KTM GS300 voor de handige klusser

Status
Niet open voor verdere reacties.
6 jan 2008
4.193
5
Walhalla
Ik heb een complete KTM GS300, bouwjaar '92 die in z'n geheel weg mag. Motor is helemaal compleet, maar al deels gestript vanwege revisie (goed lopend uit elkaar gegaan) en vervoer (wielen eruit). Het blok ligt uit elkaar. Ik zou meteen de lagertjes even meepakken, issie ook weer helemaal fris!
Ik heb de motor zo gekocht met de intentie hem op te bouwen en te gaan rijden. Echter heb ik kort daarna mijn huidige enduro/supermoto gekocht (ook met een defect) en is de ktm maar blijven liggen. Nu mag hij weg omdat ik er geen zin meer in heb hem op te bouwen, om over tijd nog maar te zwijgen.....
Er zit een nieuw genicasealde cilinder bij en een nieuwe zuiger. Deze zijn samen €390 waard.
Nieuwe complete pakkingset en de keeringen zitten er volgens mij ook allemaal bij.(>€100)
Origineel NL kenteken.
WP schokkers voor en achter, niet lek zo te zien.
Sportdemper (een origineel gele, heel apart, wel netjes).
Radiateurs zijn in hele nette staat.
Hij is in goede staat, geen gekke fratsen.
Werkplaatshandboek krijg je erbij.
De hele motor mag voor €550 weg. Als je je er een weekend kwaad op maakt hebt je een dikke lopende enduro.
De 300GS is een kanon op wielen. 300cc 2-takt en een powervalve maken het een listig beestje. Je houd er de huidige 4-takten prima mee bij.
Foto is een voorbeeld foto en niet de betreffende motor, wel exact dezelfde.

T lukt me niet met die foto... ik ben ook niet zo'n held met de toverdoos.... dan maar zo.

FOTOOTJE
 
Laatst bewerkt:
ff paar vraagjes heb je het hele blok uit 1 liggen of alleen cilinder en zuiger er af.?
Hoe zijn de bandjes,ketting, remmen ed.?

greetz d
 
ik vraag me af wat er nou allemaal precies afligt? ligt heel de motor in onderdelen of gewoon wat normaal werk. anders gezegd kan ik het, of moet je er een afgestudeerd monteur voor zijn:P , het hoeft niet zo'n extreem goede motor te zijn, want het word mijn eerste offroad motortje.

het klopt dat ik je dit ook al gemaild heb, maar ik dacht voor het geval dat je daar nooit op kijkt...
 
IMG_5406.jpg
 
Heb de motor net even aangekeken en heb de info erbij gezet in de op.

- Complete nieuwe pakking/keeringset
- Bandjes prima (bijna zgan)
- ketting/tandwielen ook oke. Kan zo alleen achtertandwiel zien en die lijkt zowat nieuw te zijn.
- Remblokjes kan ik zo niet zien, lijkt me ook van minder belang aangezien je bijna een setje verslijt na een dagje spelen in de modder....

@ FTI dank u, dank u!

@ Martijnvw: mailtje terug. Blok ligt uit elkaar. Je hoeft geen afgestudeerd monteur te zijn, maar ervaring is wel "handig"... Met een werkplaatshandboek kom je ver, maar dan wordt het een heel gepuzzel. Iemand die weleens een ééncilinderblokje open heeft gehad zet m zo in elkaar. Blokken zijn vrij eenvoudig.
 
Laatst bewerkt:
ik heb zeer zeker interesse, maar ik hoop dat je nog een weekje geduld kan hebben, want zoals je miss. al in mijn profiel heb gelezen ben ik nog 16 ( kga hem voor op de baan gebruiken ) maar ik denk dat mijn ouders me vermoorden als ze terugkomen en er staat een crosser in de schuur :P , als het aan mij ligt is die verkocht, dus het is ook voor 90% zker, maar over een week krijg je je definitieve antwoord
 
Nou, dat valt wel mee hoor. Ze zijn gebouwd van 90-94 als ik me niet vergis.

Edit: hebt t ff gechecked en "dat ding" is gebouwd in 92 (op aangepast)
 
Laatst bewerkt:
Toezegging gedaan dat ze wordt opgehaald. Altijd afwachten offcourse. De eerste die hier op de stoep staat met de vraagprijs neemt haar mee naar huis.
 
Laatst bewerkt:
gefeliciteerd

ps. zie net dat me broer nog is ingelogd, maar iig gefeliciteerd van martijnvw :P
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel!
Ik denk toch Martijn dat het voor jou niet zo'n verstandige zet is om een 300 2-takt te kopen. Zeker niet als je wilt leren rijden op de baan. Ding is veel te snel en je zult meer bezig zijn met 'm onder controle te houden, dan dat je aan je techniek kunt werken.
Als ik jou was kocht ik een 125 of een 250 4-t. Zorg iig wel dat je een goed onderhouden fietsje koopt en hou wat centjes achter de hand voor onderhoud. Dan blijft het leuk.
Zo'n knutselfiets is leuk, voor iemand die van sleutelen houdt. Hou je meer van rijden kun je beter een baantje nemen en door sparen voor iets fatsoenlijks, heb je op de lange duur meer plezier van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan