LouisG
MF'er
Hallo
Ik heb een 2004 KTM 660 SMC met een gebarsten cilinderkop.
Nu heb ik op ebay een vervangende kop gevonden die stond geadverteerd als 625 640 660 LC4 maar bij aankomst blijken er toch verschillen te zijn.
De grootste is dat de 660 kop iets lager is dan de nieuwe. Zoals te zien is op de foto staat bij de nieuwe kop een randje waardoor deze een wat groter volume heeft van verbrandingskamer.
Ik kan dit eenvoudig vlakfrezen zodat deze hoogtes gelijk worden, echter vraag mij ik af als dit het enige verschil is, of zitten er bv nog verschillen in kleppen,hoeken of andere zaken die niet zo snel zichtbaar zijn?
Zie foto's hier onder van de verschillende kopjes. Beide zijn de grijze high flow koppen
Ik heb een 2004 KTM 660 SMC met een gebarsten cilinderkop.
Nu heb ik op ebay een vervangende kop gevonden die stond geadverteerd als 625 640 660 LC4 maar bij aankomst blijken er toch verschillen te zijn.
De grootste is dat de 660 kop iets lager is dan de nieuwe. Zoals te zien is op de foto staat bij de nieuwe kop een randje waardoor deze een wat groter volume heeft van verbrandingskamer.
Ik kan dit eenvoudig vlakfrezen zodat deze hoogtes gelijk worden, echter vraag mij ik af als dit het enige verschil is, of zitten er bv nog verschillen in kleppen,hoeken of andere zaken die niet zo snel zichtbaar zijn?
Zie foto's hier onder van de verschillende kopjes. Beide zijn de grijze high flow koppen