KTM Duke 990

Status
Niet open voor verdere reacties.
tis een 2-pitter he?
die zijn nogal dorstig....
http://www.motorstv.com/site/home.php?sec=contenu&&Idarbo=55&content=2&id=348&lg=2&com=&resec=liste (testje)
Hoe komt dat nou eigenlijk? Die M800 van mij zuipt eigenlijk ook nog steeds als een tempelier – ondanks herhaaldelijk afstellen.
 
Hoe komt dat nou eigenlijk? Die M800 van mij zuipt eigenlijk ook nog steeds als een tempelier – ondanks herhaaldelijk afstellen.

wat is zuipen??? ik vind dat toch soms erg raar allemaal,dat verbruik van sommige motoren..mijn monster1000s rijdt [vind ik] zuinig gemiddeld 1:15-16 bij sportief gedrag 1:14 bij rijden volgens de nederlandse wetgeving,dus overal precies de snelheid rijden 1:18-19....raar dat die ktm met de zelfde cilinder inhoud zuipt,of loopt de bezine rechtstreeks de uitlaat poort in?? :? :? :? :?
 
De mijne een 900 Sie gebruikt meestal 1:17,5 bij erg vlot gebruik
Er is volgens mij iets niet goed met een 800 Sie als ie zoveel gebruikt
En dat veel gebruiken van de tweecilinder inj fietsen (vooral bij japaners ) heeft echt temaken met de comp want nodig is het eigenlijk niet
Zie bijv die test van de 620 Multistrada
 
De mijne een 900 Sie gebruikt meestal 1:17,5 bij erg vlot gebruik
Er is volgens mij iets niet goed met een 800 Sie als ie zoveel gebruikt
En dat veel gebruiken van de tweecilinder inj fietsen (vooral bij japaners ) heeft echt temaken met de comp want nodig is het eigenlijk niet
Zie bijv die test van de 620 Multistrada
Wat zou er niet goed aan kunnen zijn dan? Ca. 2 maanden geleden heeft men nog alles opnieuw afgesteld – en dat was nodig, zo bleek. En een maand geleden zijn er nieuwe distributieriemen ingegaan. Dan zou er toch wel iets aan het licht moeten zijn gekomen.
Nu is het verbruik wel behoorlijk toegenomen nadat er andere dempers opgingen (en de rest vd kit). Ik heb het vermoeden dat ze 'm wat rijk(er) laten staan om te voorkomen dat er bij bepaalde toerentallen – was zo rond de 4.000 meen ik – een behoorlijke dip zat. Maar m'n kennis schiet daarvoor te kort. Enkel heb ik er toen over zitten zeuren bij de dealer – zo'n plof terwijl je in z'n 2 door een bocht ging, was mijn ding niet zo.
 
Hier een piccie van de mijne ,sorry voor de kwaliteit

full
 
Wat zou er niet goed aan kunnen zijn dan? Ca. 2 maanden geleden heeft men nog alles opnieuw afgesteld – en dat was nodig, zo bleek. En een maand geleden zijn er nieuwe distributieriemen ingegaan. Dan zou er toch wel iets aan het licht moeten zijn gekomen.
Nu is het verbruik wel behoorlijk toegenomen nadat er andere dempers opgingen (en de rest vd kit). Ik heb het vermoeden dat ze 'm wat rijk(er) laten staan om te voorkomen dat er bij bepaalde toerentallen – was zo rond de 4.000 meen ik – een behoorlijke dip zat. Maar m'n kennis schiet daarvoor te kort. Enkel heb ik er toen over zitten zeuren bij de dealer – zo'n plof terwijl je in z'n 2 door een bocht ging, was mijn ding niet zo.

oke appie,wat verbruikt hij dan?? mijn andere monster een 750dark met carbs[beetje vergelijkbaar met een 800] rijd ook nog 1:16-17 maar daar zitten wel termingoni op,een open luchtfilterbox[met dp filter] en een stage 2 kit..ploft niet,en rijd werkelijk waar als een naaimachine.je kan met 2200tpm door het file verkeer rijden,en dat is voor een duc laag in toeren.
 
oke appie,wat verbruikt hij dan?? mijn andere monster een 750dark met carbs[beetje vergelijkbaar met een 800] rijd ook nog 1:16-17 maar daar zitten wel termingoni op,een open luchtfilterbox[met dp filter] en een stage 2 kit..ploft niet,en rijd werkelijk waar als een naaimachine.je kan met 2200tpm door het file verkeer rijden,en dat is voor een duc laag in toeren.
De mijne loopt circa 1:12. Je hebt het over carbs, die M800 heeft injectie; misschien dat de vergelijking daar ietwat mank gaat? Ach, misschien rij ik te veel in de stad of zo? En, zoals ik al aangaf, inmiddels loopt ie weer prima – ook bij lage toeren. Tis meer da'k soms hier een verbruik van >1:18 lees, en me dan toch afvraag waar dat verschil dan vandaan komt.

Anyway, nu weet ik nog steeds niet waarom een 2 cylinder nou zo veel dorstiger is (in eerste instantie was het me eigenlijk meer om die vraag te doen. Dat mijn motor zuipt, dat weet ik nou wel)
 
Laatst bewerkt:
honda firestorms zijn ook ERG dorstig....
maar mijn oude guzzi 1100 was zo zuinig als de neten.

btw, de 950 adventure doet zo'n 1:16 bij dagelijks gebruik, 1:18/19 tijdens vakantie-ritjes
 
Laatst bewerkt:
. Tis meer da'k soms hier een verbruik van >1:18 lees, en me dan toch afvraag waar dat verschil dan vandaan komt.


tja..dat vraag ik mij ook vaak af.....volgens ruud frederiks,komt het door de configuratie van het blok..een v-twin gebruikt altijd meer dan een ander blok[4inlijn] :? :? ...alleen als we verschillende motorfietsen nemen,en allemaal een v-twin[guzzi-honda-suzuki-ducati,en nu ook de ktm]met dezelfde motorinhoud[1000cc]zit er soms wel een verschil van 50-60% meer verbruik tussen de blokken.....heeeel raar -O- -O-
 
Laatst bewerkt:
honda firestorms zijn ook ERG dorstig....
maar mijn oude guzzi 1100 was zo zuinig als de neten.

btw, de 950 adventure doet zo'n 1:16 bij dagelijks gebruik, 1:18/19 tijdens vakantie-ritjes

heb ik hiervoor gehad..een firestorm..1:13-14 en dan had je het wel gehad...
 
Is er al iets bekend over de uitlaten? Of er al andere beschikbaar zijn, want dit ziet er niet uit natuurlijk :N
 
Eerste probleempje met de Duke. Er lekt ergens koelvloeistof,weet alleen nog niet waar. Geen liters maar toch. Zag op een duitse site zelfde probleem.Bleek een aansluiting tussen radiator en blok te zijn. Morgen maar eens zoeken. Zijn er al meer met problemen met de Duke ?
 
ik ken iemand die met zijn uitlaat onderaan de motor tegen de grond kwam :?
hij zat er bijna door,gelukkig op tijd gezien ;)

PS: bij de dealer hebben ze de motor plat gelegd tot het stuur bijna tegen de grond kwam en gezegd zo plat rij jij toch niet?en hij komt er niet tegen. B|
reactie van eigenaar :tuurlijk niet, als je erop zit en rijdt gaat je vering in |
 
Laatst bewerkt:
De mijne loopt circa 1:12. Je hebt het over carbs, die M800 heeft injectie; misschien dat de vergelijking daar ietwat mank gaat? Ach, misschien rij ik te veel in de stad of zo? En, zoals ik al aangaf, inmiddels loopt ie weer prima – ook bij lage toeren. Tis meer da'k soms hier een verbruik van >1:18 lees, en me dan toch afvraag waar dat verschil dan vandaan komt.

Anyway, nu weet ik nog steeds niet waarom een 2 cylinder nou zo veel dorstiger is (in eerste instantie was het me eigenlijk meer om die vraag te doen. Dat mijn motor zuipt, dat weet ik nou wel)

Hmm, misschien wel part of the concept. Mijn Tuono lust ook een stevige slok...
En als ik zo de testen eens lees,doen de andere nakeds het niet veel beter:
MV Brutale: 1:10, Benelli TNT:1:8, SpeedTriple: 1:13, Z1000 1:13
Zijn dus niet alleen de twins.
Mijn Mille (ook een twin) deed 1 op 16, dat viel me dan weer mee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan