Hallo beste forummers!
Ik wil een KTM LC4 620 supermotard (omgebouwd) uit 1997 gaan kopen, maar nu zit ik met een aantal vragen.
Ik heb een 25-KW rijbewijs en wil graag op die motor
gaan rijden, maar nu lees ik op verschillende websites op internet dat deze te veel vermogen (52 PK dacht ik) heeft. Het rare is dat ik al vrij vaak een 620 te koop heb zien staan die gewoon "licht" op kenteken/papier stond (21-24 KW of iets dergelijks) , maar de verkoper weet ook niet of zijn motor officieel lichte categorie is of niet.
Nu mijn echte vragen:
- Is een KTM LC4 620 uit 1997 altijd "licht" origineel in Nederland zodat ik er zonder moeite op kan rijden?
- Mocht hij dus niet licht zijn, is er dan een manier om hem te begrenzen en er alsnog legaal op te mogen rijden?
Alvast heel erg bedankt voor de reacties, stel ik zeer op prijs!
Met vriendelijke groeten,
ngamo
PS: Hopelijk post ik dit topic in het goede forumgedeelte, maar verplaats hem AUB als dat niet het geval is
Ik wil een KTM LC4 620 supermotard (omgebouwd) uit 1997 gaan kopen, maar nu zit ik met een aantal vragen.
Ik heb een 25-KW rijbewijs en wil graag op die motor
gaan rijden, maar nu lees ik op verschillende websites op internet dat deze te veel vermogen (52 PK dacht ik) heeft. Het rare is dat ik al vrij vaak een 620 te koop heb zien staan die gewoon "licht" op kenteken/papier stond (21-24 KW of iets dergelijks) , maar de verkoper weet ook niet of zijn motor officieel lichte categorie is of niet.
Nu mijn echte vragen:
- Is een KTM LC4 620 uit 1997 altijd "licht" origineel in Nederland zodat ik er zonder moeite op kan rijden?
- Mocht hij dus niet licht zijn, is er dan een manier om hem te begrenzen en er alsnog legaal op te mogen rijden?
Alvast heel erg bedankt voor de reacties, stel ik zeer op prijs!
Met vriendelijke groeten,
ngamo
PS: Hopelijk post ik dit topic in het goede forumgedeelte, maar verplaats hem AUB als dat niet het geval is