Radish
MF veteraan
Ja maar, nu lijken ze zo groot dat je denkt dat je er zelf op kunt klimmen... Vroep-vroep-vroep.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
tis een 2-pitter he?alleen zeggen ze dat hij "zuipt" is dat zo???
jij ergert je teveel, niet iedereen is even handigMaar ipv zijn foto's te resizen excuseert hij zich dat ze te groot zijn.
alleen zeggen ze dat hij "zuipt" is dat zo???
Hoe komt dat nou eigenlijk? Die M800 van mij zuipt eigenlijk ook nog steeds als een tempelier – ondanks herhaaldelijk afstellen.tis een 2-pitter he?
die zijn nogal dorstig....
http://www.motorstv.com/site/home.php?sec=contenu&&Idarbo=55&content=2&id=348&lg=2&com=&resec=liste (testje)
Hoe komt dat nou eigenlijk? Die M800 van mij zuipt eigenlijk ook nog steeds als een tempelier – ondanks herhaaldelijk afstellen.
Wat zou er niet goed aan kunnen zijn dan? Ca. 2 maanden geleden heeft men nog alles opnieuw afgesteld – en dat was nodig, zo bleek. En een maand geleden zijn er nieuwe distributieriemen ingegaan. Dan zou er toch wel iets aan het licht moeten zijn gekomen.De mijne een 900 Sie gebruikt meestal 1:17,5 bij erg vlot gebruik
Er is volgens mij iets niet goed met een 800 Sie als ie zoveel gebruikt
En dat veel gebruiken van de tweecilinder inj fietsen (vooral bij japaners ) heeft echt temaken met de comp want nodig is het eigenlijk niet
Zie bijv die test van de 620 Multistrada
Wat zou er niet goed aan kunnen zijn dan? Ca. 2 maanden geleden heeft men nog alles opnieuw afgesteld – en dat was nodig, zo bleek. En een maand geleden zijn er nieuwe distributieriemen ingegaan. Dan zou er toch wel iets aan het licht moeten zijn gekomen.
Nu is het verbruik wel behoorlijk toegenomen nadat er andere dempers opgingen (en de rest vd kit). Ik heb het vermoeden dat ze 'm wat rijk(er) laten staan om te voorkomen dat er bij bepaalde toerentallen – was zo rond de 4.000 meen ik – een behoorlijke dip zat. Maar m'n kennis schiet daarvoor te kort. Enkel heb ik er toen over zitten zeuren bij de dealer – zo'n plof terwijl je in z'n 2 door een bocht ging, was mijn ding niet zo.
De mijne loopt circa 1:12. Je hebt het over carbs, die M800 heeft injectie; misschien dat de vergelijking daar ietwat mank gaat? Ach, misschien rij ik te veel in de stad of zo? En, zoals ik al aangaf, inmiddels loopt ie weer prima – ook bij lage toeren. Tis meer da'k soms hier een verbruik van >1:18 lees, en me dan toch afvraag waar dat verschil dan vandaan komt.oke appie,wat verbruikt hij dan?? mijn andere monster een 750dark met carbs[beetje vergelijkbaar met een 800] rijd ook nog 1:16-17 maar daar zitten wel termingoni op,een open luchtfilterbox[met dp filter] en een stage 2 kit..ploft niet,en rijd werkelijk waar als een naaimachine.je kan met 2200tpm door het file verkeer rijden,en dat is voor een duc laag in toeren.
. Tis meer da'k soms hier een verbruik van >1:18 lees, en me dan toch afvraag waar dat verschil dan vandaan komt.
tja..dat vraag ik mij ook vaak af.....volgens ruud frederiks,komt het door de configuratie van het blok..een v-twin gebruikt altijd meer dan een ander blok[4inlijn] ...alleen als we verschillende motorfietsen nemen,en allemaal een v-twin[guzzi-honda-suzuki-ducati,en nu ook de ktm]met dezelfde motorinhoud[1000cc]zit er soms wel een verschil van 50-60% meer verbruik tussen de blokken.....heeeel raar
honda firestorms zijn ook ERG dorstig....
maar mijn oude guzzi 1100 was zo zuinig als de neten.
btw, de 950 adventure doet zo'n 1:16 bij dagelijks gebruik, 1:18/19 tijdens vakantie-ritjes
kvin er nix mis meeIs er al iets bekend over de uitlaten? Of er al andere beschikbaar zijn, want dit ziet er niet uit natuurlijk
Is er al iets bekend over de uitlaten? Of er al andere beschikbaar zijn, want dit ziet er niet uit natuurlijk
De mijne loopt circa 1:12. Je hebt het over carbs, die M800 heeft injectie; misschien dat de vergelijking daar ietwat mank gaat? Ach, misschien rij ik te veel in de stad of zo? En, zoals ik al aangaf, inmiddels loopt ie weer prima – ook bij lage toeren. Tis meer da'k soms hier een verbruik van >1:18 lees, en me dan toch afvraag waar dat verschil dan vandaan komt.
Anyway, nu weet ik nog steeds niet waarom een 2 cylinder nou zo veel dorstiger is (in eerste instantie was het me eigenlijk meer om die vraag te doen. Dat mijn motor zuipt, dat weet ik nou wel)