KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo heb net een nieuwe ktm 690 duke r gekocht

maar nu na een week zijn onder het zadel en voor bij de claxon al twee bouten weg.
zijn er nog meer kritieke bouten en moeren wat snel los komen en wat gecontroleerd moeten worden

bvd ben.
 
Wat ik soms lees is de bout bij de standaard, en ook de boutjes van het spatbord voor.

Is het niet een onderdeel van het afleveren door de dealer om alles even na te lopen? :) Ook bij de 1000 beurt volgens mij.

Verder natuurlijk goed in de gaten houden. En als je iets los ziet/voelt zitten wellicht vast zetten op correcte moment met wat loctite. Aanhaalmomenten en waar loctite staat allemaal achterin je handleiding.
 
Schroefjes van de stuurschakelaars gingen bij mij los tijdens de inrij periode.

Blijft toch een 1 pitter met trillingen, voor mijn vakantie zelf gewoon
de meeste bevestigingen zelf nagelopen.

Alleen een afdekdopje verloren, verder geen problemen. Gewon zelf opletten en bijhouden.
Je kan niet alles van de dealer verwachten, dan zijn ze een hele dag bezig.
 
Hallo mannen en dame,ik ben toe aan nieuwe banden( voor en achter) en ik heb gekozen
Voor de bridgestone bt 23
Ik rij achter al met de bt 23 ze hebben het 7000 km uitgehouden( bevalt goed) 'voor nog met de pilot power die hebben het al 11000 km uitgehouden
Verder nog een opmerking over mappings ,ik ken de standaard , akra en rij nu zelf met de stage 1
Mapping( race nokkenas) maar zijn er nog meer? })

Mvg Frank
 
Hallo dame en heren,
Ik volg het topic al een tijdje en het wordt nu eens tijd om zelf eens te reageren.
Mijn Duke heb ik nu bijna 1 jaar met 6500km erop en 1 gladde achterband.
De vraag is : wat wordt er meestal voor banden gemonteerd , ikzelf ben niet tevreden over de Michelins , mijn voorkeur gaat uit naar de Pirelli Angel GT.
Heeft iemand daar al ervaring mee of weten jullie nog andere goede banden specifiek voor de Duke.
 
@piet
ik heb er zelf een pilot power pure 2 ct op liggen en dat is al een hele verbetering
en ik denk dat mijn volgende een bridgestone battlax s 20 word als ik de reviews zo lees
maar ik vind dat de duke toch anders reageerd dan wat ik gewend was (sv650) ,voor wat
betreft grip
als ik voorheen met mijn sv in een bocht op het gas ging en hij begon wat te glijden was
het erg moeilijk om hem weer terug te krijgen
ik heb het gevoel dat de duke wat eerder begint te glijden ,maar dat het makkelijker is om te
corrigeren
 
pirelli angel is toch een tourband? Zou ik niet doen met zo n lichte motor. Wil hij nog sneller uitbreken. Voor de langere levensduur kun je beter een dualcompound nemen.
 
Oh ja, weet iemand hoe de originele bar ends vastzitten in je stuur?
Ook met een bout waar een rubber rond zit en dat uitzet zmv de bout vast te draaien?

Zo is het toch bij de bar ends van de powerparts.

Mijn probleem is als ik er spiegeltjes tussen zet dat de bar ends niet stevig genoeg zijn en dat de spiegeltjes te makkelijk klinken omdat de rubber niet stevig genoeg tegenhoudt in het stuur.

Philippe alvast bedankt. :-)
 
Ik zit na ca 5300km al op de slijtnokjes. Ben ook van plan om hem te vervangen door de Pilot Power 2CT. Tenminste, ik moet nog even uitzoeken of het 2CT deel ook gaat doen wat ik er van verwacht.
Wellicht dat Pilot Road wat beter is. Zijkanten zacht, loopvlak wat harder. (die van mij is wat vierkant nu zo aan het eind).
 
Laatst bewerkt:
Dat 2ct is volgens mij overrated. Als er een duim zachter rubber aan de zijkanten zit is het veel denk ik.
Ik heb nu pilot road 2 achter erop liggen, voldoet voor mij nog prima. Nu dike 3500km ermee gereden en nog geen teken van plat worden.
Ik heb mijn pilot power vervangen na zo'n 6500km, zat nog net niet op de slijtnokjes. Maar Oostenrijk had ie niet meer overleefd :+
 
Hoe bevallen de pilot roads 2 (in vergelijking tot de pilot powers die er origineel op kwamen)?

Pilot Road 2 hebben ook 2ct, en de buitenkant zou ongeveer gelijk moeten zijn als de pilot powers. Volgens het info plaatje is het zachtere deel best nog wel breed aan de zijkanten. Maarja.. da's marketing natuurlijk :)

Aangezien de band bij mij nu een beetje vierkant is geworden (alhoewel dat volgens mij wel redelijk normaal is) en wel wat langer mee mag gaan twijfel ik dus tussen die twee. Nu ik er zo over nadenk zal een road wel beter voor me zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
~[/quote]
Oh ja, weet iemand hoe de originele bar ends vastzitten in je stuur?
Ook met een bout waar een rubber rond zit en dat uitzet zmv de bout vast te draaien?
~
Ik gebruik altijd een
keilbout.jpg

waarvan ik de schroefdraad vervang door een vijs met inbuskop. Kost 2 x niks en zit als beton...
 
Hoe bevallen de pilot roads 2 (in vergelijking tot de pilot powers die er origineel op kwamen)?

Pilot Road 2 hebben ook 2ct, en de buitenkant zou ongeveer gelijk moeten zijn als de pilot powers. Volgens het info plaatje is het zachtere deel best nog wel breed aan de zijkanten. Maarja.. da's marketing natuurlijk :)

Aangezien de band bij mij nu een beetje vierkant is geworden (alhoewel dat volgens mij wel redelijk normaal is) en wel wat langer mee mag gaan twijfel ik dus tussen die twee. Nu ik er zo over nadenk zal een road wel beter voor me zijn ;)
Tja, vind ik lastig te zeggen. Ik rij niet op de limieten van de band ofzo.
Ik voel de verschillen niet echt als ik eerlijk ben. Het enige "nuttige" wat ik kan zeggen is dat ze na een retourtje oostenrijk nog steeds mooi rond zijn en nauwlijks gesleten. De levensduur lijkt dus wel veel beter!
 
Tja, ik rij ook niet echt op de limiet. Alhoewel ik wel tot het einde van de band rij (geen chickenstrips meer :) ), maar dat gaat volgens mij redelijk makkelijk met de Duke.
Betere levensduur klinkt goed! :+
 
Laatst bewerkt:
Mannen ,
ik kom tot de keuze van de Pirelli Angel GT voor de Duke omdat die de test van sportieve tourbanden in de Motoplus met groot verschil gewonnen heeft.(deze banden hebben allemaal 2 compounds)
Dit waren 6st tourbanden waarbij op secundair en snelweg : Conti Road Attack 2 gevolgd door Pirelli de eerste 2 waren.
Bij natte test : Pirelli gevolgd door Michelin Pilot Road 3 en op de 6e plaats Conti.
Er werd zelfs gesteld dat deze "tourbanden"op bochtige bergwegen in de Pyreneeën de sportbanden kunnen bijhouden en pakken op natte en koude ochtendritten een bijna onoverbrugbare voorsprong.

Mijn advies : moderne tourbanden monteren met 2 comp. omdat het ook best vaak regent en/of koud is. (ben niet alleen mooi weer rijder, als ik zin heb ga ik rijden)
 
Ik heb even wat gelezen over de Pirelli Angel GT, maar dat klinkt inderdaad erg goed! Alhoewel het altijd lastig is met die testen, veelal lijkt het nieuwste altijd het beste te zijn. Ook op ktmforum.eu is er een topic waar ze erg positief zijn over de band. Snel opwarmen en grip, en ze gaan lang mee.

Keuzes keuzes ... ;)

Maar ik ga volledig met je mee betreffende de relatief lage temperaturen die we hier hebben en veel nattigheid. Als de band daar echt goed bij is (en dat lijkt zo te zijn) dan is dat een groot voordeel.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen, ik volg nu deze forum al sinds onze duke 4 uit is gekomen en ik zelf inmiddels iets meer dan 11.000 km erop zitten. Ik ben wel erg benieuwd uit welke regio jullie allemaal vandaan komen. Ik rij voornamelijk in noord nederland rond.

Gr ybo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan