KTM Enduro 620 lc

hb013

Rookie
2 mrt 2015
14
0
Tilburg
Zit te kijken naar dit type motor, voor mijn a2 rijbewijs.
Ben tamelijk nieuw, alleen een jaar op 200cc 4takt gereden.

Iemand nog tips, of reacties op dit type motor, zit vooral te kijken naar het model vanaf 1999.

Graag opmerkingen en of tips bij het proefrijden en of de te betalen prijs?

Gr

;)
 
Dus omgaande de: KTM Enduro 620 lc - tips, te verwachten prijs en waar op te letten bij bezichtigen?
 
Kijk eens op motoroccasion.nl waar dealers ze hebben staan. Of op motorshopper.nl . Dan heb je wat prijzen in je hoofd.

Specifieke tips voor deze motor heb ik niet, maar google eens op '2e hands motor kopen tips'. Overigens denk ik niet dat je deze 620 mag rijden... ik zie 40kW en 122kg droog staan. Met vloeistoffen moet je 'm nog steeds afknijpen en een IKS-keuring ondergaan.
 
Kijk eens op motoroccasion.nl waar dealers ze hebben staan. Of op motorshopper.nl . Dan heb je wat prijzen in je hoofd.

Specifieke tips voor deze motor heb ik niet, maar google eens op '2e hands motor kopen tips'. Overigens denk ik niet dat je deze 620 mag rijden... ik zie 40kW en 122kg droog staan. Met vloeistoffen moet je 'm nog steeds afknijpen en een IKS-keuring ondergaan.

bedankt voor de tips ga ik doen, heb er een uit '99 gevonden.. 20kw op kenteken( 0,14kw per kg en 141 kg ledig??) waar heb je deze info vandaan ?

Alvast bedankt
 
Vermogen op dit soort motoren klopt vaak niet. Soms zie je ze zelfs met 6kW. Ik weet niet wat een verzekeraar er van gaat zeggen als je brokken maakt... maar je kan altijd zeggen 'Ich habe es nicht gewust', bij de rechter. Hoe weet jij het verschil hoe 20kW of 40kW voelt?

Persoonlijk zou ik geen risico nemen en dit soort motoren met 'valse' vermogens links laten liggen. Je vraagt je ook af waarom de RDW dit niet door heeft en naar het echte vermogen vraagt (of test).
 
ik heb zelf een 620 lc4 gehad en ben in het bezit van een 35kw rijbewijs.
heb er uiteindelijk zelfs nog een 640 van gemaakt.
Op papier is vrijwel elke 1 cillinder geknepen of iets dergelijks. ik heb ooit iets gehoord over emisie-eissen, dus bij invoer wordt de fiets begrenst, bij de dealer wordt het er weer uitgesloopt. mijn huidige brommert is een wr450f met hetzelfde grapje op papier. al mijn maatjes hebben hetzelfde.
Een fiets met ongeveer 40 kw standaard vermogen waar op papier vermeld staat dat het een stuk minder is. ik neem het risico en heb als excuus dat ik het inderdaad niet wist en gewoon van de papieren uitging. verzekeringstechnisch wordt er in ieder geval niet moeilijk gedaan ( ik heb geen ongelukken gehad tot nu toe )

houdt er wel rekening mee dat een gigantisch oranje beest van een motor de aandacht trekt en je keer op keer aangehouden wordt. daarnaast hoop ik dat je van kicken en sleutelen houdt ( vooral kicken ).
het zijn leuke maar moeilijke beginnersfietsen met hun immense koppel op een vrij laag gewicht.

mocht je hem aanschaffen let dan op het volgende:
-Lekken rondom het blok.
-moeilijk starten
-bijgeluiden ( een lc4 heeft onderin het blok altijd een lichte klop )
-vraag even of je het oliepijl mag controleren en kijk vooral naar de kleur van de olie ( koffiekleurig is niet goed )
- check even of de voorvork lekt ( naast dat het best een kutklusje kan zijn, geeft een lekke voorvork in mijn optiek ook aan dat de fiets redelijk slecht is onderhouden, zo ook de staat van het luchtfilter )

houdt er vooral rekening mee dat dit soort motoren heel erg afhankelijk zijn van onderhoud.
vaak zijn ze als je ze 2ehands koopt ook toe aan een nieuwe big endlager.
dat zijn geen leuke reparaties en kunnen meer dan 1000,- euro kosten.

mocht je dit hebben gecheckt en besloten hebben om hem te kopen, zul je erachter komen dat je je geen leukere eerste fiets had kunnen wensen.

Veel rijplezier, succes en veilige kilometers!

mocht je nog vragen hebben over de fiets hoor ik het graag :)
 
ik heb zelf een 620 lc4 gehad en ben in het bezit van een 35kw rijbewijs.
heb er uiteindelijk zelfs nog een 640 van gemaakt.
Op papier is vrijwel elke 1 cillinder geknepen of iets dergelijks. ik heb ooit iets gehoord over emisie-eissen, dus bij invoer wordt de fiets begrenst, bij de dealer wordt het er weer uitgesloopt. mijn huidige brommert is een wr450f met hetzelfde grapje op papier. al mijn maatjes hebben hetzelfde.
Een fiets met ongeveer 40 kw standaard vermogen waar op papier vermeld staat dat het een stuk minder is. ik neem het risico en heb als excuus dat ik het inderdaad niet wist en gewoon van de papieren uitging. verzekeringstechnisch wordt er in ieder geval niet moeilijk gedaan ( ik heb geen ongelukken gehad tot nu toe )

houdt er wel rekening mee dat een gigantisch oranje beest van een motor de aandacht trekt en je keer op keer aangehouden wordt. daarnaast hoop ik dat je van kicken en sleutelen houdt ( vooral kicken ).
het zijn leuke maar moeilijke beginnersfietsen met hun immense koppel op een vrij laag gewicht.

mocht je hem aanschaffen let dan op het volgende:
-Lekken rondom het blok.
-moeilijk starten
-bijgeluiden ( een lc4 heeft onderin het blok altijd een lichte klop )
-vraag even of je het oliepijl mag controleren en kijk vooral naar de kleur van de olie ( koffiekleurig is niet goed )
- check even of de voorvork lekt ( naast dat het best een kutklusje kan zijn, geeft een lekke voorvork in mijn optiek ook aan dat de fiets redelijk slecht is onderhouden, zo ook de staat van het luchtfilter )

houdt er vooral rekening mee dat dit soort motoren heel erg afhankelijk zijn van onderhoud.
vaak zijn ze als je ze 2ehands koopt ook toe aan een nieuwe big endlager.
dat zijn geen leuke reparaties en kunnen meer dan 1000,- euro kosten.

mocht je dit hebben gecheckt en besloten hebben om hem te kopen, zul je erachter komen dat je je geen leukere eerste fiets had kunnen wensen.

Veel rijplezier, succes en veilige kilometers!

mocht je nog vragen hebben over de fiets hoor ik het graag :)

Echt een te gekke reactie, hier kan ik echt wat mee... Zie je PM, kom hier aub zsm op terug !
 
Op papier is vrijwel elke 1 cillinder geknepen of iets dergelijks. ik heb ooit iets gehoord over emisie-eissen, dus bij invoer wordt de fiets begrenst, bij de dealer wordt het er weer uitgesloopt. mijn huidige brommert is een wr450f met hetzelfde grapje op papier. al mijn maatjes hebben hetzelfde.
Een fiets met ongeveer 40 kw standaard vermogen waar op papier vermeld staat dat het een stuk minder is. ik neem het risico en heb als excuus dat ik het inderdaad niet wist en gewoon van de papieren uitging. verzekeringstechnisch wordt er in ieder geval niet moeilijk gedaan ( ik heb geen ongelukken gehad tot nu toe )

Ik moet je ongelijk geven dat vrijwel elke 1-pitter een verkeerde waarde op kenteken heeft. Meestal is dit zo met het enduro en wedstrijdspul. Genoeg motoren met het echte vermogen er op, heeft idd wel met emissie-eisen te maken.

Hoe weet je nou dat de verzekering niet moeilijk doet, als je zelf nog nooit met ze te maken hebt gehad op het moment dat je ze nodig hebt :?
 
Sorry! Ik doel dan op het in verzekering nemen. Een beetje lomp verwoordt.
Ik ging er inderdaad vanuit dat het elke 1 cillinder was waarbij dit gebeurde, maar nu je het zegt zijn al de mensen met 1 pitters die ik ken allemaals crossers of enduro's. Dus je zal gelijk hebben.
 
BALEN! Verkoper zegt op het laatste moment af, koop gaat niet door.

Ik ga weer verder kijken, hoor het graag als iemand in deze categorie motor wat verkoopt. Twitch en monomuis bedankt voor de hulp iig.
 
Wat kan er mis zijn met een KTM 625 SuperMotard uit 2004 met akrapovic uitlaten als de motor bij het opstarten uit valt na een doffe knal?

Kan dit een duur grapje worden?

Gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan