KTM duke

Verstandig denk ik. Ook al is dat ding niet door die eigenaar opgebouwd en is de prijs niet representatief voor een eventuele verbouwing....... een losse motor zo extreem naar een nieuwer model verbouwen kost langs eerlijke weg veel geld en je zou denken dat er dan toch meer concessies te zien zijn van een verbouwing van de niet zo opzichtige delen die wel verschillen tussen het oude en nieuwe model............

Alles vervangen behalve een frame dat doe je eigenlijk normaliter niet voor de lol, tenzij het een schade duke2 was en een oud frame en een andere vork is gebruikt om een nieuw model weer rijdbaar te krijgen oid.


Maar ja hoe kom je er ooit achter hoe het precies zit. :?

Zo'n duke1 vind ik trouwens echt afzichtelijk vergeleken met die nieuwe, vooral dat kuipje. Misschien kun je wel makkelijk het kuipje en t tankje over zetten. :?
 
De Duke1 van André is reeds verkocht.
Heeft hooguit een week op z'n site gestaan.
Eerlijkheid duurt het langst.
 
k heb m al gekocht (min of meer)...overschrijvingsbewijs en alles heb ik al, morgen even op mijn naam zetten en zaterdag wordt ie gehaald en betaald.

alles klopt en is eerlijk, d.w.z. er is niets waar iemand achter kan komen... het framenr. klopt natuurlijk en hij staat op het kenteken als een duke 1. wat de reden van de ombouw is en hoe dat gebeurt is zal onduidelijk blijven, maar dat interesseert me niet zo veel. wat voor mij belangrijk is, is dat de motor eerlijk is en ik er geen problemen mee zal krijgen.

wat onderhoud betreft valt weinig slechts over te zeggen. kapot remlicht en neutraallampje, maar dat is wel te fixen.

hele vriendelijke man trouwens, hij kwam heel eerlijk over en had niks te verbergen.

succes met de zoektocht naar een andere motor. :)
 
ja daar zat ik ook al een beetje mee, k had al naar de importeur gebeld enzo om te kijken hoe dat zou moeten. blijkt dat er gewoon op het kenteken staat: het betreft een licht motorfiets *O*
en anders was het ook wel gelukt, want er is gewoon een terugvoerkit voor een 640 blok heb ik me laten vertellen door die importeur. alleen zit er een beetje een raar verhaal achter de motor.
 
Dit zijn 2 verschillende dingen natuurlijk. Dat je geen problemen met het ding krijgt, wil niet zeggen dat de motor eerlijk is.


En als ie wel eerlijk is wil dat nog niet zeggen dat je er geen problemen mee krijgt :+

Anyway gefeliciteerd en veel plezier ermee, ik vind hem :9~
 
Laatst bewerkt:
ja daar zat ik ook al een beetje mee, k had al naar de importeur gebeld enzo om te kijken hoe dat zou moeten. blijkt dat er gewoon op het kenteken staat: het betreft een licht motorfiets *O*
en anders was het ook wel gelukt, want er is gewoon een terugvoerkit voor een 640 blok heb ik me laten vertellen door die importeur. alleen zit er een beetje een raar verhaal achter de motor.
Ja, hij is waarschijnlijk geklauwd. Nog een keer: noteer het motornummer eens, dan zoeken we het uit...
 
ja daar zat ik ook al een beetje mee, k had al naar de importeur gebeld enzo om te kijken hoe dat zou moeten. blijkt dat er gewoon op het kenteken staat: het betreft een licht motorfiets *O*
en anders was het ook wel gelukt, want er is gewoon een terugvoerkit voor een 640 blok heb ik me laten vertellen door die importeur. alleen zit er een beetje een raar verhaal achter de motor.
succes ermee
Post van SuperKris in topic '25kW: de veelgestelde vragen'

ik zal het terugvoeren nooit begrijpen....
 
Gefeliciteerd! *O* heel veel plezier ermee!

Het frame zal waarschijnlijk zo eerlijk zijn als moeder theresia, maar alles wat er aan vast geschoefd zit :X B| :X .... Zit er een duke I of duke II motor in? (lc4 620 of 640)?

En heb je nog wat van de prijs afgekregen ;)
 
thnx

er zit een 640 motor in. dus eigenlijk het enige wat van een duke I is dat is het frame. het is ook wel te zien aan de ophanging van de radiateur bijvoorbeeld.

het kan best zijn dat een gejatte duke II over is gezet naar het frame van een duke I, maar daar heb ik toch niks mee te maken nu? voor mij kloppen alle papieren en ik mag er gewoon op rijden zodra ik mijn rijbewijs heb.

ik heb hem voor 3850 gekocht, nou ja...morgen koop ik m echt. hij staat nu al wel op mijn naam.
 
ik heb trouwens nog een vraagje...(misschien moet ik wel een nieuw topic openenen).

op mijn kentekenbewijs deel 1a (voertuigbewijs) staat iets over zitplaatsen. hier staat: 1 (maximum) :X

betekent dit dat ik een boete kan krijgen als ik met een bijrijder rij? :? -O-

lijkt mij toch dat je makkelijk met zijn tweeen er op kan...bij een duke I zitten er zelfs handvatten op voor de bijrijder.
 
ik heb trouwens nog een vraagje...(misschien moet ik wel een nieuw topic openenen).

op mijn kentekenbewijs deel 1a (voertuigbewijs) staat iets over zitplaatsen. hier staat: 1 (maximum) :X

betekent dit dat ik een boete kan krijgen als ik met een bijrijder rij? :? -O-

lijkt mij toch dat je makkelijk met zijn tweeen er op kan...bij een duke I zitten er zelfs handvatten op voor de bijrijder.
dan komt dat frame wellicht niet van een Duke-1
er zijn modellen met een aluminium subframe, daar mag je niet met 2 personen op.
kan je wel een stalen subframe op zetten, en die zit er misschien bij jou wel op, maar volgens de papieren heb je misschien een probleem.
 
Laatst bewerkt:
thnx

er zit een 640 motor in. dus eigenlijk het enige wat van een duke I is dat is het frame. het is ook wel te zien aan de ophanging van de radiateur bijvoorbeeld.

het kan best zijn dat een gejatte duke II over is gezet naar het frame van een duke I, maar daar heb ik toch niks mee te maken nu? voor mij kloppen alle papieren en ik mag er gewoon op rijden zodra ik mijn rijbewijs heb.

Als jij lekker kan slapen als je weet dat je rijdt op andermans verdriet
B|

Ben je met het frame nr en kenteken naar de RWD gegaan? zoniet zou ik het toch nog even doen.. kan je heel veel elende besparen.. heb je de fahrzeugbrief ook gezien?

Als er idd staat dat hij voor 1 persoon is (waar zou dat moeten staan, want ik kan er bij mijn papieren van mijn falcone niets over vinden) heb idd misschien een probleem. Je bent dan illigaal bezig als je er met een passagier op rijdt. En dus ook niet gedekt door de verzekering.. :N
 
op mijn kenteken staat: ktm gs 620 rd
dat is dus waar het frame vandaag komt. is toch een duke I of niet?

als hij gewoon verzekerd is en ik heb een kentekenbewijs dat bij de motor hoort dan is daar toch niks mis mee? als jij een ander motorblok er in zet of een aangepaste kappenset hoef je toch ook niet gelijk je kenteken aan te passen ofzo. bij deze motor is alleen iets meer gebeurt, tja...wie zal er wat van zeggen? oom agent? die ziet gewoon dat mijn papieren in orde zijn toch?
 
ik vermoed deze:
full
 
[...]
nee, dat is een ktm gs 620 rd
[/quote]

hmm beetje raar...dat frame lijkt er niet op :?

en nou ja...dan is het een omgebouwde gs 620 rd...
ik heb wel een mooie motor iig
 
Terug
Bovenaan Onderaan