ktm lc4 625

appelloe

MF'er
2 apr 2008
47
1
wuustwezel
wie weet mijn raad.
wil een ktm lc4 625 kopen.
deze is 24kw hoe krijg ik hier zijn vol vermogen uit??
heb al verhaalen gehoort van sproeier en zijn houder en naald vervangen.
dempers enz.
wie ken mijn dit nu eens haar fijn vertellen???
wat er moet gebeuren en de kosten hiervan ongeveer??

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Als je hem nieuw koopt zit er als het goed is een plastic buisje bij en daar zitten 2 onderdeeltjes in, een gasnaald (geloof ik) en een sproeier. Eén van die onderdelen zorgt er voor dat je het gas niet helemaal kan opentrekken. Als je hem tweedehands koopt zal die waarschijnlijk alleen op kenteken minder dan 25KW hebben want volgens mij ontgrensd iedereen die ouder is dan 21 die motoren sowieso meteen, bij de nieuwere 625 staat er gewoonlijk 21KW op het kenteken en bij de 660 idem, de 640 staat op 40KW geloof ik(zoiets). Maar die onderdeeltjes vervangen is wel te doen als je een beetje handig bent denk ik en een dealer zal dit anders ook wel snel kunnen. En qua uitlaat wil een open demper ook wel helpen, of de originele uitlaat echt heel veel tegenhoud weet ik niet zeker maar met een open uitlaat zal die sowieso beter lopen.

EDIT: Het zijn 3 onderdeeltjes, 2 sproeiers geloof ik en een gasnaald.
 
Laatst bewerkt:
haha nou bedankt voor de tip.
nou ga zo kijken dus laat het nog wel weten of het wat was de ktm power.
 
nou ik heb hem gekocht mijn eerste sm ktm 625 bj 2006.
maar wie ken mijn precies de maat sproeier vertellen die daar in moet??
want na mijn idee staat tie nog op zijn 24kw.
alvast bedankt gr
 
Als je hem nieuw koopt zit er als het goed is een plastic buisje bij en daar zitten 2 onderdeeltjes in, een gasnaald (geloof ik) en een sproeier. Eén van die onderdelen zorgt er voor dat je het gas niet helemaal kan opentrekken. Als je hem tweedehands koopt zal die waarschijnlijk alleen op kenteken minder dan 25KW hebben want volgens mij ontgrensd iedereen die ouder is dan 21 die motoren sowieso meteen, bij de nieuwere 625 staat er gewoonlijk 21KW op het kenteken en bij de 660 idem, de 640 staat op 40KW geloof ik(zoiets). Maar die onderdeeltjes vervangen is wel te doen als je een beetje handig bent denk ik en een dealer zal dit anders ook wel snel kunnen. En qua uitlaat wil een open demper ook wel helpen, of de originele uitlaat echt heel veel tegenhoud weet ik niet zeker maar met een open uitlaat zal die sowieso beter lopen.

EDIT: Het zijn 3 onderdeeltjes, 2 sproeiers geloof ik en een gasnaald.

Klopt er zitten hier en daar wat begrenzers in,zou even naar een dealer/testbank gaan,uitlaat kopen,sproeiers,naald,misschien de gasschuif aanpassen (als je hem perfect wil hebben zou ik even naar b.v. Dynojet gaan in Goes)
Succes })
Leuke brommerd trouwens :9
 
nou ken je nu precies vertellen hoe de ktm lc4 625 begrenst is.
er zat bij een sproeier en een naald en is de gasschuif zat een stop dat de gas niet helemaal op ging. dit alles is de nu uit.
 
weer een vraag.
weet iemand een adress waar ik boeken ken bestellen zoals onderhouds boek en gebruikers boek.
 
nou ken je nu precies vertellen hoe de ktm lc4 625 begrenst is.
er zat bij een sproeier en een naald en is de gasschuif zat een stop dat de gas niet helemaal op ging. dit alles is de nu uit.
Zorg er ook even voor dat de luchtfilterbox open is. Je hebt daar speciale roostertjes voor:

full
 
En voor wat meer punch t.o.v. de standaard dempers:

full


Maakt behoorlijk wat uit in (bruikbaar) vermogen. Zelf merkte ik dat bij (het proberen van |( ) wheely's. Met de standaard dempers (of de Akra's met dB killers) moet je immers veel meer gas geven.

Natuurlijk zijn er ook prima alternatieven voor Akrapovic dempers, die ook vaak minder duur zijn met het zelfde eindresultaat.

Grtzzz, Powerfred.
 
bedankt voor de raad
heeft er iemand dam dempers is dit wat hoe is het geluid.
en merk je verschil met alleen dempers vervangen of het gehelle systeem.
wat heel het systeem is toch aan de prijs???
 
bedankt voor de raad
heeft er iemand dam dempers is dit wat hoe is het geluid.
en merk je verschil met alleen dempers vervangen of het gehelle systeem.
wat heel het systeem is toch aan de prijs???
Op mijn 660 zit een compleet systeem uit het huis van Akrapovic. Heel mooi maar ook erg duur. Een maat van mij had toendertijd ook een 2005 660 SMC, maar alleen met de Akra einddemepers. Er zit wel iets verschil tussen. Want we hebben regelmatig even geruild van motor om het verschil te voelen. Op de 660 met alleen de einddempers hadden we het gevoel dat die wat meer koppel had bij ong 4000 rpm, (we hebben een toerenteller op onze KTM's) en bij mijn 660 had ik het gevoel dat 'ie wat makkelijker 'door te halen' was. Dus bij een wat hoger toerental wat meer vermogen. Is allemaal relatief hoor, maar je voelt wel degelijk verschil, en is zeker niet de investering waard. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan