KTM kopen

Heb inderdaad ook lang aan een XR gedacht,maar door deze topic toch overstag gegaan naar KTM.
Ziet er erg gelikt uit,maar heb mijn vraagtekens gezet bij de onderhouds intervallen en ,als je die enigzins verwaarloosd,de dure reparatiekosten.
Maar dat schijnt dus mee te vallen.

Leuk nog een Heerhugowaarder!
 
Heb inderdaad ook lang aan een XR gedacht,maar door deze topic toch overstag gegaan naar KTM.
Ziet er erg gelikt uit,maar heb mijn vraagtekens gezet bij de onderhouds intervallen en ,als je die enigzins verwaarloosd,de dure reparatiekosten.
Maar dat schijnt dus mee te vallen.

Leuk nog een Heerhugowaarder!


reparatiekosten, zelf doen ,scheelt veel :)
 
Ik ben al 40 jaar brabander maar ik heb het nog nooit begrepen :?
Welke idioot bedenkt nou zoiets :?
 
dat zegt weer genoeg....
geniet je ook zo van radio Bergeijk?

Zegt genoeg over wat? Jou kennis van Radio Bergeijk (waar je zelf nogal van lijkt te genieten getuige het woord 'ook') of het hier nu eenmaal gebruikte dialect?

Zeggen we hier in de achterhoek ook.

Ja dat is me inderdaad ooit eens opgevallen, het heerst dus niet alleen hier. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een XR650 gehad en heb nu een Husk smr 450 (een ja deze heeft standaard een goede carb mikuni)

De xr is een fijne motor, echter echt zwaar en log, het gas respons is ECHT niet te vergelijken met de husk en ook de handelbaarheid niet.

Een ktm 525 is een pracht motor, en extreem, ik vermoed dat het een directe concurent van de nieuwe Husk 510 is. De husk heeft echte on de 3000-5000 km straat gebruik een beurt nodig. (natuurlijk geld dit voor straat gebruik)

Lees anders een wat verschillen de testen.

test smr 510
http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=review&id=2760&highlight=smr%20450

test smr 450
http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=review&id=713&highlight=husqvarna%20sm450

Test smr 610
http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=review&id=2629&highlight=ktm%20supermotard

Multi test Supermotard achtige bikes! de iets minder extreme bikes
http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=review&id=2761&highlight=ktm%20supermotard&page=2

De suz dr 400
http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=review&id=2978&highlight=ktm%20supermotard&page=5

KTM 950 sm
http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=review&id=2739&highlight=ktm%20supermotard

Ktm Duke II 640
http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=review&id=231&highlight=ktm%20supermotard

Dit zijn enkele test die ik even kon vinden.
Vermoed dat er ook nog wel ergens een test is van een 525.
suc 6 met lezen
;)
 
Vraag als je een 640 koopt van na 2000
en je rijd er betrekkelijk normaal mee , dus geen cross wedstrijden
wel dat je onverharde zandwegen en gravelwegen afblaast , maar wel het soort waar je transalpjes en africa twins tegen kan komen .

hoeveel risico loop je dan op zware mechanische defecten ?
en als je gewoon rond rijd , wat is het verbruik dan ?

en het onderhoud om de 5 K is toch niet heel anders dan dat van honda ?

zijn de KTM's beter afgewerkt ? qua roest en dingen die kapot rammelen ?
 
Ik heb nu sinds kort ook een 620 lc4 (die op de foto in begin post is trouwens wel heel mooi).

En ik heb er wel het een en het ander aan moeten doen maar als het goed is is hij morgen helemaal klaar en kan hij er even tegen aan..

En jaa hij zal wel regelmatig nieuwe olie nodig hebben, etc.. maar het is en blijft een crossmotor..
 
Ik heb nu sinds kort ook een 620 lc4 (die op de foto in begin post is trouwens wel heel mooi).

En ik heb er wel het een en het ander aan moeten doen maar als het goed is is hij morgen helemaal klaar en kan hij er even tegen aan..

En jaa hij zal wel regelmatig nieuwe olie nodig hebben, etc.. maar het is en blijft een crossmotor..


ik zit te dubben over een 640 adventure uit 2002
en klopt dat ze steeds beter worden met de jaren
 
Ik weet niet of ze steeds " beter " worden met de jaren..

Techniek gaat zowiso vooruit..
Maar ik denk dat het vooral aan de eigenaar ligt of je er wel/niet veel problemen mee hebt.

Ik heb die van mij van iemand gekocht die er niet heeel zuinig op was.. Vandaar dat nu ook het blok helemaal uit elkaar ligt voor een grote beurt, er moet wat gelast worden.
Ook na aankoop gelijk nieuwe olie, filters, band, elektra gerepareerd etc.

Maar ik denk dat als hij nu helemaal netjes is en ik onderhoud hem goed dat het met de stukken wel mee zal vallen..
 
een ktm 525 heeft trouwens ook een elek start dacht ik en een lc4 meestal niet paar moddelen wel dacht ik maargoed verder weet ik er ook niet veel over.

maar heb je ondertussen al je keuze kunnen maken?
 
SE Super Enduro (Offroad)
SM Super Moto(ard) (Asfalt)
 
Laatst bewerkt:
Of 7500 en anders 10.000!
:p.

Ik weet wel.dat mijn ex 520 sm te koop staat, vorige winter blok open gehad en veel spul Vervangen, frame etc laten coaten.
Huidige eigenaar ken ik (rijden samen).
Meer info via pb :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan