ktm invoeren invoeren

ktm frankie

MF'er
20 nov 2005
89
0
rotterdam
goedendag mijn vraag is.
waar kan ik de catalogus prijs vinden van een ktm 640.
daar vragen ze om bij de bpm berekening.
en heeft iemand dit al eens gedaan.
zou een ktm zonder problemen door de keuring heen komen.
ik denk dan aan geluid,knipper lichten,spiegels,enz.
graag wat tips aangezien in nederland niets te vinden is boven,
2001 en een goede prijs.
alvast bedankt
 
de Oranje kost 9530,00
Zwart/Prestige 9670,00

dit zijn de prijzen exclusief afleverkosten!


je gaat je geluk in Belgie zoeken?,invoeren is echt niet zo schokkend,toch zou ik me eerst eens goed laten voorlichten er zijn wel degelijk dingen waar je niet op rekend en die invloed hebben op je saldo,internet staat vol over invoeren en rompslomp erom heen,vaak loont het niet eens op een 2e hands fiets en nieuw is het een verschil van 10%.
 
Laatst bewerkt:
goedendag mijn vraag is.
waar kan ik de catalogus prijs vinden van een ktm 640.
daar vragen ze om bij de bpm berekening.
en heeft iemand dit al eens gedaan.
zou een ktm zonder problemen door de keuring heen komen.
ik denk dan aan geluid,knipper lichten,spiegels,enz.
graag wat tips aangezien in nederland niets te vinden is boven,
2001 en een goede prijs.
alvast bedankt

Wat is een goede prijs frankie?
Ik heb mijn Duke ook in België gekocht en met de prijzen die ze er hier voor vragen, was ik met alle kosten bij elkaar geteld, zo'n 1500€ goedkoper mee uit.

Het belangrijkste is dat je er niet teveel voor de aanschaf betaald., er minimaal 6000Km op staat en als het even kan ,nog net geen 3 jaar oud is.
Als hij nog net geen 3 jaar oud is wordt hij namelijk niet zo grondig gekeurd als wanneer hij ouder is dan 3 jaar.
Ik hoefde die van mij niet eens te starten, gewoon even naar binnen duwen en kon na 10 min weer kantoortje in om de papieren op te halen.

Link gaat naar De Smet motoren, deze verkoopt vaak vrij jonge machientjes voor niet al te veel geld.
Prijzen die erbij staan zijn vraag prijzen en geen verkoop prijzen.

http://www.motorshop-desmet.be/NL/r_motoren_occ_zoek.asp

Suc6 Dick
 
Vorige maand, heb ik een 660smc ingevoerd vanuit Duitsland.
Bij de RDW vrije afspraak op Maandag en Dinsdag morgen. Maar moet je eigenlijk toch een afsraak maken. Ik heb 4 uren moeten wachten, voordat ik in de buurt was.
Keuring stelt niks voor, 10 minuten later was ik klaar. Als het erop zit, moet het doen. Claxon, spiegels zijn niet verplicht. reflector onder de kenteken plaat wel. Banden en remmen goed gecontroleerd. Uitlaat niet. De monteur van de RDW heeft wel gezegd dat als een motor vanuit duitsland ingevoerd wordt zijn die normaal gelijk goed gekeurd. Ik denk hogere eisen bij de TUV keuring.
660smc van 2003 4800euro
bpm 500
RDW 100
Je kan een hoop geld sparen. Voordat ik deze motor kochte, had ik een paar 660's in NL gezien. 6500-7000 euro voor hetzelfde motor.
 
ja dat denk ik ook ik heb wat moois gezien in belgie.
ga zaterdag kijken hoop dat het is zoals beloofd.
dank je wel voor de tip van 6000 km ik had bijna,
een ktm gehaald met 3200 km als de btw erbij was gekomen is het ,
echt een zware dobber .
en toch nog 1150 euro goedkoper als in nederland.
 
Vorige maand, heb ik een 660smc ingevoerd vanuit Duitsland.
Bij de RDW vrije afspraak op Maandag en Dinsdag morgen. Maar moet je eigenlijk toch een afsraak maken. Ik heb 4 uren moeten wachten, voordat ik in de buurt was.
Keuring stelt niks voor, 10 minuten later was ik klaar. Als het erop zit, moet het doen. Claxon, spiegels zijn niet verplicht. reflector onder de kenteken plaat wel. Banden en remmen goed gecontroleerd. Uitlaat niet. De monteur van de RDW heeft wel gezegd dat als een motor vanuit duitsland ingevoerd wordt zijn die normaal gelijk goed gekeurd. Ik denk hogere eisen bij de TUV keuring.
660smc van 2003 4800euro
bpm 500
RDW 100
Je kan een hoop geld sparen. Voordat ik deze motor kochte, had ik een paar 660's in NL gezien. 6500-7000 euro voor hetzelfde motor.

4800 + 500 + 100 = 5400 + dag vrij nemen voor ophalen en naar rdw + kosten ophalen (brandstof). Dus laten we het dan even afronden op 5500.

Er staat er bijv. 1 op marktplaats voor 5850 euro. Die heb je dan voor 5800, dus dat scheelt 300 euro met de duitser. Een grijze import is in de handel ook minder waard dus als je later nog eens gaat inruilen of verkopen krijg je er minder voor terug dan een nederlandse.

Moraal: marktplaats goed in de smiezen houden en een leuke nederlandse motor kopen voor een juiste prijs :)
 
ik zou het ook lekker in eigen land zoeken,aan het einde van het liedje ben je net zoveel kwijt,en een hoop rompslomp :Y
 
Ik heb 2 maanden geleden een KTM duke 2 ingevoerd vanuit België
Koste me €4600

+
Kentekenonderzoek import motorfiets (incl. kentekenbewijs) € 89,50
Tenaamstellingsbewijs € 10,25
BPM € 300

dus zeg maar 5000 euro voor een als nieuw uitziende duke met nog geen 5000 km op de teller. Dezelfde motor hier ben ik nog niet tegengekomen of er stond minimaal 10.000 km meer op of hij koste dik in de €6000

Ik ben in ieders geval dik tevreden met mijn motor en met het invoeren wat achteraf trouwens veel eenvoudiger was dan gedacht.

Voor de keuringseisen kun je op www.rdw.nl terecht (pdf bestand)
Voor de BPM berekeningen op www.anwb.nl, www.douane.nl, http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp
http://www.autotelex.nl/site/autoimport.php
Omkosten zijn bij de laatste precies en heel simpel te berekenen
Kost eenmalig rond de 13 euro en dan komt de catalogus prijs en alles zo eruit rollen en dan weet je meteen de BPM die je moet afdragen.


Bij mij hebben ze de volgende zaken nagekeken:

profieldiepte (minimaal 1mm)
Decibellen (max ik niet weet) :+
Remmen test (gewoon stukkie rijden remmen, klaar)
Verlichting (voor wat er precies verplicht is zie rdw.nl)
en een globale indruk van hoe de motor er uit ziet, dus geen 30 jaar oude roestbak kopen |(
Mag natuurlijk wel een prachtige 30 jaar oude klassieker zijn _O-

Ze waren er een kwartiertje mee bezig.

Laat je in ieders geval niet afschrikken want het stelt allemaal niet veel voor en alvast veel succes



:W :W

Trouwens nog een site voor als je hem misschien niet kent:
www.kapaza.be

Staan een hoop mooie KTM's en Husky's op :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja! Ja! motoloco, daar heb je gelijk in. Want elke motor op marktplaats is van je buurman. Zoek maar eene in duitsland binnen 150 km toch. Heb je op dit moment toevallig ongeveer 20 660's om van te kiezen.(mobile.de)
Ik heb de desbetreffende motor op een Zaterdag op gehaald, dus geen vrije dag.
Ik werk ploegen, dus maandag morgen om de motor te keuren koste mij geen vrije tijd.
En ja, die 660/640/625's voor tussen de 5000 en 6000euro in de buurt van heerlen/nuth (limburg)die jongen ken ik. Hij gaat motoren kopen in duitsland en dan importeren. En meen je echt dat hij het voor niks doet?
Wat kost een tweedehandse 640 van 2003 in NL. 5000euro?
Kijk maar op mobile.de tussen de 3500 en 4000euro heb je een 2005 model.
 
dank jullie wel voor de reacties.
ik heb er nu een van eind 2005 6000 km.
de km heb ik om gevraagd.
voor 4500 euro.
alles nieuw alle beurten en 1 maand geleden.
5000 km beurt kleppen banden en de rest voor 900 euro vv.
ben ik nu echt blij na het brand verhaal.
ik hoo-p dat het invoeren een beetje meee valt.
 
dank jullie wel voor de reacties.
ik heb er nu een van eind 2005 6000 km.
de km heb ik om gevraagd.
voor 4500 euro.
alles nieuw alle beurten en 1 maand geleden.
5000 km beurt kleppen banden en de rest voor 900 euro vv.
ben ik nu echt blij na het brand verhaal.
ik hoo-p dat het invoeren een beetje meee valt.


lijkt me stug een fiets van een jaar oud voor de helft van de aanschafprijs |(
 
komt de motor van duitsland of belgie vanaf?
om, over te denken. Als je naar de rdw gaat met de motor op een aanhangen, het is niet verplicht om een een daags kenteken te kopen. In venlo begonnen die jongens over te klagen omdat die de openbare weg op moesten om de remmen te proberen. Wanneer ik hun eigen regels laten zien, zeggen die gelijk. Ja, wij kunnen ook een van onze kentekenplaten aanmaken.
Als je de motor zelf naar de rdw rijdt dan moet je wel een een daags kenteken aanvragen.
 
Ik heb 2 maanden geleden een KTM duke 2 ingevoerd vanuit België
Koste me €4600

+
Kentekenonderzoek import motorfiets (incl. kentekenbewijs) € 89,50
Tenaamstellingsbewijs € 10,25
BPM € 300

dus zeg maar 5000 euro voor een als nieuw uitziende duke met nog geen 5000 km op de teller. Dezelfde motor hier ben ik nog niet tegengekomen of er stond minimaal 10.000 km meer op of hij koste dik in de €6000

Ik ben in ieders geval dik tevreden met mijn motor en met het invoeren wat achteraf trouwens veel eenvoudiger was dan gedacht.

Voor de keuringseisen kun je op www.rdw.nl terecht (pdf bestand)
Voor de BPM berekeningen op www.anwb.nl, www.douane.nl, http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp
http://www.autotelex.nl/site/autoimport.php
Omkosten zijn bij de laatste precies en heel simpel te berekenen
Kost eenmalig rond de 13 euro en dan komt de catalogus prijs en alles zo eruit rollen en dan weet je meteen de BPM die je moet afdragen.


Bij mij hebben ze de volgende zaken nagekeken:

profieldiepte (minimaal 1mm)
Decibellen (max ik niet weet) :+
Remmen test (gewoon stukkie rijden remmen, klaar)
Verlichting (voor wat er precies verplicht is zie rdw.nl)
en een globale indruk van hoe de motor er uit ziet, dus geen 30 jaar oude roestbak kopen |(
Mag natuurlijk wel een prachtige 30 jaar oude klassieker zijn _O-

Ze waren er een kwartiertje mee bezig.

Laat je in ieders geval niet afschrikken want het stelt allemaal niet veel voor en alvast veel succes



:W :W

Trouwens nog een site voor als je hem misschien niet kent:
www.kapaza.be

Staan een hoop mooie KTM's en Husky's op :Y

Scavy73??????

Je motortje verkeerd zeker in topstaat en ik denk dat met het invoeren de waarde van deze motor in Nederland op deze manier behoorlijk stabiel blijft. Er zal weinig afschrijving zijn gerelateerd met de prijzen van de tweedehandjes in NL
:) Zodra ik m'n motortje in d'n Belgique op ga halen help ge mij zeker toch??? Deal!
 
Scavy73??????

Je motortje verkeerd zeker in topstaat en ik denk dat met het invoeren de waarde van deze motor in Nederland op deze manier behoorlijk stabiel blijft. Er zal weinig afschrijving zijn gerelateerd met de prijzen van de tweedehandjes in NL
:) Zodra ik m'n motortje in d'n Belgique op ga halen help ge mij zeker toch??? Deal!
Nou dat weet ik nog niet zo net, druk druk druk :9
 
komt de motor van duitsland of belgie vanaf?
om, over te denken. Als je naar de rdw gaat met de motor op een aanhangen, het is niet verplicht om een een daags kenteken te kopen. In venlo begonnen die jongens over te klagen omdat die de openbare weg op moesten om de remmen te proberen. Wanneer ik hun eigen regels laten zien, zeggen die gelijk. Ja, wij kunnen ook een van onze kentekenplaten aanmaken.
Als je de motor zelf naar de rdw rijdt dan moet je wel een een daags kenteken aanvragen.

Volgens mij koste dat ééndags kenteken niets extra's, je moet het alleen aangeven bij de afspraak die je maakt bij het rdw en je krijgt de papieren met de bevestiging van de afspraak meegestuurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan