Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Na veel positieve dingen erover gelezen te hebben, heb ik een 15 voortandwiel besteld. Het laatste onderdeel wat op m'n wishliststaatstond
Heb maar een gedempt exemplaar genomen, zit er standaard ook al op (wel twee keer zo duur, maar ach..). Geen idee of het naast het verminderen van het geratel ook nog andere voordelen heeft zo'n gedempt ding
Even tijd vinden om het kettingsmeer systeempje te installeren en dan blijven de tandjes ook nog blij voor wat meer km's. Merk dat ik bij de Duke wel wat meer moet smeren dan m'n vorige/andere motoren, ik blijf aan de gang
Het zat al eventjes op mijn tenen maar het is er vandaag eindelijk van gekomen. Ik heb mij laten inspireren door een foto van de PowerParts luchtbak en hetzelfde toegepast op die van mij.
Dus het volledige subframe eraf gehaald om zo de luchtbak er tussenuit te krijgen.
Eenmaal eruit zo "proper" mogelijk met de slijpschijf wat gaatjes zitten maken... Natuurlijk eerst zorgvuldig alles afgelijnd zodat ik zeker niet te veel zou weg halen....
Het resultaat:
[~[url="http/i49.photobucket.com/albums/f294/Quaddriver2/Supermotard%20KTM%202012/IMAG04421_zps0db3de17.jpg"]afbeelding~][/URL]
Terug gemonteerd ziet het er zo uit
[~[url="http/i49.photobucket.com/albums/f294/Quaddriver2/Supermotard%20KTM%202012/IMAG04451_zpsf4d8235f.jpg"]afbeelding~][/URL]
Binnenkort eens testen of ik wat verschil voel. Ben trouwens ook nog van plan om de nokkenas te veranderen door een PowerParts nokkenas.
Ik kom van een Z750 af, en het is een wereld van verschil! Weet zeker dat ze zich veel meer op d'r gemak voelt op de Duke. Alleen het is het 'karakter van de eencilinder' natuurlijk wel even wennen na de soepele Z750Over 2 weken een Duke 4 voor een weekend gehuurd, benieuwd hoe mijn vriendin het vind, ze kan geen vertrouwen krijgen in de Z750, is haar toch iets te zwaar en in krappere bochten heeft ze geen plezier. Zal met de Duke wel anders zijn
Mocht het wel bevallen dan kijken of ik de Z750 wil houden en er een gewone Duke naast koop of de Z gaat weg en dan komt er een Duke-R.
Inderdaad! Het rijdt prima! Heb maar even kort kunnen testen (dus nog niet echt het gas open kunnen trekken). Maar het rijdt erg lekker. Vooral binnen bebouwde kom is het een stuk lekkerder rijden.Hier ga je geen spijt van krijgen!
Na veel positieve dingen erover gelezen te hebben, heb ik een 15 voortandwiel besteld. Het laatste onderdeel wat op m'n wishliststaatstond
Heb maar een gedempt exemplaar genomen, zit er standaard ook al op (wel twee keer zo duur, maar ach..). Geen idee of het naast het verminderen van het geratel ook nog andere voordelen heeft zo'n gedempt ding
Even tijd vinden om het kettingsmeer systeempje te installeren en dan blijven de tandjes ook nog blij voor wat meer km's. Merk dat ik bij de Duke wel wat meer moet smeren dan m'n vorige/andere motoren, ik blijf aan de gang
Gedempt zijn de rubber plakken aan beide zijden van het tandwiel. Aan de binnenkant richting het blok eigenlijk een grote cirkel van rubber. En aan de buitenkant ook zoiets maar dan wat anders gevormd. De ketting loopt daar dan tijdens het rijden net een klein beetje tegenaan, waardoor de boel iets gedempt wordt.Wat is er gedempt aan een tandwiel ?
En help het echt om geratel te verminderen ?
Dan moet dat ook wel op een smcr passen lijkt mij zo, daar rateld ook
het 1 en ander.
(mn vriendin heeft een Duke en komt ook van een Z750, is idd even
wennen maar minder gewicht en betere vering was belangrijker dan
super soepel.)
De afgelopen paar ritjes heb last gehad van, volgens mij, het koelvloeistof overloop. Waardoor mn linker laars dus wat spetters had gevangen. Hebben jullie dit ook al eens gehad?