Goedendag!
Een paar weekjes terug heb ik een ktm lc4 620 sc uit 1996 kunnen kopen. Omdat de fiets twee jaar stilstond en niet liep heb ik hem voor een zacht prijsje kunnen overnemen. Vervolgens hebben we er nieuwe benzine in gegooid en liep ze al vrij snel weer. Veder heb ik de carburateur schoon gemaakt en de olie ververst.
Van de week had ik alles in elkaar en kon ik eindelijk een rondje rijden! Eerst warm laten lopen en gaan!
Echter na een minuut of 10 rijden merkt ik dat ze wat moeilijker begon te lopen. Dus ik sta een rustige weg in waarna het vormogen vrijwel helemaal weg viel. Ik zet de motor uit en stuutrde de berm in. Daar heb ik nog geprobeerd hem weer aan te trappen maar ik kreeg die cilinder niet meer rond...
Nou heb ik gisteren het blok uit de motor getrokken en gedemonteerd. Zuiger en cilinder zijn nog oké maar het probleem zit hem in de krankas. Het naald lager waar de cilinder stang op zit is stuk gedraaid.... nou is dat opzicht qua kosten nog wel te doen ongeveer €200 voor een reperatie set +€100 voor een pakking set.
Waar ik me zit is dat ik totaal geen evaring heb met het splitsen van een blok. IK weet ook niet waarom het lager stuk is gelopen (Ik vermoed onvoldoende/ geen smering ). En wat kan ik nog meer verwachten aan koste?
Ik hoop dat jullie me veder kunnen helpen.
MVG,
Dennis.
(oohja ik ben trouwens ook nieuw op het forum)
Een paar weekjes terug heb ik een ktm lc4 620 sc uit 1996 kunnen kopen. Omdat de fiets twee jaar stilstond en niet liep heb ik hem voor een zacht prijsje kunnen overnemen. Vervolgens hebben we er nieuwe benzine in gegooid en liep ze al vrij snel weer. Veder heb ik de carburateur schoon gemaakt en de olie ververst.
Van de week had ik alles in elkaar en kon ik eindelijk een rondje rijden! Eerst warm laten lopen en gaan!
Echter na een minuut of 10 rijden merkt ik dat ze wat moeilijker begon te lopen. Dus ik sta een rustige weg in waarna het vormogen vrijwel helemaal weg viel. Ik zet de motor uit en stuutrde de berm in. Daar heb ik nog geprobeerd hem weer aan te trappen maar ik kreeg die cilinder niet meer rond...
Nou heb ik gisteren het blok uit de motor getrokken en gedemonteerd. Zuiger en cilinder zijn nog oké maar het probleem zit hem in de krankas. Het naald lager waar de cilinder stang op zit is stuk gedraaid.... nou is dat opzicht qua kosten nog wel te doen ongeveer €200 voor een reperatie set +€100 voor een pakking set.
Waar ik me zit is dat ik totaal geen evaring heb met het splitsen van een blok. IK weet ook niet waarom het lager stuk is gelopen (Ik vermoed onvoldoende/ geen smering ). En wat kan ik nog meer verwachten aan koste?
Ik hoop dat jullie me veder kunnen helpen.
MVG,
Dennis.
(oohja ik ben trouwens ook nieuw op het forum)