ktm lc4 600 1987 start problemen

marky marky

Rookie
13 feb 2014
2
0
roosendaal
Goede avond,

Zal me voor ik begin even voorstellen
Ben Marc en heb een aantal jaar een ktm lc4 600 in de schuur staan.
Prima motor alleen starten is vanaf het begin af aan een drama.
Na een aantal jaar onder de deken te hebben gestaan, ben ik er weer eens aan begonnen.

Nu de oude hobby weer opgepakt en wil hem weer leuk maken om op te rijden. ;(

Heb al een berg forums en onderwerpen bekeken over deze motor maar hoop dat jullie me kunnen helpen met wat specifieke vragen.

Nu denk ik dat de carb. het grote probleem is. Er zit nu een dellorto phm38 op en wil deze gaan vervangen voor een ander merk.
Kunnen jullie mij adviseren wat ik er het beste op kan zetten?
Verder nu ook bougie vervangen voor een iridium (schijnt beter te zijn)nou ja baat het niet dat schaad het niet.

Grootste probleem is koud aantrappen. (wat ik vaak deed is met mijn maat even een touwtje aan de motor en deze gewoon aantrekken) na een paar keer liep tie.
Als hij warm is moest ik benzine kraan dicht zetten, 1x kicken en lopen.
Voor de rest als de motor loopt loopt hij goed, klapt af en toe wel maar houdt niet in ofzo.

In iedergeval alvast bedankt voor jullie advies.
 
misschien even wat voor de hand liggende dingen:
Carburateur schoon gemaakt?
Pilot-/lucht schroef afgesteld?
En waarom gelijk een andere carburateur? dan ben je vaak weer redelijk wat werk kwijt om hem passend te krijgen, en moet hij daarna ook nog enigszins afgesteld worden.
Als hij koud is heeft ie meer benzine nodig, dus als hij koud slecht, en warm wel goed start betekent dat dat hij dan te weinig krijgt, dit kan aan:vuil, pilot/luchtschroefafstelling/ te kleine stationair sproeier liggen. dus mocht het schoonmaken etc. niks uitgehaald hebben kan je net zo makkelijk een paar grotere stationair sproeiers proberen.
 
Als ie loopt, dan even op de testbank en de a-f verhouding meten, die lijkt helemaal verkeerd te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan