KTM EXC 450 veel uren

Gdg

MF'er
24 apr 2019
47
7
beste motorvrienden,
ik heb een ktm exc 450 2015 als supermoto, ondertussen heb ik 309uren en 15k kilometers. ik heb altijd om de 15u olie ververst en af en toe kleppen laten controleren laatste keer nog steeds goed. zuiger wissel ofzo is nog nooit gebeurd. maar is het verstandig om eenkeer de distributie ketting te vervangen? en misschien dan ook de zuiger. verder start de motor altijd goed, verbruikt geen olie, geen gekke geluiden. een vriend van mij had ooit een ktm exc 500 met 22k kilometers en ook altijd dicht gelaten deed het ook nogsteeds goed. zijn hier nog meer mensen met veel kilometers op een exc??
 
Don’t fix if aint broken. Olieverbruik, slecht starten en rare geluiden zijn de eeste indicatoren. Distributieketting meldt zich echt wel als de spanner op het eind is. Bij die van mij heb ik na 280 uur / 11000kms de zuiger en ketting vervangen . Had ook wat olieverbruik , met name tijdens zware OTR. Ketting had ook nog niet vervangen hoeven te worden . Ik had nog wat mm’s over op de spanner. Spanners heb ik wel vervangen omdat die in de tussentijd gewijzigd waren. Maar ik had alles los dus....
Zuiger zag er ook nog als nieuw uit,was alleen geen olieschraapveer meer voor te koop anders had deze gewoon terug erin gegaan. Op tijd de olie en je filters is key in deze (en een beetje geluk).
Btw je kunt een lektest doen.
 
Laatst bewerkt:
Ken iemand met 500 uur op z'n 500exc, blok behalve kleppenstellen nog nooit open geweest. Kom dit op de internationale forums overigens meer tegen. Hangt natuurlijk van rijstijl en onderhoud af, maar zoals gassen zegt zou ik er nog even mee wachten. Weet niet hoe het met de 450's zit maar kan me voorstellen dat het vergelijkbaar is. Ik zit "nog"maar op 11000km/255h (voornamelijk offroad)
 
  • Leuk
Waarderingen: Gdg
Terug
Bovenaan Onderaan