KTM lc4 620

LuMen

MF'er
21 mrt 2016
34
2
Uitgeest
Hallo,

Ik heb zins kort een KTM LC4 620, ik heb er nu zelf +-100km mee gereden en het bevalt me prima :]

Maar vandaag dacht ik eens even een stukje te gaan rijden, maar moest eerst de voorvork na kijken wat er ratelde wat in me rechter poot. Na even kloten had ik dat probleem opgelost, dus ik een test rondje rijden, na ongeveer 1 kilometer rijden begon me motor te sputteren en blokkeerde me achterwiel en viel uit. Daarna nog geprobeerd de motor weer aan te kicken maar er zat geen beweging meer in de kickstart. Ik naar huis gelopen (was gelukkig redelijk in de buurt '( )

Thuis heb ik de ''kleppendeksel'' eraf gehaald waarna ik gelukkig de kickstart weer kon bewegen en ik weer compressie hoorde.
Maar nu me vraag;

Het onderdeel in de rode cirkel zit compleet los op de nokkenas, wat is dit en hoe hoort dit vast te zitten?

En in de blauwe cirkel licht een C-ring los ik neem aan dat deze in die groef hoort die ernaast zit? en is het normaal dat dit zomaar los komt?

1DtqlaM.jpg
 
Hier een twee foto's van het lager, deze is volgens mij nog prima zit iig geen speling op.

Ik heb wel alvast 4 bussen remreiniger in het blok gespoten om al de aluminium deeltjes weg te spoelen. Me blok ligt nu even een nachtje te drogen en morgen de restanten met perslucht eruit blazen.

Nu ga ik opzoek naar een andere cilinder of ik laat deze fixen,moet nog even kijken wat de voordeligste oplossing is.

En de voetpakking en koppakking waren nog prima intact.
GkQRhET.jpg

ybjRxkG.jpg
 
Laatst bewerkt:
@lumen, ik bedoelde eigenlijk het lager achter het nokkenas tandwiel (boven dus) dit is de linkerzijkant van het blok want ik zie de geleider/spanners van de distributie ketting zitten.

Overigens, dat lager waar we naar kijken is die nou leeg? Of zit hier ook nog het befaamde "bescherm" plasticje voor

btw kijk je uit met perslucht in je blok? ivm hoeveelheid openlagers daar en ongecontroleerde luchtdruk die je "loslaat"
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad het befaamde plastic :9 ik heb nu geen goede foto van het nokkenas lager.

Ik heb vandaag het carter goed gespoeld met benzine, ik denk dat het meeste metaal er al uit is. Maar wil voor de zekerheid het carter nog voorzichtig door spuiten.

Ik vind trouwens wel dat het krukas zwaar rond draaid. Nu zit nog wel de ontsteking erop maar dat moet toch niet zoveel uitmaken?
 
Nu de cilinder en kop er toch af is zou ik het blok even delen. De krukas hoort vrij licht te draaien.
Het lijkt me voor de lagers ook niet bevorderlijk dat je de olie eruit hebt gespoeld.
Als je het blok deelt kan je alles even controleren.
 
ja ik ben normaal heel huiverig met bezine, ontvetter en perslucht in het blok met open lagers.

en zoals de rim-master al zei ik zou het nu even "goed" aanpakken, je bent al zover.. Kun je echt even goed kijken..
 
Ik heb wel de oorzaak van de vastloper net gevonden denk ik, dit is de olie sproeier die in het blok zit naast 't de krukas. Er steek precies z'n klein stukje plastic in.
OWgbzl1.jpg


En heb ook maar even de ontstekings deksel eraf gehaald en de krukas draaid nu perfect. Maar als ik het blok ga splitsen heb ik dan nog meer onderdelen nodig behalve een pakking? ;)

Ik heb overigens vroeger wel eens een gat in de zuiger van me scooter geblazen. Toen heb ik ook het hele blok gespoeld met remreiniger en benzine. Heb ik er daarna nog zeker 2 jaar mee gereden zonder problemen. En dan heb ik het niet over een standaard 50cctje :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb overigens vroeger wel eens een gat in de zuiger van me scooter geblazen. Toen heb ik ook het hele blok gespoeld met remreiniger en benzine. Heb ik er daarna nog zeker 2 jaar mee gereden zonder problemen. En dan heb ik het niet over een standaard 50cctje :+

Het is niet omdat je toen veeeeel geluk hebt gehad, dat dat altijd zo zal zijn 😉
 
Ja ja, rustig maar ik ga het al doen :P :j moet eerst nog even een vliegwiel trekker halen, en dan ben ik er klaar voor denk ik. Of weten jullie nog speciale dingen die ik gelijk moet halen, onder het mom "nu je er toch ben"
 
Terug
Bovenaan Onderaan