KTM duke 890

Jef1976

Rookie
12 jul 2021
3
0
Hallo ik ben nieuw hier en had graag geweten of er nog mensen zijn die hier met een duke 890 rijden?
Ik heb onlangs opgemerkt van mijn motor dat er een tikkend geluid is bij het rijden, dus ben ik naar de dealer geweest en die zeiden me dat ze niks speciaal horen dan normaal, nu vroeg ik mij af of hier ook mensen zijn die eventueel dit probleem denk ik zou kunnen hebben.(is een nieuwe duke 890)
Grtjs
 

Bijlagen

  • 64CDE5DB-670A-4A0F-8558-B0A52F085B63.jpeg
    64CDE5DB-670A-4A0F-8558-B0A52F085B63.jpeg
    284,3 KB · Weergaven: 25
Jef1976, je vraag is mij een beetje onduidelijk:
"tikkend geluid"..... alleen bij het rijden? Of ook bij stationair draaien?
Het eerste zou iets mechanisch kunnen zijn, het tweede iets in het blok.
Ik hoor nix raars aan mijn 890R, en als de dealer nix raars hoort zou ik er maar vanuit gaan dat het goed is.
Bovendien, áls....... dan heb je garantie!
 
In het KTM 790 topic kan je lotgenoten vinden: ktm 790 duke
KTM blokken maken altijd wat meer lawaai is mijn ervaring na 3x KTM en zolang de dealer zegt dat het oke is gewoon doorrijden toch? Mocht het blok wel kapot gaan dan heb jij ze er van op de hoogte gesteld ;)
 
Jef1976, je vraag is mij een beetje onduidelijk:
"tikkend geluid"..... alleen bij het rijden? Of ook bij stationair draaien?
Het eerste zou iets mechanisch kunnen zijn, het tweede iets in het blok.
Ik hoor nix raars aan mijn 890R, en als de dealer nix raars hoort zou ik er maar vanuit gaan dat het goed is.
Bovendien, áls....... dan heb je garantie!
Alleen bij het rijden is juist dat de segmenten van de cilinders versleten zijn, denk dat ik me er zal moeten overzetten betreft het geluid.
 
In het KTM 790 topic kan je lotgenoten vinden: ktm 790 duke
KTM blokken maken altijd wat meer lawaai is mijn ervaring na 3x KTM en zolang de dealer zegt dat het oke is gewoon doorrijden toch? Mocht het blok wel kapot gaan dan heb jij ze er van op de hoogte gesteld ;)
Ok dank u voor het bericht, ik moet toch binnenkort binnen voor mijn eerste onderhoud (1000km) en zal deze nog eens voorleggen en een eventuele melding van maken dat ze niks kunnen zeggen ivm probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan