KTM LC4 620 achterlicht

Shienz

Rookie
6 mrt 2019
8
0
Goedendag mede-MFers,

Ik heb een goede tijd geleden een LC4 620 SC gekocht uit '97, deze heeft een gelijkspanning spanningsregelaar en een condensator.
Nou heb ik het probleem dat wanneer de motor stationair laag in toeren draait het achterlicht goed fel brand. Totdat ik gas geef en het achterlicht een goed stuk dimt.

Ik heb de massa punten nagelopen en goed schoongemaakt van corrosie e.d., de kabelboom lijkt verder ook in orde. Koplamp werkt wel gewoon goed, al is dit wel een met een soort van spotjes erin.

Zit dit hem eventueel in de spanningsregelaar of in de condensator?

Eventuele andere suggesties zijn ook meer dan welkom!
 
Toch zou ik als ik TS was eens beginnen met voltages meten (aan accu en het achterlicht) bij stationair en bij een verhoogd toerental, dan kunnen we beginnen met meedenken.
De 13,2-14,5V is dan toch een aardige leidraad :)
 
Kan me herinneren dat de fitting een probleem is op de 620 SC modellen. Inderdaad vanwege trillingen. Ook de gelijkrichter blokjes op je luchtfilterhuis. Deze zijn te vervangen door een paar universele uit de electronica shop.
 
Kan me herinneren dat de fitting een probleem is op de 620 SC modellen. Inderdaad vanwege trillingen. Ook de gelijkrichter blokjes op je luchtfilterhuis. Deze zijn te vervangen door een paar universele uit de electronica shop.

De fitting ga ik even nalopen, ik kon aan het vorige lampje zien dat deze wel wat trillingen te voor duren heeft gehad, daarnaast heeft mijn motor maar 1 groot blok met koelribben. Dit moet dus mijn spannings regelaar zijn.

De voltages meten kan ik het beste doen vanaf de condensator lijkt mij, deze krijgt zijn stroom van de spanningsregelaar. Een ding wat mij wel opviel is dat de massa draad van de spannings regelaar op de - van de condensator zit, hoort dit?
 
Kan me herinneren dat de fitting een probleem is op de 620 SC modellen. Inderdaad vanwege trillingen. Ook de gelijkrichter blokjes op je luchtfilterhuis. Deze zijn te vervangen door een paar universele uit de electronica shop.
Die vierkante aluminium blokjes zijn wisselspanning regelaars. Ts heeft een dc regelaar.
 
De fitting ga ik even nalopen, ik kon aan het vorige lampje zien dat deze wel wat trillingen te voor duren heeft gehad, daarnaast heeft mijn motor maar 1 groot blok met koelribben. Dit moet dus mijn spannings regelaar zijn.

De voltages meten kan ik het beste doen vanaf de condensator lijkt mij, deze krijgt zijn stroom van de spanningsregelaar. Een ding wat mij wel opviel is dat de massa draad van de spannings regelaar op de - van de condensator zit, hoort dittdt?
Voltage bestaat niet, je bedoeld spanning. De condensator zit er in plaats van een accu. Je accu zit met de minpool ook aan massa.
 
Wat heeft de ontsteking er mee van doen?
Controleer de bedrading. Als die goed is is de regelaar stuk of de lichtspoel.
wat meet je op de lichtspoel?
 
Bedrading lijkt goed, maar de ontsteking daar komen 3 gele kabels uit. Ik heb geen aparte lichtspoel(of daar moet je mee bedoelen dat van de 3 spoelen die de ontsteking heeft, 1 daarvan de lichtspoel is). Ik ga denk een nieuwe regelaar opzoeken, en de kabelboom nalopen.
 
Er komen 2 draden uit je spoel waar wisselspanning op dient te staan. Wat meet je hier als je wat toeren maakt?
Bij welk toerental meet jij die 5,6 volt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan