Ktm exc 520 starten? Hulp?

gixxerr600

MF'er
24 okt 2022
33
8
Goedeavond medeleden

Ik wilde me ktm voor de 1ste keer starten dit lukte me niet ..
Kreeg een keer plof uit de uitlaat
Het is net of die niet genoeg rond gaat om te starten
Heb het geprobeerd zover dat me onder kant van me voetblauw is haha...
Blok is los geweest voorzien van een nieuwe startkrans, nieuwe cilinder pakkings , olie , distributie ketting
Kleppen zijn gesteld op 0,12mm
Iemand een idee ?
Me startmotor is defect heb dus enkel de mogelijkheid om te kicken
 
Ik geloof dat ook, maar ik neem aan dat de startmotor voor de operatie niet meedraaide met het kickstarten? ;)
 
Je zegt dat je kleppen hebt gesteld. Welke methode heb je daarvoor gebruikt? Je zal niet de eerste zijn die bij een rfs per ongeluk in overlap zit ipv tdc, en dan start ie niet of heel slecht
 
Je zegt dat je kleppen hebt gesteld. Welke methode heb je daarvoor gebruikt? Je zal niet de eerste zijn die bij een rfs per ongeluk in overlap zit ipv tdc, en dan start ie niet of heel slecht
Cilinder in bdp gezet krukas vast gezet met de bout die in het blok zit (ring weggehaald)
Markeringen die op de tandwielen boven de cilinder zitten gelijk gezet met met de cilinder rand toen hem de kleppen op 0,12 gezet
 
Mmm...blokkeerboutje past bij allebei de slagen in het sleufje dus dat is geen garantie dat hij op tdc staat. Maar ervan uitgaande dat je correct in tdc afgesteld hebt: heb je al geprobeerd te jumpsstarten (hellinkje af) of aan te laten slepen om zo de motor aan de praat te krijgen?
 
Mmm...blokkeerboutje past bij allebei de slagen in het sleufje dus dat is geen garantie dat hij op tdc staat. Maar ervan uitgaande dat je correct in tdc afgesteld hebt: heb je al geprobeerd te jumpsstarten (hellinkje af) of aan te laten slepen om zo de motor aan de praat te krijgen?
Cilinder lag er af en krukas zat een sleuf in heb hem daar ingezet zag hem er boven in staan?

Ik heb gisteren langs de auto gehangen weeg zelf bijna niks .. dus lukte niet begon enkel te slippen met de Noppe banden
 
Is het dan niet handiger om er een werkende startmotor op te zetten, neem aan dat als hij weer rijdt je dat ook wel wilt hebben
 
Is het dan niet handiger om er een werkende startmotor op te zetten, neem aan dat als hij weer rijdt je dat ook wel wilt heb

Mmm...blokkeerboutje past bij allebei de slagen in het sleufje dus dat is geen garantie dat hij op tdc staat. Maar ervan uitgaande dat je correct in tdc afgesteld hebt: heb je al geprobeerd te jumpsstarten (hellinkje af) of aan te laten slepen om zo de motor aan de praat te krijgen?
Heb start motor er op en hij draait vrij deze kant op zo als ik aan geef op de fotos ?
De tandwielen draaien die kant dus op zonder de krukas mee te nemen
 

Bijlagen

  • IMG_20230424_113217.jpg
    IMG_20230424_113217.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20230424_113225.jpg
    IMG_20230424_113225.jpg
    79,4 KB · Weergaven: 19
Terug
Bovenaan Onderaan