KTM EXC 450 onerhoud/weetjes

Gdg

MF'er
24 apr 2019
47
7
beste mensen,
ik heb sinds 2 dagen een ktm exc 450 (six days) 2015 supermotard super fijn ding vind ik tot nu toe. zijn hier meerdere mensen die zo'n machine rijden? wat raden jullie aan voor onderhoud? ik wil eigenlijk een beetje duidelijkheid mensen zeggen zoveel verschillende dingen over het onderhoud. mij is verteld om de 800km olie verversen. lucht filter vervangen als die vies is, zal op de weg niet veel voorkomen. zuiger, blok revisie enzo zou ik me niet druk over maken of er moet rook uitkomen, vermogen verlies, gekke geluiden enz. ik heb ook 1 gebroken spaak in mijn achterwiel. heeft dit haast om te vervangen? ik wou het gelijk doen met de achterband over 1000km ongeveer.
als je tips hebt voor onderhoud of andere leuke weetjes laat wat horen.
alvast bedankt (-;
 
Olie verversen doe je bij een offroad / supermoto doorgaans op de uren teller, ongeacht de tellerstand. 15 uur is de standaard. Mag best ietsje meer zijn voor een hobby rijder. Luchtfilter doe ik altijd na elke offroad rit maar met supermoto mag dat best wat langer en op het oog. Zuiger zou ik me voor de 200 uur geen zorgen over maken maar je kan pech hebben. Die spaak zou ik meteen fixen als je er ook serieus mee wilt rijden. Als je er alleen mee over de weg wilt rijden in een rustig tempo dan heeft het minder haast. Kleppen controleren zou ik ook regelmatig doen maar eerlijkgezegd hoeven die meestal niet gesteld te worden. Controleren kan geen kwaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan