KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de PS3 lijkt het circuit iets breder en zie je meer. In het echt zie je echt niet wat er komt na de heuvel... daarom dat ik me wat meer koest gehouden heb totdat ik effectief de gehele bocht kon zien maar door te oefenen op ps3 heb ik wel overal herkenningspunten gehad dus het maakt wel een serieus verschil!!
 
wat vond je van het ongelijkmatige wegdek, er waren stukken bij die erg onregelmatig waren en op het moment dat ik ging rijden werd er gemeld dat er in de buurt van de Karussell olie op de baan lag en wat verder op ook nog.
ga er zeker nog eens naar toe :Y *O* :} :] :9~
 
Vandaag mogen ondervinden dat de valbaren wel degelijk in de weg zitten bij het schakelen.
Met laarzen aan voel je dat niet, met schoenen wel. Auch.
 
Heeft er iemand ervaring met zo'n windschermpje ?
Maakt het veel verschil of is het de moeite niet ?
 
Welk bedoel je?
Het kleintje? Denk niet dat het veel doet. Zou een beetje de wind over je lichaam sturen. Veel merk ik daar niet van.
 
Vandaag mogen ondervinden dat de valbaren wel degelijk in de weg zitten bij het schakelen.
Met laarzen aan voel je dat niet, met schoenen wel. Auch.
wat dan? als ik mijn tenen op de stepjes zet heb ik echt geen last van die dingen.
 
Om te schakelen beweek ik mijn voet voorwaarts om aan de schakelpook te kunnen.
Het been dat gelinkt is aan die voet beweegt mee en af en toe zit dat tegen de valbaren ;)
 
Heeft er iemand ervaring met zo'n windschermpje ?
Maakt het veel verschil of is het de moeite niet ?

zoals je kan zien bij mijn fotos ietsje terug heb ik dat windschermpje ;-)
behoorlijk klein, maar aan 70 en 90 km/h maakt het echt wel verschil! ik had het zelf niet verwacht maar het verschil is véél groter dan verwacht. zeker voor de lage prijs een aanrader. je zal verbaasd zijn ;-)
 
wat vond je van het ongelijkmatige wegdek, er waren stukken bij die erg onregelmatig waren en op het moment dat ik ging rijden werd er gemeld dat er in de buurt van de Karussell olie op de baan lag en wat verder op ook nog.
ga er zeker nog eens naar toe :Y *O* :} :] :9~~

Ze hebben deze winter toch grote delen met nieuw asphalt bedekt dus ik vond die onregelmatigheden meevallen. Waar je wel moet mee opletten zijn die hoogteverschillen... Je komt stevig aangereden en je vliegt daar in een zink dat zo stijl is dat je voorwiel en jijzelf opstijgt, heb me daar ook eventjes ingehouden.

Als er olie op de baan ligt mag je Rossi zijn... daar kan je je niet op recht houden. Daarmee moet je een beetje geluk hebben. 5min nadat ik mijn laatste ronde had gereden riepen ze in de micro's af dat er geen motards meer toegelaten werden op de Nordschleife wegens te gevaarlijk...
 
Gisteren op zolder wezen rijden
Wat een geweldig motortje is het toch,op het rechte eind blijf je achter
Maar bij het inremmen van de bocht kun je veel goedmaken
Door flink later te remmen
En in de korte bochten komen ze zeker niet voorbij
Ik had wel veel bekijks geloof dat de rest allemaal meer dan 100 pk had
*O*
 
O-) Ik heb even de decibel app uitgetest bij 3750 toeren 91 decibel en daarna even gas gegeven en dan komt hij over de 100 heen.
Mijn duke heeft een fresco KVV, akra met db eater en een k&n filter .
 
En hoe nauwkeurig is zo'n decibel app? Ik geloof nooit zoveel van die dingen :+

Van de week kwam ik er achter dat mijn kentekenplaat verlichting stuk was, een nieuw ledje besteld. Vanmiddag erop gezet, kom ik er tijdens het monteren achter dat het ophangpunt van mijn achterlicht ook stuk is getrild...... Het gaat hier om een powerparts "spatbord". Dat stuk trillen van alles word ik wel een beetje gek van eigenlijk B|
 
Hallo mannen check je zijstandaard,die van mij viel er vandaag af.
Het boutje was eruit getrild!

Mvg Frank
 
Dat trillen...het is en blijft een dikke 1cylinder.
Afkloppen maar bij mij nog niets losgetrild. Wel de eerste 2000km regelmatig ieder boutje gecontroleerd;wat los zat gemonteerd met een druppel Loctite 243.
En ja,tijdens zo'n controle zat de zijstandaard ook los!!!
 
Dat trillen...het is en blijft een dikke 1cylinder.
Afkloppen maar bij mij nog niets losgetrild. Wel de eerste 2000km regelmatig ieder boutje gecontroleerd;wat los zat gemonteerd met een druppel Loctite 243.
En ja,tijdens zo'n controle zat de zijstandaard ook los!!!

Loctite is goed spul ,ik zal ook eens mijn moeren vastzetten met loctite
 
Let wel dat je zeker de 243 neemt (blauwe spul). Da's medium sterkte en je krijgt er de schroeven nog mee los.
En altijd de druppel op de top van de vijs doen (niet in het midden!).
 
Had ik dat maar eerder geweten dat er een heus Duke topic is ;-)! Trotse Duke rijder sinds 1 jaar. Zo'n 6000 km vol plezier op de teller.

Helaas eerste probleem (naast al het los trillen... leuk om te lezen hier wat er bij iedereen allemaal los trilt haha) ..

De inhoud van de katalysator lijkt binnen in los te zitten, kan dat? Zo klinkt het in ieder geval.. Wat een rot lawaai. Helaas heeft de motorzaak hier het 3 weken te druk; dus even zelf aan het uitzoeken. Katvervanger lijkt me logische oplossing, maar moet ik dan nog iets aan de mapping doen (0% verstand van)? Andere mogelijkheid, maar geen idee of dat makkelijk is, de katalysator (tijdelijk) leeg halen met wat los zit? Tips zijn welkom, fix het liever namelijk snel dan nog hiermee door te rijden.

Thanks voor reply's en.. vanaf nu volg ik het hier ook en zal nu en dan zeker wat posten met leuk spul wat nu weer vervangen is (staat genoeg oranje duke spul op de wens lijst ;))
 
Had ik dat maar eerder geweten dat er een heus Duke topic is ;-)! Trotse Duke rijder sinds 1 jaar. Zo'n 6000 km vol plezier op de teller.

Helaas eerste probleem (naast al het los trillen... leuk om te lezen hier wat er bij iedereen allemaal los trilt haha) ..

De inhoud van de katalysator lijkt binnen in los te zitten, kan dat? Zo klinkt het in ieder geval.. Wat een rot lawaai. Helaas heeft de motorzaak hier het 3 weken te druk; dus even zelf aan het uitzoeken. Katvervanger lijkt me logische oplossing, maar moet ik dan nog iets aan de mapping doen (0% verstand van)? Andere mogelijkheid, maar geen idee of dat makkelijk is, de katalysator (tijdelijk) leeg halen met wat los zit? Tips zijn welkom, fix het liever namelijk snel dan nog hiermee door te rijden.

Thanks voor reply's en.. vanaf nu volg ik het hier ook en zal nu en dan zeker wat posten met leuk spul wat nu weer vervangen is (staat genoeg oranje duke spul op de wens lijst ;))


Simpelste oplossing lijkt me een nieuwe kat onder garantie. Je Duke is toch niet al uit de fabrieksgarantie?

Bij een katvervanger is aanpassing van de mapping niet nodig. Sterker nog, je duke gaat er zelf slechter van lopen als je deze veranderd.
 
Ik adviseer hetzelfde.
Je gaat vanalles vinden van kvv,tune-ecu,PC, enz...maar de ingenieurs weten heus wel waar ze mee bezig zijn..
Nieuwe kat onder garantie en bollen!
 
O-) Ik heb even de decibel app uitgetest bij 3750 toeren 91 decibel en daarna even gas gegeven en dan komt hij over de 100 heen.
Mijn duke heeft een fresco KVV, akra met db eater en een k&n filter .
Binnenkort moet ik dat ook maar eens gaan meten hier.

Het is me opgevallen dat, na een tijdje met de kvv te hebben gereden, de boel een stuk luider is geworden. Wellicht dat er wat dempingswol aan het wegbranden is of de boel komt vol met koolaanslag te zitten, en dat dit meer geluid tot gevolg heeft.

Zou zo snel ook niet iets weten te verzinnen waardoor het allemaal net even wat stiller zou worden.. hmm.. M'n db-killer moet een paar meer db's killen :o
 
Ik heb even aan de openings post geknutseld, mist er nog iets?
Ziet er goed uit! :Y

Het enige wat ik weet te verzinnen is misschien iets van tips&tricks, zoals boutjes checken en met locktite 243 vastzetten (lijst met loctite is te vinden in handleiding).
Of aftermarket accessoires/opties (die niet powerparts zijn lijkt me dan), zoals kvv's, einddempers, knipperlichten (en correct led relais?), korte kentekenplaten etc etc.

Gewoon even wat dingen die in me op komen. Maar dat is wel weer veel werk, en moet worden onderhouden etc. :/
Dus zo is het ook wel prima, mensen zoeken maar in de topics! *D
 
Vandaag voor het eerst op circuit geweest in ecuyers.
Super tof.
Paar foto's gemaakt door men vriendin (geen topkwaliteit :D)
dphd1s.jpg

fm2vy1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan