KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou dan heel snel naar een dealer gaan, want ik heb gehoord dat de SMC-R's dit jaar niet meer te bestellen zijn bij de importeur. Dus alleen nog maar uit voorraad van de dealer te leveren en zoveel staan er niet bij de dealers op voorraad.
 
Ben benieuwd wat je ervoor gaat krijgen :)
Kan je me dit eventueel pm'en als je een koper vindt ?

NL of BE ?
 
Het heeft geen haast......wordt het financieel nu te gek, dan kijk ik volgend jaar.
De duke rijdt ook fantastisch!

Ik ga gewoon is kijken wat ik eventueel bij zou moeten leggen op een smcr 2013 of 2014......
Mocht er iemand op het punt staan een Duke te gaan kopen is het wellicht ook erg interessant om naar mijn fiets te kijken. Scheelt een bak geld met een nieuwe ;-)

Win-win situatie ;-)

Ik hoor het wel.......
 
Oh noes! Je bent ook gevallen! :( vast oud nieuws

Gelukkig niet al teveel schade kennelijk (ook achteraf nadat je er nog eens naar hebt gekeken?).
Misschien zijn die sliders in de voor- en achteras toch wel handig voor op mijn Duke :)
 
Laatst bewerkt:
@zwien, hij lijkt wel wat rustiger te zijn in laag toeren. Merkte direct dat ik sneller kon opschakelen. Voelde echter wel wat minder soepel bij afremmen op de motor.
Maar hij is verder nog niet afgesteld, dus het zal nog wel beter worden denk ik.

@knudde, zonder db killer is echt te hard ja. Niet zo zeer wanneer je rustig rijdt, maar als je flink gas geeft horen ze je een provincie verderop nog :+
Met de db killer is het nog steeds hard, maar toch beduidend minder. Van belachelijk hard naar hard :)
Heb je hem nou al af laten stellen? Wat zijn je bevindingen?
 
Ja! Even op de test bank geweest en wat aan de afstelling aangepast (de lambda waarde). Hij was iets armer komen te staan vanwege de kat vervanger, dus dat is nu weer goed.

Qua vermogen heeft mijn Duke 65 pk op het achterwiel, dus niet slecht :) (kan grafiekje nog wel inscannen)

Maar ik vind het wel beter rijden, allemaal net iets makkelijker in laag toeren. En met de wat aangepaste afstelling voelt het ook wat vrijer tijdens het optrekken etc.
Vandaag even gas gegeven en ging zo richting de 185, dus dat is volgens mij ook niet verkeerd :+

Maar het leukste aan de kat vervanger is toch wel het geluid. Heerlijk gewoon. Je blijft gas geven om het heerlijke geronk te horen :o

Edit, geen andere mapping op gekomen btw. Die is er eigenlijk niet. Wel een andere mapping erop gezet (van de tuning kit) en weer de originele erop om de boel weer opnieuw in te laten stellen met die 15m reset, schijntdan pas wat te doen.
 
Laatst bewerkt:
Hier plaatje van de run (alleen pk's, vergeten nm's te checken maar dat zit vast ook wel snor zo te voelen tijdens het rijden) :]

full


Verder precies wat je er van zou verwachten eigenlijk.. :)
 
Oke dan! Dat geluid kan ik me goed voorstellen ja :+
En wat heb je veranderd aan je vering dan? De veervoorspanning achter ofzo?

Ik heb van t weekend nog een rondje gereden samen met een maatje van me. Wat een geweldig ding is het ook zeg die Duke! En toch zou ik nog wel eens die R willen proberen....
In z'n 1 trek je hem inderdaad zo op z'n achterwiel, al is het wel even oefenen als je het nog nooit hebt gedaan :+
 
Niks veranderd aan de vering (behalve achter wat meer voorspanning ja, maar dat had ik al eerder gedaan), uiteindelijk alleen maar afstelling van de lambda waarde aangepast :)
 
Ik zag vandaag een 690 Duke IV door m'n dorp rijden! De eerste notabene die ik ooit in het wild heb mogen spotten :+

Dat filmpje van je uitlaat (met pa) lijkt te zijn opgenomen op de Sedyk tussen DH en KH (dat heten volgens mij gehuchten ;) ). Meen ook nog de piramide in SB te zien. Geluid (zonder killer) is prima zo trouwens. :)
 
Laatst bewerkt:
Dat filmpje van je uitlaat (met pa) lijkt te zijn opgenomen op de Sedyk tussen DH en KH (dat heten volgens mij gehuchten ;) ). Meen ook nog de piramide in SB te zien. Geluid (zonder killer) is prima zo trouwens. :)
Klopt! Dat is een beetje de omgeving die ik regelmatig onveilig maak met de Duke :+
Mijn dorp (gehucht?) is Menaldum/Menaam. Daar kwam ik de andere Duke rijder tegen. Ben benieuwd of die ook hier op het forum rond hangt :)


@henkbokhove, lijkt me leuk! Weet alleen wel altijd kort vooraf of het mogelijk is om te komen of niet, aangezien mijn planningen qua werk vaak nogal ehh 'spastisch' van aard zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Het zat al eventjes op mijn tenen maar het is er vandaag eindelijk van gekomen. Ik heb mij laten inspireren door een foto van de PowerParts luchtbak en hetzelfde toegepast op die van mij.
Dus het volledige subframe eraf gehaald om zo de luchtbak er tussenuit te krijgen.
Eenmaal eruit zo "proper" mogelijk met de slijpschijf wat gaatjes zitten maken... Natuurlijk eerst zorgvuldig alles afgelijnd zodat ik zeker niet te veel zou weg halen....

Het resultaat:


Terug gemonteerd ziet het er zo uit


Binnenkort eens testen of ik wat verschil voel. Ben trouwens ook nog van plan om de nokkenas te veranderen door een PowerParts nokkenas.
 
Zijn er hier nog mensen die een Duke treffen, III en IV, wel zien zitten ergens in het land?
Lijkt mij opzich gaaf, maar het ligt er wel aan waar dat zal zijn. Om eerlijk te zijn heb ik er nu niet echt de tijd voor om eerst naar de andere kant van het land te rijden.
 
Het zat al eventjes op mijn tenen maar het is er vandaag eindelijk van gekomen. Ik heb mij laten inspireren door een foto van de PowerParts luchtbak en hetzelfde toegepast op die van mij.
Dus het volledige subframe eraf gehaald om zo de luchtbak er tussenuit te krijgen.
Eenmaal eruit zo "proper" mogelijk met de slijpschijf wat gaatjes zitten maken... Natuurlijk eerst zorgvuldig alles afgelijnd zodat ik zeker niet te veel zou weg halen....

Het resultaat:
[~[url="http://i49.photobucket.com/albums/f294/Quaddriver2/Supermotard%20KTM%202012/IMAG04421_zps0db3de17.jpg"]afbeelding~][/URL]

Terug gemonteerd ziet het er zo uit
[~[url="http://i49.photobucket.com/albums/f294/Quaddriver2/Supermotard%20KTM%202012/IMAG04451_zpsf4d8235f.jpg"]afbeelding~][/URL]

Binnenkort eens testen of ik wat verschil voel. Ben trouwens ook nog van plan om de nokkenas te veranderen door een PowerParts nokkenas.

Ziet er netjes uit hoor, vooral heel grote gaten zijn het geworden. Samen met een K&N filter?
Ben benieuwd of je er inderdaad wat van gaat voelen. Je bent in ieder geval wel klaar voor de nokken as zo :). Die andere nokken as schijnt wel voornamelijk alleen power in hoog toeren te leveren heb ik me laten vertellen. Wellicht minder voor gewoon rond toeren, maar wel lekker op het circuit. :P
 
4 grote gaten zoals bij de Powerparts bak inderdaad en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de k&n filter eens een onderhoudsbeurtje te geven :-) Ook de moeilijk te bereiken plaatsen op de motor maar eens gekuist zodat alles weer als nieuw lijkt ;-)
 
@BelgianPro: een bewonderenswaardig project!
het roept echter wel vragen op, want wat doet het K&Nfilter nu nog?
de lucht kan nu toch rechtstreeks door de nieuwe gaten de luchtinlaat in?
en veel, veel meer lucht,
zodat het mengsel nu veel te arm zal zijn en je blok erg heet zal worden.
opnieuw afstellen is dus noodzakelijk!
ben wel benieuwd naar het resultaat, dus: succes!
 
Dat is het hem net, je mag geen gaten maken na je luchtfilter natuurlijk... De lucht moet nu nog steeds eerst langs de k&n passeren, alleen kan er nu gewoon veel meer lucht tegelijk naartoe stromen. Als ik een andere nokkenas zou monteren ga ik idd een bezoekje brengen aan de dyno voor een custom map.

PS. Bedankt dat je dacht dat ik zo achterlijk was :o _O-
 
Laatst bewerkt:
ai, heeft deze ollander op vlaamse teentjes getrapt?
ik stelde gewoon vragen, en achterlijke vragen bestaan niet, wel achterlijke reacties.....
(geintje!)

PS: blijft staan dat je mengsel te arm wordt!
 
Laatst bewerkt:
Neejj joch, maak me niet dik haha :D
Geen idee wat het effect gaat zijn nu, eerst eens horen wat zo een nokkenas kost. Als dat meevalt komt dat er ook in, daarna de dyno op en weet ik direct hoeveel paarden hij op moeder aarde neerzet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan