KTM LC4 620 vermogen

ngamo

MF veteraan
5 feb 2006
1.138
0
Hallo beste forummers! :)

Ik wil een KTM LC4 620 supermotard (omgebouwd) uit 1997 gaan kopen, maar nu zit ik met een aantal vragen.

Ik heb een 25-KW rijbewijs en wil graag op die motor
gaan rijden, maar nu lees ik op verschillende websites op internet dat deze te veel vermogen (52 PK dacht ik) heeft. Het rare is dat ik al vrij vaak een 620 te koop heb zien staan die gewoon "licht" op kenteken/papier stond (21-24 KW of iets dergelijks) , maar de verkoper weet ook niet of zijn motor officieel lichte categorie is of niet. ;(

Nu mijn echte vragen:
- Is een KTM LC4 620 uit 1997 altijd "licht" origineel in Nederland zodat ik er zonder moeite op kan rijden?
- Mocht hij dus niet licht zijn, is er dan een manier om hem te begrenzen en er alsnog legaal op te mogen rijden?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties, stel ik zeer op prijs! :}

Met vriendelijke groeten,
ngamo


PS: Hopelijk post ik dit topic in het goede forumgedeelte, maar verplaats hem AUB als dat niet het geval is
 
Nu mijn echte vragen:
- Is een KTM LC4 620 uit 1997 altijd "licht" origineel in Nederland zodat ik er zonder moeite op kan rijden?
- Mocht hij dus niet licht zijn, is er dan een manier om hem te begrenzen en er alsnog legaal op te mogen rijden?

Volgens mij heb je zowel open als geknepen 620's.

Je mag pas op een genepen 620 rijden als dat (beperkte) vermogen ook officieel op het kenteken vermeld is!

Zie topic;Motor terugtunen
 
Ik heb zelf ook een ktm 620 lc4 uit 98, waarop op het kenteken ook staat dat het een lichte motorfiets betreft. Mijn broer heeft een KTM 625 supercompetition uit 2001 waarop dat ook staat. Een maat van me met een 660smc uit 2003 heeft precies hetzelfde. Bij mijn weten staat dat bijna altijd op het kenteken vermeld. De KTM's moeten teruggeschroefd worden omdat ze anders niet aan de emissienormen voldoen heb ik weleens opgevangen. Het zal dus wel op je kenteken staan dat het een lichte motorfiets is, maar helemaal legaal is het niet al hij dus onbegrensd is.

Gewoon kopen dat ding, en rijden. Niemand die er ooit achter komt dat dat ding niet meer begrensd is.

Grtz, Gixfighter
 
Sorry voor m'n late reactie, was dit topic vergeten. :X

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties, ik heb 'm gewoon gekocht en kan nu lekker rijden! :} :]
 
hey, mijn vraag sluit mooi aan op dit topic dus ik stel hem even hier.
Ik wil graag een ktm kopen, een ktm 620 lc4 uit 1997.

Er staat niets op het kenteken, geen kg en geen kw.
Nu heeft ie het even op internet nagekeken en kon alleen vinden dat er voor zijn motor 20kw geregistreerd staat.
Hoe zit het dan met de kw/kg regel? iemand een idee hoe zwaar ze wegen?


Waarschijnlijk zijn het oude papieren oid en staat het er daarom niet op, als ik mijn kenteken als vermist opgeef oid, krijg ik dan netjes een nieuw kenteken met papiertjes waar de gegevens wél op staan?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, die 25kw regeling maakt het allemaal niet echt gemakkelijk.
 
hey, mijn vraag sluit mooi aan op dit topic dus ik stel hem even hier.
Ik wil graag een ktm kopen, een ktm 620 lc4 uit 1997.

Er staat niets op het kenteken, geen kg en geen kw.
Nu heeft ie het even op internet nagekeken en kon alleen vinden dat er voor zijn motor 20kw geregistreerd staat.
Hoe zit het dan met de kw/kg regel? iemand een idee hoe zwaar ze wegen?


Waarschijnlijk zijn het oude papieren oid en staat het er daarom niet op, als ik mijn kenteken als vermist opgeef oid, krijg ik dan netjes een nieuw kenteken met papiertjes waar de gegevens wél op staan?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, die 25kw regeling maakt het allemaal niet echt gemakkelijk.
Tik het kenteken eens in op www.rdw.nl.
Daar staat alles wat je wilt weten. Opnieuw aanvragen heeft geen enkele zin.
 
Daar heb ik al gekeken, maar er staat niks over het gewicht oid.
Alleen dat hij 20kw heeft, maar met die kw per kg regel is het dan alsnog niet meteen een lichte motorfiets :s
 
Op he kenteken van mijn 520 stond 14KW
terwijl hij 57Pk had.
Standaard wordt hij afgeleverd met een kap over het luchtfilter.
Deze wordt meteen bij aankoop verwijderd en dan heeft je 620 zo'n 55Pk
 
Vind dat wel een goeie van ktm :p, kun je als 25kw rijder er gelukkig ook 1 aanschaffen.
Misschien niet 100% legaal, maar voor die 2 jaartjes.. ach
Kleine kans dat je daar op gepakt wordt lijkt me.

Als zo'n motor officieel al als lichte motorfiets geregistreerd staat is er niet echt een reden om dat na te checken bij een ongeluk.
Dus daar maak ik me niet zo druk over, als dat papierengedoe maar goed is :)
 
Laatst bewerkt:
Vind dat wel een goeie van ktm :p, kun je als 25kw rijder er gelukkig ook 1 aanschaffen.
Misschien niet 100% legaal, maar voor die 2 jaartjes.. ach
Kleine kans dat je daar op gepakt wordt lijkt me.

Als zo'n motor officieel al als lichte motorfiets geregistreerd staat is er niet echt een reden om dat na te checken bij een ongeluk.
Dus daar maak ik me niet zo druk over, als dat papierengedoe maar goed is :)

'Misschien' _O-.

Als een motor als 'licht' op het kenteken staat, dan is er juist wel een goede reden om op zoek te gaan naar die begrenzer ;).
 
hoi, hij weegt droog 140 kg, 52 pk dus ongeveer 1 knol om 3 kg te trekken. gaat dus goed. je moet hem wel goed afstellen en een nieuwe accu er in doen, want als er ook maar iets niet klopt starten ze slecht. loop heel die kabelboom dus na en check de compressie, kleppen, vonk en stel de carburateur goed af. dan heb je geen gezeur, ook niet bij vorst. start pas als de zuiger een volledige omwenteling kan maken, dus kicken op het punt van hoogste compressie
 
hoi, hij weegt droog 140 kg, 52 pk dus ongeveer 1 knol om 3 kg te trekken. gaat dus goed. je moet hem wel goed afstellen en een nieuwe accu er in doen, want als er ook maar iets niet klopt starten ze slecht. loop heel die kabelboom dus na en check de compressie, kleppen, vonk en stel de carburateur goed af. dan heb je geen gezeur, ook niet bij vorst. start pas als de zuiger een volledige omwenteling kan maken, dus kicken op het punt van hoogste compressie
Jij gaat nu uit van een 620 met elektrische starter.
De 620 van '97 zonder elektrische starter ( wat meestal het geval is)weegt 121Kg en heeft 55Pk.
 
al die dingen staan 24kw op kenteken vanwege toelatingseisen, alleen zijn ze 99% van de tijd gewoon vol vermogen. ook geknepen komen ze boven de pk / kg verhouding die je moet hebben met een klein rbw.

conclusie:

gewoon rijden en hopen dat je niet gesnaaid word, of betrokken raakt in een zwaar ongeluk.

anders gewoon iets minders kopen voor 2 jaar.
 
De ktm die ik zo goed als gekocht heb (want desnoods laat ik een uitdraai maken om hem te verzekeren) staat als 20kw geregistreerd.
En er staat geen massa bij, ook niet op rdw.nl, als ik wordt aangehouden en ze kijken of ik op een lichte motorfiets rijd.. het enige wat ze dan zien bij de gegevens op rdw.nl is die 20kw en meer niet.

Als ze de massa willen weten zullen ze flink moeten zoeken, zelf heb na lang zoeken een mailtje naar ktm nederland gestuurt en wacht op antwoord.

Maar als ik een ongeluk maak waar ik anderen bij betrek ben ik zowieso de lul, want die 20kw klopt natuurlijk niet. of ik nou met een groot of klein rijbewijs rijd.

Mensen met ktm's zijn dus 'illegaal' aan het rijden omdat de voertuiggegevens vaak niet meer kloppen na de ontgrenzing?
Dus als je met zo'n ding een ongeluk maakt heb je altijd een probleem?
Of maakt het als je een groot rijbewijs hebt allemaal niet meer uit?

sorry voor de vele vragen, maar van die papierenrotzooi raak ik aardig in de war
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan