ktm gs600 lc4 '90er

birdje

MF'er
20 mei 2010
32
0
Breda
Ik heb startproblemen met de ktm.


Gaat echt HEEEL moeilijk aan, maar als hij loopt echt NIETS op aan te merken enorm veel power!

om hem aan te krijgen moet ik minimaal zon 40x opstaan!(en dan heb ik 2 weken last van me voet... :( )

als je trapt doet hij gewoon niets echt helemaal dood en dan ineens na trappen doet tie het.

Blok recent gereviseert.
Condensator getest met een lampje en die lijkt goed, alle stekkertjes los gehaald met schuurpapier schoon gemaakt en met stekkervet terug in mekaar gedaan, benzinetank geen rotzooi in echt zeer zuiver, carb open gehad en doorgeblazen, half jaar geleden nieuwe rotor gezet, afgelopen week nieuwe bougie/bougiekabel/bobine.
Ik krijg een vonk met elke keer trappen als je de bougie eruit draaid en met de punt tegen een bout aan houd.

Heeft iemand enig iedee?

BVD,Lars
 
"Doormeten" van een condensator kan niet betrouwbaar; niet duur dus vervangen. Je zult er nog raar van opkijken wat een ziek condensatortje zelfstandig kan verzinnen.

Hoe stel je stationairgas, met een schroefstiftje in een spiebaantje onder cilindrisch gasschuifje door? Vaak is dat bij zulke modellen aan puin gedraaid door happen van de schroef in lichtmetaal en dan kun je niets meer stellen. Het gaat fout bij "vaster" draaien van dat schroefje als je daarbij niet eerst het gas opentrekt; stellen alleen met losser draaien en ga je te ver dan gas opentrekken, schroef flink vaster, gas loslaten, motor starten en voorzichtig terugregelen met lopende motor die tevoren warm gereden was.

Als het niet aan die condensator ligt dan moet het wel bijna te krap stationairgas zijn.
 
Spuit eens een beetje remmenreiniger in je luchtfiler en probeer dan eens te starten.
Start het dan goed kan je de ontstekking als probleem waarschijnlijk wel uitsluiten,
Hoe zit het met je klepspeling?
 
Hoi,

op de vorige pagina staat "heb de regelaar doorgemeten..."

Hoe doe je dat? Is dat gewoon van BEIDE regelaars de meter tussen de 2 draden?
Wat zou dan de weerstand moeten zijn?

Of moet je per draad i.c.m. de massa van de regelaar meten (lees: behuizing)?

Ik heb totaal geen verlichting en remlicht nu op m`n 600 LC4 van 1992. En zover ik heb kunnen meten zijn alle draden goed.

Heb ook al eens gelezen dat de originele regelaars erg slecht zijn, en nog wel eens vervangen worden door die van een Tomos bromfiets....?? Weet iemand welke dat zijn (merk en type??)

Alvast bedankt & vr.gr. Erik
 
Even een simpele vraag: heeft de motor lang stil gestaan en gebruik je weer de oude benzine? De mijne is daar behoorlijk gevoelig voor. Vooral als die benzine in de carbs gezeten heeft. Na redelijk lang stilstaan (~week) eerst de vlotterbakjes leeg laten lopen en laten vullen met nieuwe benzine uit de tank.

Daarnaast start ik hem met dit weer, ook als de motor koud is, met de 'warme start-knop' aan, samen met de choke. Zonder de 'warme start-knop' aan lukt het ook wel, alleen trap ik wel 10 keer vaker...
 
Ik zeg maar iets geks:
Ik had een soortgelijk probleem na mijn DR 350 motorrevisie, ook na weken rijden.. Hij lekte heel iets benzine bij het vlottenbakje als hij flink wiebelde en soms als hij stilstond, waardoor je denk ik steeds eerst het vlottenbakje weer vol moet kicken? Ik kickte er toen ook een keer of 30 - 40 op, terwijl hij nu zoals normaal met 1 trap start :)
 
Hoi,

Ik had meteen (voor de zekerheid) ook een nieuwe condensator besteld.
Krap stationairgas zou kunnen ben ik niet aangeweest om te proberen omdat hij het heel soms wel gewoon doet.
Ik had 2 weken geleden al geprobeert alleen dan met startpilot helaas hielp dat niet.
De regelaar (ja regelaar heb er maar 1 in zitten!!! heb wel licht ect...) heb ik doorgemeten of er onderbrekingen in zitten en dat was niet, denk zelfs dat het een stroomomvormer is(gelijkrichter).
De regelaar mits dezelfde sterkte/stroomsoort zou allemaal uitwisselbaar moeten zijn het is geen cdi.
Oude bezine tjhaa zou kunnen maar dat zakt tog niet in een week uit? daar heb je echt meerdere maanden voor nodig ook geen water in de tank ect...
warme start knop tjhaa nog nooit gebruikt tot de laatste keer maar ook dat gaf helaas weinig reseltaat.

Lekker lijstje maare ooit is tie goed :D

Bedankt, Lars
 
Mijn oude LC4 620 was zeer gevoelig voor oude benzine in de carburateur. Vaak was het even het vlotterbakje laten leeglopen en het liep weer. M.b.v. startpilot e.d. startte het altijd. Als het je ontsteking niet is, zit het probleem toch ergens in je inlaattraject.
Staan de kleppen niet te strak, staan ze op tijd?
 
Hoi,

De kleppen staan goed en op tijd.
Nog even wachten tot morgen (woensdag) dan komt me ontstekingunit binnen, mocht het dat niet zijn tjhaa dan word ik lichtelijk gestoort denk haha

Gr, Lars
 
Meet de weerstand van je ontstekingsspoel eens op. Als hij onder of zelfs uit de tolerantie is die het wphb aangeeft kan dat oorzaak zijn van het slechte starten.

Anders zou ik zeggen dat de motor te arm staat. Zet je gasnaald clipje eens een gleufje naar beneden. Of speel een beetje met de CO schroef.
 
Meet de weerstand van je ontstekingsspoel eens op. Als hij onder of zelfs uit de tolerantie is die het wphb aangeeft kan dat oorzaak zijn van het slechte starten.

Anders zou ik zeggen dat de motor te arm staat. Zet je gasnaald clipje eens een gleufje naar beneden. Of speel een beetje met de CO schroef.
De gasnaald heeft geen invloed op stationair lopen.
 
Dan heet t anders, ik bedoel iig de 'buis' waar de gasnaald doorheen gaat. En dat begreep jij ook wel.
Jij bedoeld de gasbuis en die kleine gaatjes die er vanaf de zijkant in zitten zijn ook open als de gasnaald er helemaal in zit.
De diameter van de gasbuis is groter dan de diameter van de naald.
M.a.w. de gasnaaldstand heeft geen invloed bij stationair.
De mengverhouding bij stationair stel je af met de stationairsproeier en mengselschroef
 
Hoe verklaar jij dan dat mijn xr600 amper te starten is met de gasnaald op de hoogste stand, en koud voor geen meter stationair loopt dan.
Misschien heb je een verstopping in je stationairsproeier o.i.d. maar dat weet ik niet.
En als ik het niet weet dan ga ik er ook geen advies over geven.
Zou je ook eens moeten proberen ;)
 
Mijn ervaring is dat de gasnaald wel degelijk effect heeft op het starten. Dit heb ik zelf ondervonden, dus dan kan ik er van uit gaan dat het klopt. En mijn carburateur was toen net gereinigd.

Maargoed, laten we maar ophouden. Ik heb mijn ervaring met de ts gedeeld wat betreft de gasnaald. Nu is het aan hem of hij het gaat proberen.
 
Misschien heb je hier iets aan
full
 
Hoi,

Zoals belooft was de stator netjes op tijd binnen vandaag :D na t werk meteen begonnen.

Uh tjhaa nieuwe stator in gezet duurde wel even voordat hij liep maare HIJS GOED!!! :D :D :D ben zo blij mee.
na warm gereden te hebben nog even nagesteld: stationair en co-mengsel.

Nudat er nieuwe stator in zit bak vermogen niet normaal! maar daar kan ik wel mee leven :)

Nu dat het probleem opgelost is wil ik iedereen tog heel erg bedanken voor de moeite!!!

Gr Lars
 
Ik ga als ik even tijd teveel heb de originele unit openmaken en even kijken wat er nouw precies mis gegaan is in de unit. Uiteraard mocht het zover zijn laat ik het hier nog wel even weten.

Gr, Lars
 
Hoi Lars,

beetje oud topic maar intressant voor mijn situatie..
Ik heb ook een 90er KTM 600 lC4 die lastig start, Als hij eenmaal warm is gaat hij wel makkelijker aan..

Wat heb je precies vervangen? en waar heb je het besteld?

PS goed doorzettings vermogen! Ik ken ondertussen die pijn in de voet

gr Thomas
 
Als ik met mijn off road altijd heeel ietsje, echt een klein beetje, gas gaf sloeg ie meestal in een keer aan.
Stationair liep ie goed, maar was net of het net te weinig was voor het starten.
Ik heb ook wel eens gehoord dat een iets grotere stationair sproeier wil helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan