KTM Duke

sneweg

Rookie
10 apr 2006
3
0
Hallo allemaal,
Ik sta op het punt een duke uit 2002 te kopen met circa 18000 op de teller. Nu heb ik altijd een RSV gereden en geen ervaring met KTM. Hebben jullie wat tips waar ik op moet letten bij de aanschaf? Standaard technische mankementen die zoch voordoen rond die km stand etc...?
Alvast bedankt
eelco
 
Hallo allemaal,
Ik sta op het punt een duke uit 2002 te kopen met circa 18000 op de teller. Nu heb ik altijd een RSV gereden en geen ervaring met KTM. Hebben jullie wat tips waar ik op moet letten bij de aanschaf? Standaard technische mankementen die zoch voordoen rond die km stand etc...?
Alvast bedankt
eelco

Ik rij zelf Duke maar heb nog nooit 18.000 KM gehaald. Helaas kan ik je niet vertellen waar je op dient te letten. (motorisch)
Kijk ook eens op http://www.monomaniacs.nl/smf.htm daar staat ook veel info over Dukes en LC4 blokken. Wellicht staat de informatie die je zoekt daar wel.

Waar staat ie te koop? Bij een KTM dealer?
 
Rijd jij wel eens in Noordwijk aan Zee. Zie daar regelamtig een gele duke rijden. :Y
 
Het is een Duke2 die ik op het oog heb. Ik woon in Noorwegen en daar valt met een rsv niet te rijden. KTM is redelijk populair hier, maar ik weet niet wat voor mankementen er zoal kunnen gaan opspelen. Las al het een en ander over revisies etc. Iemand ervaring met onderhoud van een Duke2??

eelco
 
Ik heb met mijn Duke 2 23700km gereden op 3 jaar zonder enig motorisch probleem.
Onderhoud werdt gedaan volgens het boekje, dus om de 5OOOkm olie en filters en om de 10000km kwam daar nog bij kleppen stellen en een bougie.
Het luchtfilter deed ik dan tussendoor ook nog wanneer het nodig was.
Ik reed met een kortere gearing dan standaard (17/40 in plaats van 17/38) en deed geregeld ook stukjes autosnelweg.De motor werd het meest gebruikt voor "vlot" woon werkverkeer :]
Maar ik heb er ook op circuit meegereden.
Het was een witte 2002 met open uitlaten, aangepast airbox en op het laatste ook een carb met accelleratiepomp.
Wheelies in 2e en 3e waren geen probleem, zeer leuke en zuinige speelbrommer 8-)
 
Dank je, dat zijn goede tips! Weet je nog standaard truukjes die eigenlijk gedaan moeten zijn zoals bepaalde restricties weghalen?
 
Rijd jij wel eens in Noordwijk aan Zee. Zie daar regelamtig een gele duke rijden. :Y


Ja dat ben ik....we rijden vaak met z'n drieën...gele, zwarte en een oranje Duke.

Kom eens deze kant op met die nieuwe Husk!

Zag dat je in Berg en Dal woont...da's best een eindje sturen??
 
Laatst bewerkt:
Dank je, dat zijn goede tips! Weet je nog standaard truukjes die eigenlijk gedaan moeten zijn zoals bepaalde restricties weghalen?


Het beste trucje zijn 2 akra's...dan eventueel een FCR carburateur. (vlakschuif)

Kijk eens op: http://www.ktm-sommer.de

Zeer veel info over tuning etc. van een Duke.

Goeie zaak ook voor aanschaf spullen...ze verzenden over de hele wereld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan