen de zooi weer aan de computer gehangen en moet het idd in de hellingshoeksensor gaan zoeken. Ik krijg wel verbinding met hem alleen maar als ik ga rijden krijg ik foutcodes. Dus moet weer verder zoeken.. Of los contact in de draadboom of de sensor zelf is niet 100%.

@ Dukey; voor de MTC heb je niet perse de hellingshoeksensor nodig.
 
Klopt maar geloof dat de mtc op de duke van af 2016 hellingshoek afhankelijk is
En dat merk je goed als je hem op rain zet en dan het gas open gooit op een rotonde .
 
Klopt maar geloof dat de mtc op de duke van af 2016 hellingshoek afhankelijk is
En dat merk je goed als je hem op rain zet en dan het gas open gooit op een rotonde .
Duke R vanaf 2016 is hellingshoekafhankelijk, de gewone Duke vanaf 2016 niet. Rain heeft een andere motorkarakteristiek op het gasrespons.
 
Ja maar de software kan ook op de (normale) duke geloof ik
En niet alleen de gasresponse verandert ook het punt waarop de traction controll ingrijpt.

Daarom is het in de rain stand goed voelbaar op een rotonde .met dat je er af gaat en de motor richt zich op
Voel je er vermogen bij komen.(bij gelijk blijvende gasstand)

Doe je dit in sport dan moet je echt al gek gaan doen om de traction controll in te laten komen.
 
Laatst bewerkt:
Heren wie gaat er mee !
30 april rijden op circuit zolder
We zijn al met 3 Ktm duke’s 690

Het word een gezellig dagje rijden je kunt je inschrijven in verschillende klasse
Of les nemen dat is een aanrader om te doen als je nog nooit op een circuit hebt gereden.
Daar zit theorie bij en de dag word langzaam opgebouwd kwa snelheid

Natuurlijk is het ook leuk om gewoon te komen kijken.
Je kunt overal komen en het is gratis


http://www.motorsportschool.nl/home.aspx (Motorsportschool Zolder)
 
Even een vraagje.
Ik wil een Duke 390 kopen, maar dat topic is niet zo druk bezocht.
Een beetje ervan uitgaand dat het bij de 690 hetzelfde zit:

Geeft het dashboard aan hoeveel km's je nog moet rijden tot een servicebeurt zoals dat bij moderne auto's ook is?
En zo ja, als je over die beurt bent (en zelf de oliewissel of wat dan ook hebt gedaan) blijft er dan de hele tijd een waarschuwing of iets irritant knipperends op het display?

Ik stel mijn vraag toch ook even in het 390 topic.
ALs je daar ook 'op zit' graag het antwoord daar om dit 690 topic niet te veel te misbruiken voor off-topic dukes ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik zag het, dankjewel.
Jammer dat je nog niet weet of de boel te resetten is.
Bij een auto lukt dat meestal wel met een bepaald 'knop-sleutel' combinatie.
De 690 heeft tov de laatste versie 390 nog het 'oude dashboardje' toch, dus dat is waarschijnlijk niet representatief.
Als het bij de 690 al is zal het bij de modernere 390 zeker het geval zijn.

iemand . . . ?

EDIT: ik denk dat ik het antwoord zelf al heb gevonden.
het is te resetten (of eigenlijk opnieuw in te stellen, maar daar doe ik het ook voor ;) )

<einde off-topic ;) >
 
Laatst bewerkt:
maaarrrrr
domih
heb jij een originele akra van een r ??
op de parts finder van ktm staat ie niet los
ik zou graag 1 db killer aanpassen en 1 standaard laten
als ik dan naar het buitenland zou gaan zou ik de "nette"
er in kunnen doen
en thuis met de "aangepaste " rondrijden
want zonder vind ik een beetje veel van het goede
 
wie heeft er tank kappen van een 2016 r met de originele stickers ???
of de stickers hiervan
volgens de parts finder van ktm zijn de stickers van 2016 niet meer leverbaar
maar zijn die vervangen voor die van 2017
die ik niet mooi vind
 
maaarrrrr
domih
heb jij een originele akra van een r ??
op de parts finder van ktm staat ie niet los
ik zou graag 1 db killer aanpassen en 1 standaard laten
als ik dan naar het buitenland zou gaan zou ik de "nette"
er in kunnen doen
en thuis met de "aangepaste " rondrijden
want zonder vind ik een beetje veel van het goede

Akra van een niet-r, maar volgens mij zit daar geen verschil in.

Je kan gweoon je KTM dealer bellen, die kan de killer voor je bestellen.
Zelf kan je hem niet zomaar vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan