KTM EXC 520 of 450

Robertt

MF'er
5 okt 2004
77
0
Zou iemand mij kunnen vertellen of de KTM 520 of 450 geschikt zijn voor het woon/werk verkeer.
Ik ben namelijk op zoek naar een supermotard waarmee ik door de weeks gewoon mee op de weg kan rijden en verder af en toe op het ciruit mee kan oefenen.

B.V.D. :}
 
KTM LC4, Duke, SMC660, kun je ook prima mee op het circuit. Of een Honda XT600, of Suzuki DR400.
 
Als je liever sleutelt dan rijd kan het prima.

Maar als ik zo een beetje of het motor-forum rondkijk kom ik wel meer gasten tegen die een ktm 450 of 520 gebruiken op de weg.
Over wat voorn onderhoudsinterval praat je dan? :?
 
Maar als ik zo een beetje of het motor-forum rondkijk kom ik wel meer gasten tegen die een ktm 450 of 520 gebruiken op de weg.
Over wat voorn onderhoudsinterval praat je dan? :?

Iedere 1000km olie (er gaat maar 1,5 liter in)en filters verversen
Iedere 2500km kleppen stellen..
Iedere ........

Valt op zich wel mee als je het niet vervelend vindt om wat te sleutelen, maar er zijn onderhoudsvriendelijkere motoren.
Voor de rest vindt ik het wel fun om met mijn 525 te rijden, een lekker lichte wendbare fiets!
 
Iedere 1000km olie (er gaat maar 1,5 liter in)en filters verversen
Iedere 2500km kleppen stellen..
Iedere ........

Valt op zich wel mee als je het niet vervelend vindt om wat te sleutelen, maar er zijn onderhoudsvriendelijkere motoren.
Voor de rest vindt ik het wel fun om met mijn 525 te rijden, een lekker lichte wendbare fiets!

Ik rij zelf wel regelmatig op een crosser (2 takt). Dus heb wel ervaring met vervangen van filters, olie e.d.
Maar is het stellen van je kleppen beter om te laten doen of is het ook wel zelf te doen?
 
Dus als ik het goed begrijp kan je een ktm 450 of 520 zowel in het verkeer als op het circuit (hobbymatig) gebruiken. En verder als je er een paar noppenbanden onder gooit ook nog lekker mee op bijvoorbeel de Maasvlakte rijden.
 
Maar zit er een groot verschil tussen de 520 en de 450. En wat zou dan een overweging kunnen zijn om juist de 520 te kiezen boven de 450 of andersom?
 
Maar zit er een groot verschil tussen de 520 en de 450. En wat zou dan een overweging kunnen zijn om juist de 520 te kiezen boven de 450 of andersom?

In het crossgebeuren en de supermotowereld zijn er klassen tot 450cc. Ik denk dat dat de meest belangrijke reden is waarom de sterke merken een 450 opnemen.
 
In het crossgebeuren en de supermotowereld zijn er klassen tot 450cc. Ik denk dat dat de meest belangrijke reden is waarom de sterke merken een 450 opnemen.

Maar zal je tussen een 450 of 520 echt veel verschil merken in rijgedrag. Kan je bijvoorbeeld met een 450 makkelijk op de snelweg rijden? :?
 
Maar zal je tussen een 450 of 520 echt veel verschil merken in rijgedrag. Kan je bijvoorbeeld met een 450 makkelijk op de snelweg rijden? :?

Ik zou voor de openbare weg voor de grootste cilinderinhoud opteren. Zal je iets minder uit hoeven knijpen om met het verkeer mee te komen.
 
Een EXC voor woon/werk verkeer? Waar woon en werk je dan?

Maurice

Ik studeer nog.
Maar ik moet iedere dag ongeveer 20km heen en 20 km terug rijden.
Tevens wil ik zo nu en dan met noppenbanden op de maasvlakte kunnen rijden. Dat doe ik nu ook al, maar dan op een yamaha yz 250. Deze wil ik dus verkopen en dan dan een supermotard kopen zodat ik hier zowel mee naar school kan gaan en af en toe ook mee naar de maasvlakte.
 
De nieuwe Husqvarna 510 en de 450 hebben overigens wel een lange onderhoudsinterval. 5000km. En ook nog een jaar garantie ook.

Ik heb zelf een tijd ernstig over de Husqvarna getwijfeld maar ik ben bang dat ik toch wel een KTM man ben.
 
2 jaar zelfs dacht ik,volledige garantie ongeacht de km-stand :) je moet natuurlijk wél de motor bij een dealer laten onderhouden...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan