KTM exc 450 of 525

Baggeraar

Rookie
5 mei 2006
10
0
Kan en wil iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een KTM exc 450 en een exc 525? Behalve natuurlijk dat de 525 60cc meer inhoud heeft! Heb deze vraag per ongeluk ook in 'nieuwe gebruikers' gepost. Beetje jammer |(

Ben een nieuweling en weet nog niet welke van de 2 ik ga kopen. Heb een 450 gezien voor een leuke prijs maar zocht eigenlijk een 525. Al weet ik eerlijk gezegd ook niet echt waarom..... Moet een SM gaan worden om mee te spelen als ik thuis ben. :]

Ik hoop dat een van jullie me kan adviseren!

Groet,

Eric
 
als je sm gaat rijden zou ik altijd voor de 525 gaan gewoon meer vermogen en rijdt relaxter. heb ook voor deze keuze gestaan en heb nu een 525 gekocht en geen minuut spijt van gehad. :]
 
Ik heb offroad ervaring met beide machines. Ik heb zelf een 2005 525 en ik heb pas een weekje in Turkije met een 2005 450 mogen rijden. Ik vind ze niet veel voor elkaar onder doen maar de 525 kun je iets luier rijden. Als je vaak op de weg gaat rijden of zelf wat zwaarder bent dan kun je in mijn ogen beter een 525 kopen. Bij offroad gebruik is een 525 wel iets zwaarder voor je conditie. De 2006 525 schijnt wel weer een stukje soepeler en vriendelijker te zijn geworden zonder aan topvermogen in te boeten.
 
OK, bedankt voor jullie reacties. Ben er eerlijk gezegd nog niet uit. Om het makkelijker te maken wil m'n vrouw dat ik eerst m'n rijbewijs haal....

Ga in ieder geval ff in Zoetermeer kijken volgende week!

Geduld is een schone zaak (zeggen ze.......... :Z )
 
Wat voor motivatie heb je zelf dan voor de 450? Ik zie hier drie man die allemaal 525 zeggen maar blijkbaar twijfel jij nog steeds maar de reden waarom hou je voor jezelf. Of is het alleen een kwestie dat je goedkoop aan een 450 kan komen? Zo ja, dan zou ik liever doorsparen en dan precies kopen wat ik zelf wil...
 
Wil er ook af en toe mee gaan crossen. Hoor van meerdere mensen dat een 450 dan makkelijker rijdt. Iets minder lomp/bruut. Ben beginneling, dat speelt ook mee. Maar daarentegen weeg ik rond de 100kg. Dus ik hink nu op twee gedachten :? Liet me inderdaad ook een beetje leiden door de prijs van die 450....

Moet over 1,5 week weer aan het werk en ben dan 6 weken pleite. Als ik terugkom is het tijd om knopen te hakken!

Ik hou jullie op de hoogte van wat het is geworden (en waarom!)!
 
Wil er ook af en toe mee gaan crossen. Hoor van meerdere mensen dat een 450 dan makkelijker rijdt. Iets minder lomp/bruut. Ben beginneling, dat speelt ook mee. Maar daarentegen weeg ik rond de 100kg. Dus ik hink nu op twee gedachten :? Liet me inderdaad ook een beetje leiden door de prijs van die 450....

Moet over 1,5 week weer aan het werk en ben dan 6 weken pleite. Als ik terugkom is het tijd om knopen te hakken!

Ik hou jullie op de hoogte van wat het is geworden (en waarom!)!

scheelt het veel geld dan ? Je kunt een 450 natuurlijk gemakkelijk ombouwen naar een 525, of zelfs naar een 540...
 
En wat wordt je volgende fiets dan? of geen sm meer?

[me]N!co is van plan de lc4 in te ruilen voor een 525[/me]


Heb tegenwoordig niet meer zoveel tijd, en vorige week maar weer een SS gekocht, ZX10R!!!! :Y :Y :9~ :9~ :9~

Zonde om te tijd te moeten verdelen over 2 motoren.
En moet zeggen dat een 1000cc SS toch ook wel HEEEEEL lekker is :)

zij-small.jpg
 
Misschien alletwee kopen? De exc525 voor op straat in sm trim en die 450 (een sx) zonder kenteken in cross trim.

Hoef je niet steeds om te bouwen : vering / wielen + banden / voorrem, als je eens wilt gaan crossen.

Het verschil tussen 450 en 525 is idd het aantal cc's voor de rest zijn alle onderdelen uitwisselbaar, dus wil je een enduroritje gaan rijden met je 525 exc zet je die crosswielen er in.

:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan