KTM kopen

Stone

MF'er
23 aug 2006
38
0
Heerhugowaard
Hallo,

heb me net aangemeld na een uurtje op deze site gelezen te hebbben.
Lijkt me handig voor eventuele vragen in het vervolg.
Mijn naam is Wil en heb net mijn hardtail zweedse chopper (zelf gebouwd) verkocht en ben nu van plan een SM te kopen/bouwen.
Alleen van welk merk ? ben er nog niet zo heel erg thuis in.
Eeen Honda rijder adviseerd natuurlijk Honda en een Husky rijder een Husky,dus zal een KTM rijder wel een KTM adviseren.
Maar wie kan mij nou redelijk onderbouwd vertellen waarom ik toch beter voor een KTM kan kiezen (of voor iets anders)
Waar ga ik hem (haar) voor gebruiken,vooral asfalt,woon/werk (30km) en natuurlijk voor de fun als ik het kunstje doorkrijg maar dat gaat wel lukken ben ik bang voor.
Dus afgezien van het uiterlijk,wie geeft mij advies.

p.s.deze heb ik event.op het oog

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/407450/020fc3d90b806f4becd16959caab3add (KTM 620 GS LC4 (kopie).jpg)​
 
Zelfs een Husky rijder zal niet zeggen dat zo'n ding goed is... _O-

Maar ktm en honda zijn inderdaad goed.
Alleen ktm is duurder in de onderdelen.

En pas op met zo'n lc4.
Ik heb gehoord dat die motoren nog wel eens kapot gaan.


oh,en welkom. :W
 
KTM is iets feller op het gas enzo, net als de meeste europese sm's
De honda (ander japanse meuk) is iets minder fel, maar wel een stuk betrouwbaarder. Maar wanneer je de KTM enz goed onderhoud kan je er lang plezier van beleven.
De "felheid" van de motoren is overigens nog goed te beinvloeden met andere onderdelen (uitlaat, carb enz.)

overigens zie ik (als ik het goed heb) dat onder de motor op je foto een blauw blokje ligt (lc4-blok) en die zijn idd niet zo heel betrouwbaar, een bak power hebben ze wel daarom })
 
Laatst bewerkt:
KTM? Waarom? Omdat je uit iedereen KTM hoort schreeuwen? Omdat je in ieder motorblad wel ergens een oranje pagina tegen komt? Omdat je bedolven raakt onder de KTM spandoeken?

Omdat KTM zoveel geld in marketing stopt terwijl ze ondertussen de grootste troep aan hun klanten verkoopt?

Uiteindelijk kan KTM maar één ding: De Paris Dakar winnen met 10084723874 reserve blokken.

Ik maak weer vrienden _O- :W
 
KTM? Waarom? Omdat je uit iedereen KTM hoort schreeuwen? Omdat je in ieder motorblad wel ergens een oranje pagina tegen komt? Omdat je bedolven raakt onder de KTM spandoeken?

Omdat KTM zoveel geld in marketing stopt terwijl ze ondertussen de grootste troep aan hun klanten verkoopt?

Uiteindelijk kan KTM maar één ding: De Paris Dakar winnen met 10084723874 reserve blokken.

Ik maak weer vrienden _O- :W


Vriend. :] :W
 
KTM? Waarom? Omdat je uit iedereen KTM hoort schreeuwen? Omdat je in ieder motorblad wel ergens een oranje pagina tegen komt? Omdat je bedolven raakt onder de KTM spandoeken?

Omdat KTM zoveel geld in marketing stopt terwijl ze ondertussen de grootste troep aan hun klanten verkoopt?

Uiteindelijk kan KTM maar één ding: De Paris Dakar winnen met 10084723874 reserve blokken.

Ik maak weer vrienden _O- :W
:^
 
een beetje rondkijken kan geen kwaad
bij brouwermotors zwartebroek
nieuwe ktm 525 2006 met supermotard in de aanbieding
even duur als een husqvarna
 
KTM? Waarom? Omdat je uit iedereen KTM hoort schreeuwen? Omdat je in ieder motorblad wel ergens een oranje pagina tegen komt? Omdat je bedolven raakt onder de KTM spandoeken?

Omdat KTM zoveel geld in marketing stopt terwijl ze ondertussen de grootste troep aan hun klanten verkoopt?

Uiteindelijk kan KTM maar één ding: De Paris Dakar winnen met 10084723874 reserve blokken.

Ik maak weer vrienden _O- :W


En jij wil serieus genomen worden?( _O- ),een persoonlijke aversie is wat anders dan de realiteit.
 
KTM? Waarom? Omdat je uit iedereen KTM hoort schreeuwen? Omdat je in ieder motorblad wel ergens een oranje pagina tegen komt? Omdat je bedolven raakt onder de KTM spandoeken?

Omdat KTM zoveel geld in marketing stopt terwijl ze ondertussen de grootste troep aan hun klanten verkoopt?

Uiteindelijk kan KTM maar één ding: De Paris Dakar winnen met 10084723874 reserve blokken.

Ik maak weer vrienden _O- :W
Jij bent zooooooooo jammer ;)
 
En pas op met zo'n lc4.
Ik heb gehoord dat die motoren nog wel eens kapot gaan.


elke motor kan wel kapot gaan hoor, daarvoor moet er geen LC4 op staan.
ik heb nu meer dan 18000km gereden sinds maart 2005 met een 625 LC4
en de problemen die ik heb gehad ermee is
:lekke voetpakking (juli 2006)
:2x lek kleppendeksel pakking(juli 2005 en juli 2006)
:O ringen van de assen waar de tuimelaars zitten(juli 2006)
:keerring van uitgaande as van versnellingsbak versleten(juli 2006)
:alternatordekselpakking lek(juli 2006)
:keerringen voorvork lek, geen groot probleem.
:balhoofdlagers kapot (bij stand 11000km)

voor de rest geen problemen gehad, juli was een kutmaand :Y :+
 
Ik vraag me af of KTM beter, sneller is dan de japanse fietsen ( of andersom )
Ik heb in het verleden ook een lc4 gehad en dat ding liep ook kapot. Ik geloof dat qua rijden er geen grote verschillen zijn. Meestal ligt het aan de persoon die erop rijd. Je moet natuurlijk ook wel eerlijk vergelijken en niet een Honda of yamaha 450 met een ktm 525 of 660. En meestal is niet de motor de beperkende factor maar eerder de rijder. O-)
 
Ok, dat was de eerste KTM-aanhanger.

NEXT _O-
Het trieste is dat je er nog gewoon op loopt te wachten tot er iemand op jou domme praat inhaakt,maar iedereen zijn voorkeur,maar blijf wel realistisch :]

het is net als bij auto's,slechte worden er niet meer gemaakt,er is zoveel kennis en kunde dat ze echt geen rotzooi verkopen,uiteraard heeft elke fiets wel zijn kwaaltjes.maar doe nou niet of honda en yamaha zo perfect zijn,een collega rijd op een crf en die heeft ook al genoeg ellende ermee gehad,ligt dus aan de omstandigheden.
 
Laatst bewerkt:
KTM? Waarom? Omdat je uit iedereen KTM hoort schreeuwen? Omdat je in ieder motorblad wel ergens een oranje pagina tegen komt? Omdat je bedolven raakt onder de KTM spandoeken?

Omdat KTM zoveel geld in marketing stopt terwijl ze ondertussen de grootste troep aan hun klanten verkoopt?

Uiteindelijk kan KTM maar één ding: De Paris Dakar winnen met 10084723874 reserve blokken.

Ik maak weer vrienden _O- :W

Iemand die zegt dat KTM troep verkoopt en zelf van plan is om een Husky aan te schaffen _O-
 
a045.gif
'(
 
Oké,

Samengevat dus géén KTM maar liever een Honda XR.
Dit ivm korte onderhoudsintervallen,kosten van onderdelen,betrouwbaarheid en degelijkheid.
Of zie ik het verkeerd !
In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

Stone. :]
 
Oké,

Samengevat dus géén KTM maar liever een Honda XR.
Dit ivm korte onderhoudsintervallen,kosten van onderdelen,betrouwbaarheid en degelijkheid.
Of zie ik het verkeerd !
In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

Stone. :]
Met een iets jongere lc4 is niets mis met onderhoudsintervallen, ik gebruik de mijne dagelijks voor naar school en naar mn werk. kheb dr eigenlijk nooit problemen mee
 
Ik heb een husky... Maar het had ook net zo goed een KTM of honda/suzuki/yamaha kunnen zijn als ik tegen een goede was aangelopen..
Onderhoud heeft elke fiets nodig, en de europeanen wel iets meer dan de jappaners.. maar dat merk je ook in vermogen...

Als het om de oranje looks gaat ben je snel klaar.. anders gewoon goed kijken en een mooie uitzoeken.. en of dat nou een husq of en ktm, VOR, Vertemati, Husaberg, GasGas, Derbi, Honda, suzuki, kawasukki, yamaha, CPI, WRM, Cannondale, Aprillia, highland of Beta is, zolang je er maar blij mee bent! Elk merk heeft goede en 'betere' modellen en het is maar net waarnaar je op zoek bent..

As for me, als ik het geld en de bergriumte had : KTM 950SM!!!
Ben nu ook heel happy met mijn husky hoor :Y
 
Yasumo,
Wat dan,wordt jij hier nog wijs uit.

Stone

Even voorop gesteld dat xr goede motoren zijn hoor! Alleen als je zo'n oud beestje als ik koopt dan gaat er wel eens wat kapot maar dat mag ook wel gezien zijn leeftijd. Je moet jezelf afvragen wat je zelf een mooie motor en wat je daar dan voor wilt uitgeven. echt slecht spul is er al lang niet meer. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan