KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Normaal worden je kleppen bijgeregeld op 10.000km, voor de rest zal het wel al het gebruikelijke controleren/ vervangen zijn.

Als ik het goed heb begrepen gebeurt kleppen stellen pas bij 20.000 km.
10.000 is het kleine beurtje.....oliewissel en checkup.
 
Jongens,

Op papier heeft mijn duke blijkbaar 25kw, ik ben vrij zeker dat hij door de vorige eigenaar terug op normaal is gezet maar hoe kan ik dat checken?

Ik vind hem behoorlijk vlot rijden, maar als ik een sprintje trek kan mijn vrouw me met de wagen maar net niet bijhouden... Ik had iets meer marge verwacht... (Octavia 2.0 tdi 140pk... No match voor de gemiddelde motor...)

Eig idee hoe ik dit uit het gedrag van de motor kan afleiden? Zonder langs de dealer te moeten ( is in jaarlijks verlof btw)
 
Dodge,

ik rij als een slak, maar een 'normale' auto laat ik ver achter mij bij vertrek.
Ik vermoed dus dat de jouwe echt wel afgeknepen is.
 
euh
ik stond laatst voor het stoplicht met 3 banen (dezelfde kant op) en ik kroop een beetje voor
2 dikke benzen op de beide linker banen en rechts een vito met een v6 er in
bij groen ik meteen weg en ze waren nergens meer
pas een stuk verder kwamen ze me alle 3 voorbij , ik reed namelijk de max snelheid van 80
dus ik denk dat als een octavia je bij kan houden dat ie wel iets geknepen is
 
Het niet kunnen openen van de achterzit is nu opgelost.
De kap van de pluspool was er afgevallen en tussen het slotmechanisme van de buddyseat terecht gekomen.

Tevens vastgesteld dat de LED kentekenplaat verlichting niet meer functioneert. (Ik rij met de standaard achterkant). De dealer heeft een nieuwe in bestelling staan. Het was volgens hun niet eerder voorgekomen alleen bij diegenen die een ingekorte achterkant hadden.
 

Bekend terrein! Ga ik vanavond heen helaas zonder motor dit jaar '( Rij jij met db killer in in frankrijk of heb je geen problemen gehad?
 
Oh,prettige vakantie dan !!!Met de killer erin (en hier in B. trouwens ook) zonder is gewoon VEEL TE LUID en trekt teveel aandacht + de motor loopt gewoon sterker/beter/harder met de db killer erin *O* :Y
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week een paar duizend km gereden. Via weinig snelweg en veel bochtjes uiteindelijk in Zwitserland en Italie beland. Zwitserland is leuk, Italie (Dolomieten onder andere) is leuker. En niet te vergeten het Zwarte Woud, heerlijke wegen daar.

De Duke is echt geweldig op zulke bochtige wegen, stuurt erg licht en makkelijk. Geeft ruimte om te corrigeren als iemand zich op je weghelft dreigt te begeven. Als je tenminste niet denkt dat je de stepjes aan de grond moet rijden natuurlijk. Veel wegen hadden we voor ons alleen, soms 22 km aan één stuk bochten rijden, zonder afslag, ander verkeer of wat dan ook. Eigenlijk jammer dat je dan zo weinig van de omgeving ziet :-).

De verassing zat echter vooral in de terugweg: 750 km in één ruk (alleen tanken). Is te doen. Gewoon de teller rond de 110 houden. Als je een toermotor gewend bent ga je afzien, maar onze mening: als je comfort wil ga je maar met de auto :-)

Een andere verassing: verbruik in de bergen 1:28 tot 1:30. Olieverbruik in de bergen viel mee, maar toen we eenmaal terug waren moest er toch nog wel iets bij. Was nog niet eerder nodig geweest (4000 km op de teller bij vertrek).
 
Laatst bewerkt:
Zie je nou wel, je kunt best op vakantie met de Duke :)
Ik moet wel eerlijk toegeven dat zo'n 2 uurtjes op de snelweg á 130 km/h de max is van wat ik tot nu toe heb gereden (qua snelweg en hoge snelheid continu achter elkaar). Nekspieren weer getraind :P
Die bergweggetjes lijken me echt ideaal. Ooit... dan ga ik daar ook heen om te rijden *D


Iemand verder toevallig al eens ervaring met het open halen van de Sebring powerparts uitlaat? Of wellicht ergens iets gelezen hierover?
Ik krijg de indruk dat er niet zoveel dempingsmateriaal in dat ding zit. Hij is vrij luid en bloed heet (na het rijden uiteraard). Dus, zo dacht ik, is het wellicht niet een gek idee om hem eens open te maken, te kijken wat en hoeveel dempingsmateriaal erin zit en er wat nieuws in te proppen :)
 
Laatst bewerkt:
En ik ben ook weer terug van twee weekjes oostenrijk. Prima naar mijn zin gehad!
De motor deed alles prima, wat een genot op die wegen daar! Op de snelweg vind ik hem ook goed, het enige waar ik last van heb gehad is de wind (heb je op iedere naked) en de trillende spiegels. Verder ben ik er achter gekomen dat de valbeugels prima beensteunen zijn :+
0,7 liter olie had ik mee, alles is op en eigenlijk moet er nu weer bij.
Gister in duitsland met 140+ km /h brak mijn kenteken af. (powerparts kentekenhouder) Gelukkkig had ik hem al met een ty-wrap vast gezet en heb ik de plaat dus nog.

1003495_4942602575233_45322806_n.jpg

21448_550022621729357_635514270_n.jpg
 
Oh! Dat ziet er goed uit :9. Kan me goed voorstellen dat je het daar naar je zin hebt op de Duke :)

0.7 liter olie verbruikt bij hoeveel kilometer? Ben wel benieuwd.. In de afgelopen 4000km heeft die van mij ca 900ml olie verbruikt. Hopelijk wordt het de komende 4000km wat minder. Vind het niet echt een probleem, heb een spuitfles staan (zoals deze) van 500ml en dan kan ik makkelijk olie erbij knallen.

Ik heb overigens sinds kort motor sneakers ipv m'n dikke laarzen voor het warme weer (waaien door en zijn iets lager). En mijn scheenbeen heeft nu ook kennis mogen maken met de valbeugels *D
Dus nu leef ik mee met de anderen die er ook last van hebben. Precies zoals gezegd, en het ligt niet aan jullie benen! 8-)

Ook goed om te horen dat de valbeugels voor nog meer te gebruiken zijn :]
 
Oh! Dat ziet er goed uit :9. Kan me goed voorstellen dat je het daar naar je zin hebt op de Duke :)

0.7 liter olie verbruikt bij hoeveel kilometer? Ben wel benieuwd.. In de afgelopen 4000km heeft die van mij ca 900ml olie verbruikt. Hopelijk wordt het de komende 4000km wat minder. Vind het niet echt een probleem, heb een spuitfles staan (zoals deze) van 500ml en dan kan ik makkelijk olie erbij knallen.

Ik heb overigens sinds kort motor sneakers ipv m'n dikke laarzen voor het warme weer (waaien door en zijn iets lager). En mijn scheenbeen heeft nu ook kennis mogen maken met de valbeugels *D
Dus nu leef ik mee met de anderen die er ook last van hebben. Precies zoals gezegd, en het ligt niet aan jullie benen! 8-)

Ook goed om te horen dat de valbeugels voor nog meer te gebruiken zijn :]
Heb een goede 3400km gereden. Er zou nu nog zo'n 0,4 in kunnen denk ik.
Die sneakers lijken mij ook wel chill voor dit weer!
 
TE KOOP (wegens niet passen op de a.s. 390 :) )

- PP Ergo-seat (760.07.940.000) : nieuw €200,mag weg voor €130
- PP Crashbars oranje (760.12.968.044/04) : nieuw €150,mag weg voor €90
- Splinternieuwe Conti Road Attack 120/70 ZR 17 58 W,mag weg voor €70
 
Beste Duke rijders,
In afwachting van mijn rijbewijs ben ik mij op motoren aan het oriënteren en hierbij is ook de Duke 4 één van de kandidaten...
Uiteraard zal ik dan ook binnenkort een proefrit met zo'n apparaat gaan maken.
Aangezien ik als "beginnend motorrijder" nog niet veel referentiemateriaal heb weet ik natuurlijk nog niet zo goed waar ik al dan niet allemaal op moet/kan letten. Dus wat zijn nou typisch zaken waar ik als "newbe" 😊op moet gaan letten volgens jullie?

Verder vraag ik mij af wat jullie ervaringen zijn met lichaamslengte en de Duke 4... Zelf ben ik ca.192cm en lees hier op het forum dat sommigen van jullie al met de benen tegen de valbeugels aan zitten... Dus als er mensen met ongeveer mijn lengte zijn dan zou ik graag horen hoe zij dit ervaren.

Natuurlijk kan ik e.e.a. straks ook allemaal zelf gaan ervaren maar zou het leuk vinden om alvast een eerlijke mening van jullie als enthousiaste Duke rijders te mogen ontvangen.

Alvast bedankt voor de tips! En wie weet tot ziens..😉

Groet,
Wouter
 
Beste Duke rijders,
In afwachting van mijn rijbewijs ben ik mij op motoren aan het oriënteren en hierbij is ook de Duke 4 één van de kandidaten...
Uiteraard zal ik dan ook binnenkort een proefrit met zo'n apparaat gaan maken.
Aangezien ik als "beginnend motorrijder" nog niet veel referentiemateriaal heb weet ik natuurlijk nog niet zo goed waar ik al dan niet allemaal op moet/kan letten. Dus wat zijn nou typisch zaken waar ik als "newbe" 😊op moet gaan letten volgens jullie?

Verder vraag ik mij af wat jullie ervaringen zijn met lichaamslengte en de Duke 4... Zelf ben ik ca.192cm en lees hier op het forum dat sommigen van jullie al met de benen tegen de valbeugels aan zitten... Dus als er mensen met ongeveer mijn lengte zijn dan zou ik graag horen hoe zij dit ervaren.

Natuurlijk kan ik e.e.a. straks ook allemaal zelf gaan ervaren maar zou het leuk vinden om alvast een eerlijke mening van jullie als enthousiaste Duke rijders te mogen ontvangen.

Alvast bedankt voor de tips! En wie weet tot ziens..😉

Groet,
Wouter
Hallo Wouter,

leuk dat je ook gaat motorrijden! Naar mijn mening is de duke een prima eerste motor. Hij is lekker licht (lichter vind je eigenlijk niet) en hierdoor ontzettend wendbaar. Meer dan genoeg vermogen, en hij ziet er nog eens leuk uit ook! Ikzelf van ongeveer 1.85 en heb geen last van de valbeugels. Mijn broek wel, de beugels worden wel een beetje zwart op die plekken.

Waar je op moet letten als eerste motor zou ik niet zo goed weten... Begin niet op een dikke goldwing? :+

Succes met de keuze!!
 
Hallo Duke-rijders! Ik zat in het verkeerde topic, blond als ik ben |( Maar hier schijn ik goed te zitten! *O* Ik heb sinds een week mijn Duke 690 en ben daar zooo blij mee! Ik had al een paar maanden op verschillende KTM-motoren gereden, maar ik vind voor nu de Duke690 verreweg de leukste. Afgelopen weekend voor het eerst op mijn eigen motor gereden, ben zo trots en blij als ik maar kan zijn. :]

Hier een foto van mijn motor:

ipvt.jpg


Leuk dat er een topic over is! Ik ga zeker meelezen!
 
Gefeliciteerd :]

TE KOOP (wegens niet passen op de a.s. 390 :) )

- PP Ergo-seat (760.07.940.000) : nieuw €200,mag weg voor €130 VERKOCHT
- PP Crashbars oranje (760.12.968.044/04) : nieuw €150,mag weg voor €90 VERKOCHT
- Splinternieuwe Conti Road Attack 120/70 ZR 17 58 W,mag weg voor €70
 
Hallo Duke-rijders! Ik zat in het verkeerde topic, blond als ik ben |( Maar hier schijn ik goed te zitten! *O* Ik heb sinds een week mijn Duke 690 en ben daar zooo blij mee! Ik had al een paar maanden op verschillende KTM-motoren gereden, maar ik vind voor nu de Duke690 verreweg de leukste. Afgelopen weekend voor het eerst op mijn eigen motor gereden, ben zo trots en blij als ik maar kan zijn. :]

Hier een foto van mijn motor:

[afbeelding]

Leuk dat er een topic over is! Ik ga zeker meelezen!
Gefeliciteerd met je Duke en welkom! :) Ik zie in je profiel dat je een FZR hebt/had, dan is de Duke wel even anders zeker! Van 4 naar 1 cilinder en wat kilo's kwijt :9
 
Beste Duke rijders,
In afwachting van mijn rijbewijs ben ik mij op motoren aan het oriënteren en hierbij is ook de Duke 4 één van de kandidaten...
Uiteraard zal ik dan ook binnenkort een proefrit met zo'n apparaat gaan maken.
Aangezien ik als "beginnend motorrijder" nog niet veel referentiemateriaal heb weet ik natuurlijk nog niet zo goed waar ik al dan niet allemaal op moet/kan letten. Dus wat zijn nou typisch zaken waar ik als "newbe" 😊op moet gaan letten volgens jullie?

Verder vraag ik mij af wat jullie ervaringen zijn met lichaamslengte en de Duke 4... Zelf ben ik ca.192cm en lees hier op het forum dat sommigen van jullie al met de benen tegen de valbeugels aan zitten... Dus als er mensen met ongeveer mijn lengte zijn dan zou ik graag horen hoe zij dit ervaren.

Natuurlijk kan ik e.e.a. straks ook allemaal zelf gaan ervaren maar zou het leuk vinden om alvast een eerlijke mening van jullie als enthousiaste Duke rijders te mogen ontvangen.

Alvast bedankt voor de tips! En wie weet tot ziens..😉

Groet,
Wouter
Proefrijden, proefrijden en nog eens proefrijden! Tot je er ziek van wordt :).
En niet 10 mins, maar even goed de tijd nemen. Lekker verschillende motoren uit proberen, zware en lichte. Dan pas kun je goed vergelijken. En natuurlijk wil je dan een Duke :+
Wat betreft de beugels dat weet ik niet, ik kom er met de sneakers net niet tegenaan en ik ben 1.80. Maar het heeft volgens mij ook voornamelijk te maken met waar je op het zadel zit en hoe je je voet graag op het stepje houdt. Verder is ook hier uitproberen het beste, je merkt het vanzelf :). Met laarzen nergens last van overigens..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan