KTM Duke rijders gezocht

95717

MF veteraan
17 jun 2004
1.395
3
Breda
Ik wil wel eens weten hoeveel Duke rijders er eigenlijk zijn in dit kikkerlandje.
Nu rijd ik wel in het zuiden van het land maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben die op zo'n fun bike rijd.
Zo'n half jaar geleden ben ik via internet op de KTM site gekomen en was meteen verkocht. Van te voren was deze versie me ook nog nooit opgevallen.
Maar nu zou ik niets anders meer willen.
Graag zou ik met anderen ervaringen uitwisselen.

ik had er een... ;)

posing.duke.jpg

http://www.monomaniacs.nl/mm/mpeople/gasgasguz/duke2/duke2.htm

@Guz
Complimenten voor de site deze heb ik gelijk even gecheckt,ik ben zelf al wat bezig geweest met open luchtfilter en EPC.Had ik maar geweten dat het al ergens beschreven stond,dat had me zeker wat tijd bespaard. Ik zal met de andere items best mijn voordeel doen.Bedankt daarvoor.
Mijn Duke is ook een Lime maar van 2001, heb je hem verkocht omdat je hem beu was of een andere reden??
Misschien dat je me ook kan vertellen of er wat aan het loslaten van beschermstrip van de koplampen te doen is?
full

@Guz
Complimenten voor de site deze heb ik gelijk even gecheckt,ik ben zelf al wat bezig geweest met open luchtfilter en EPC.Had ik maar geweten dat het al ergens beschreven stond,dat had me zeker wat tijd bespaard. Ik zal met de andere items best mijn voordeel doen.Bedankt daarvoor.
toen onze site nog www.ktm.nl heette stonden we vrij hoog in google als je naar "KTM Duke" zocht (nog steeds trouwens), dan had je snel het e.e.a. kunnen vinden...
Mijn Duke is ook een Lime maar van 2001, heb je hem verkocht omdat je hem beu was of een andere reden??
Lime is de mooiste kleur.... ;)
Hoewel ik zo'n zwarte (de orpheus) ook wel fraai vindt.
Och, ik had em al 3 jaar en de 660SMC kwam uit.... die most ik hebben! ;)
Meer daarover kun je ook vinden op www.smforum.com
Misschien dat je me ook kan vertellen of er wat aan het loslaten van beschermstrip van de koplampen te doen is?
(Afbeelding)
da's lastig....
bij mij lieten ze ook los, de boventste was ik snel kwijt, de onderste bleef geloof ik wel zitten.

Na nu een aantal dagen afwachtend dit topic in de gaten gehouden, denk ik dat ik Dickweed beter kan wijzigen in Lone Duke Rider.
Zit er dan echt geen Duke rijder op de digi snelweg?
Volgens mij houden ze het liever op een achteraf kronkelig polderweggetje!
full

Na nu een aantal dagen afwachtend dit topic in de gaten gehouden, denk ik dat ik Dickweed beter kan wijzigen in Lone Duke Rider.
Zit er dan echt geen Duke rijder op de digi snelweg?
Volgens mij houden ze het liever op een achteraf kronkelig polderweggetje!
(Afbeelding)
ik heb je al een hint gegeven waar meer gelijkgezinden zijn....
er is daar ook een nederlands gedeelte en genoeg nl-dukers....

Geen Duke rijder hier, maar ik moet wel even zeggen dat ik het hele gave dingen vind! :} Ik wil er ook wel eens op rijden, dus ik moet eens een keer een proefritje gaan doen :) Ben namelijk benieuwd hoe zoiets rijdt met sturen, optrekken, koppel, etc. Volgens mij kan je onwijs veel lol beleven op zo'n Duke!

Gave dingen!

Hee Dickweed,
Nee, er zijn nog meer van die dingen. Ik rij in de buurt van Eindhoven en kom regelmatig 2 andere tegen.
Dit is de mijne:

ehh, net nieuw op deze site. net al ff uitgezocht hoe het gaat met bestandjes uploaden.(toch bedankt) Heb geen eigen website en geen filmpjes <100 kb
Ook een beetje trammelant met codecjes enzo omdat ik weer eens op mijn werk zit te lummelen...
Maar misschien heb ik wel een ideetje ? Waar woon je ? Ik rij om een uur of vijf naar huis. Als je je raam open zet kun je ze geloof ik in heel brabant wel horen...
101851

Toe nik aan het kijken was naar mijn eerste motor heb ik bij KTM in Zwartebroek proefritjes gemaakt. Erg gaar zo een éénpitter, maar nogal zwevering bij snelheden door de noppenbanden. De verkoper (was dacht ik de eigenaar van de zaak) vertelde dat dat veel beter werd met andere wielen en lagere vering. Natuurlijk geloofde ik dat wel, maar ik wilde ook wel even rijden op zoiets.

Hij dacht even na en nam mij mee naar de showroom. Pakte een Duke met 700 km op de teller en gaf deze aan mij mee :} Drie weken mijn rijbewijs en nul rijervaring! Op de terugweg mijn eerste wheely :o [/size]en schrok mij wezeloos![/size].

Wat rijden deze dingen gaaf! Vanwege budget en verwacht onderhoud heb ik toch maar een Honda gekocht, maar er komt zeker een keer een SM!

@ Folie inderdaad gaaf die Akra's er zo bij heb je die zelf gekocht of zaten ze er al op?
Ik ben zelf al een beetje op zoek geweest naar wat ander dempers en ben nu bij DAM uitgekomen die zijn nog betaalbaar.
Heb jij misschien al eens een Duke met die Dam dempers erop gezien , ik zou graag weten hoe die bevallen. Van de Akra's weet ik dat wel, die zijn onwijs duur maar ook leveren ze niet alleen betere,looks maar ook wat meer pk,s met wijziging van sproeiers en lucht filter ,natuurlijk.

@ Guz ik ga gelijk kijken was de vorige keer misschien mij niet duidelijk geworden ThanX.

@ Dreamer dan weet je nu ook wat je mist.
Ik kan me niet voorstellen dat je hetzelfde kan halen uit een Honda als wat een KTM te bieden heeft.( Appels met Peren)

@ Dreamer dan weet je nu ook wat je mist.
Ik kan me niet voorstellen dat je hetzelfde kan halen uit een Honda als wat een KTM te bieden heeft.( Appels met Peren)
Nee, ik haar niet hetzelfde uit mijn Honda als dat ik uit een KTM zou doen. Het leek mij toen de betere optie. Ik zat nog op de middelbare school en ging studeren. Nu 7 jaar later (bijna afgestudeerd) rij ik er nog steeds op en het onderhoud is zeer goedkoop te noemen en de motor is nog steeds in nieuwstaat. Ik verwacht dit niet van een KTM. Verder ben ik ook veel op vakantie geweest met de motor en heb deze voor ook woon-werk verkeer gebruikt. Bovendien denk ik dat mijn vriendin niet zo graag achterop een KTM wil zitten en (inmiddels) zelf op rijden.

Een SM zou voor mij een speelfiets zijn voor erbij. De Honda was voor mij de beste keus, maar een SM komt er zeker een keer bij!

Elke motor geeft een ander soort plezier. En ik pas mij daar makkelijk aan aan!
Ik vind dus eigenlijk alle motoren wel wat hebben...

hee maar wacht een ik rij ook een duke
wilde al eerder reageren maar zat niet in ned en toen ik terug was kon ik niet op het forum maaaaarruuu je bent niet alleen :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

@ Dukey
Ja, niet alleen maar wel met verrekt weinigen zo te merken.
En wij hebben ons al eens ontmoet, ik ben volgens mij bij jou geweest, toen je er nog over dacht om hem te verkopen. Je mocht van de baas een paar maandjes naar het buitenland.Heb je jezelf vermaakt?
Ik heb nu zo'n 3000km erop zitten moet nog veel leren maar ik denk nu niet dat ik ooit nog iets anders ga rijden of ik moet wat geld ergens vandaan zien te toveren om een 990 aan te kunnen schaffen :z

Groeten uit Zundert

ha das leuk toch bekenden hier, nou doe hem niet meer weg
ben al weer druk aan het stunten en heb al weer grootse plannen.
groeten van ..hier
71411

Misschien is het wat om eens met wat Duke rijders bij elkaar te komen om kunstjes te leren en ervaringen uit te wisselen.
Laat even weten wie intresse heeft.

ja ik heb wel interesse ben van de week al aan het oefenen geweest
met 1 hand op het achterwiel te rijden en het lukt al prima.
nu het staand opschakelen nog ,
Ben wel in voor nieuwe kunstjes :9~

Ik heb er ook 1!

Dick kan je me mailen om me wat tips te geven ivm het invoeren?

gr Ton

full

Amsterdam is niet zo groot, Zaterdag in m'n krant, vanmiddag zag ik hem bij Safe met z'n vriendin op haar SR 500. Hij had een exemplaar met een oostenrijks kenteken. En nu dan een ingezonden brief van iemand die het consept van een SM niet begrijpt. Het maakt de slalommer in je wakker.

Aso-motorrijders.

:+

@ Guz
Alle begin is moeilijk.
En misschien heeft hij niet al te veel tijd om op zijn Duke te rijden.
Of hij durfde niet hoger zonder helm en pak.

Als jij nou eens je diensten aanbied, kom ik ook gelijk even wat bijleren.

:}

Gr. Dick

Terug
Bovenaan Onderaan