KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Friesland (Menaam) ! :)
Ik scheur dan ook voornamelijk rond hier in noordwest friesland op alle binnendoor weggetjes (je weet wel, van die blokken beton weggetjes aan toe) :]
 
Hallo mensen, ik volg nu deze forum al sinds onze duke 4 uit is gekomen en ik zelf inmiddels iets meer dan 11.000 km erop zitten. Ik ben wel erg benieuwd uit welke regio jullie allemaal vandaan komen. Ik rij voornamelijk in noord nederland rond.

Gr ybo
Ik uit noord brabant Omgeving bergen op zoom
 
Ik heb niks van deze firma gehoord, en heb dus het dna filter in duitsland besteld en
binnen 4 dagen in huis.
In combinatie met de Race nokkenas trekt dit in hogere toeren veel beter door en
het aaanzuig geluid boven de 4500 toeren is echt vet. })

Spike, heb jij ook een aangepaste luchtbak of niet?
 
hallo Belgian Pro ik heb alleen een K&N inleg filter en een stage 2 DNA filter en op de testbank van Mulders ( JR tuning) heb ik bijna 70 achterwiel pk's jammer dat ze geen NM hebben gemeten,en ook het mengsel staat nu goed( KVV)
Binnenkort maak ik wel een filmpje, vooral dat aanzuig geluid
Moet je echt horen. *O*
 
Laatst bewerkt:
hallo Belgian Pro ik heb alleen een K&N inleg filter en een stage 2 DNA filter en op de testbank van Mulders ( JR tuning) heb ik bijna 70 achterwiel pk's jammer dat ze geen NM hebben gemeten,en ook het mengsel staat nu goed( KVV)
Binnenkort maak ik wel een filmpje, vooral dat aanzuig geluid
Moet je echt horen. *O*

Ik dacht dat je ook gezegd had dat je de race nokkenas erin had liggen?
Ik ging er vanuit dat je dan het hele tuningspakket had gekocht met de open luchtbak en dan nog eens extra een dna filter had *D
Die van mij maakt al duidelijk meer lawaai door het aanzuigeffect (niet té veel) en loopt als een trein met die mapping van ktm zelf. Vraag me af of die dna filter nog veel verschil zou maken...
 
Hallo Begian pro ,die is ook gemonteerd [race nokkenas] maar geen open luchtbak en verder nog een KVV [Fresco]
Ik denk dat met de DNA stage 2 filter en de open luchtbak je Duke te veel lucht krijgt .
Heb jij je motor ook op de testbank gehad? en zo ja wat heeft hij aan NM en PK,s

groeten Frank
 
weet iemand ongeveer wat de kosten zijn om bijvoorbeeld een duke met kvv en ander luchtfilter af te laten stellen. Ik vind hem met kvv slecht lopen. Waar hebben jullie dit laten doen. Ik woon in omgeving dordrecht.
 
Neen, was eerst van plan om naar een testbank te gaan maar wist niet dat ze bij KTM nog een "race" mapping hadden die ze erop hebben gezet waarmee hij eigl perfect loopt. Dus uiteindelijk maar geen testbank bezocht, deels uit $$ overwegingen na het aanschaffen van de power kit.
 
weet iemand ongeveer wat de kosten zijn om bijvoorbeeld een duke met kvv en ander luchtfilter af te laten stellen. Ik vind hem met kvv slecht lopen. Waar hebben jullie dit laten doen. Ik woon in omgeving dordrecht.
Ik denk dat je zo rond de 60 á 70 euro moet denken (was ik kwijt bij JR Tuning *). Een beetje afhankelijk natuurlijk van hoe lang men bezig is. Op zich valt er niet al teveel af te stellen aan de Duke, dus hoeft niet lang te duren :)

* dat was met meerdere testbank runs overigens.
 
Laatst bewerkt:
Op het duitse KTMforum.eu staan grafieken met complete D4 cup kit (nok,airbox en voll.Akra) ,1° run met raceslick = +/-66 aw-pk"s ; 2°run met straatband = +/-73 aw-pk's
b4bz3r.jpg

De slick vreet nogal wat vermogen door het plakken aan de testbankrol.
 
Laatst bewerkt:
Nee, deze zijn niet inklapbaar. ze bestaan wel. Deze hebben iets van een 8$ gekost op ebay.

Oh ja ze bevallen echt goed. Ze zoomen natuurlijk uit zodat je meer ziet.
Nadelen zijn: auto's die je ziet lijken verder af natuurlijk in werkelijkheid zitten ze veel dichter. Het is ook altijd moeilijker om te zien wat voor een auto er achter je zit.

Stel maar voor dat het politie is achter je. :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, je ziet niks qua detail in de spiegels. Mocht er ooit politie achter me rijden die wil dat ik stop, dan denk ik niet dat het bordje 'stop politie' genoeg is :)
 
even het topic wakker zien te schudden.......

na bijna 4000 spaanse kilometers kan ik alleen maar zeggen:
je schakelt je helemaal suf op een Duke,
maar man! wat is het genieten!
ook boven de 2000 meter, en ook zonder asfalt!
Superrrrrr!
full
 
@BelgianPro:
gelukkig hebben we ook genoeg fraai asfalt onder de wielen gehad,
per trip doen we hooguit een paar honderd kilometer piste.
gaan we van de weg af om een kampeerplek te vinden en soms is omkeren net zo lastig als doorgaan, dus zo komen we nog eens ergens......

de teller staat nu voorbij de 8K.
wat jij doet is ook gaaf, circuitrijden
full
 
even het topic wakker zien te schudden.......

na bijna 4000 spaanse kilometers kan ik alleen maar zeggen:
je schakelt je helemaal suf op een Duke,
maar man! wat is het genieten!
ook boven de 2000 meter, en ook zonder asfalt!
Superrrrrr![afbeelding]
Superrr gaaf! Zo te horen heb je het naar je zin gehad. En schakelen doe je inderdaad veel op de duke, zo heb je tenminste het idee dat je echt motor rijd!
Heb je gekampeerd? Geen gat in je zijtas geblazen met de uitlaat?
*O* *O* *O*
 
hallo,

Ik ben yannick from Belgium en lees al al een tijdje mee op jullie forum hier.
heb gistre avond een ktm 690 duke 2013 gekocht.
Wel occasie.

Nu heb ik een vraagje ivm met onderhoud, op hoeveel wanneer en wat.
De motor heeft nu bijna 6000 km.
Ook wou ik effe vragen of bij jullie er ook een zoemend elektrisch geluid is wanneer het contact aantstaat. enkel hoorbaar bij niet draaiende motor.
Volgens de vorige eigenaar altijd zo al geweest, zeer veel zorgen maak ik mij niet want ik heb nog dikke 17 maand garantie.
Wou gewoon effe checken of ik bij dealer moet of niet :)

Alvast bedankt voor de info. foto's volgen wel nog

Greetz
 
Hey hallo!

Dat geluid is normaal hoor, doen ze allemaal :)


@jack, wow, 4000km sturen met de Duke daar! Lijkt me prachtig. :]
Zal inderdaad wel even schakelen zijn geweest, moet je uiteraard van houden. Heel andere koek dan bv een 1000cc Japanner ofzo. Daar rij je je hele vakantie in één versnelling mee :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan