KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Lekker laten staan en wat meer uitgeven en een recentere kopen, tenzij je een beetje kunt sleutelen en dat leuk vind om te doen. Het grijze high flow blok geeft minder problemen dan het oude type zwarte blok. Vanaf/na 2003 zijn de blokken grijs.
Woonwerk verkeer niet echt geschikt voor tenzij het korte stukjes zijn. Op de snelweg vang je veel wind.
13000 km op de teller vind ik wel heel erg weinig voor een fiets van 15 jaar oud. Doe ff kentekencheck en kijk hoeveel eigenaren deze fiets heeft gehad. Als die meer dan 5 eigenaren heeft gehad lijkt mij de km stand helemaal vaag.
Kleppen stellen en olie wissel + olie filter om de 5000 km.
Ik heb 3,5 jaar probleemloos rond gekachelt op een 640 lc4 uit 2006. Van 10 naar 26 k km's gereden.
 
Volgens mij horen ze vanaf 2003 een grijs blok te hebben, schijnt dat er enkele overgangs modellen zijn welke een grijs blok hebben maar een zwarte cilinderkop dus lijkt mij dat er een blok wissel is geweest.
Commuting is het niet echt de ideale motor voor.

Olie+filter(s) en kleppen stellen elke 5000km.

Mocht je hem toch kopen en een moderner uiterlijk willen, ik verkoop een subframe+kappen+tank+zadel en radiators van een 2005-2006 lc4
 
Heb deze nu 13 jaar :]
Ding is geweldig :}
full
 
Hallo, iemand hier met een 690 Enduro die er wellicht vanaf wil? Mag ook via pm uiteraard.
 
Iemand van hier nog interesse in wat pakkingen voor een 640 blok?

2x kleppendeksel
1x Oliefilter
1x Koppelingcilinder

1x knipperlicht
1x tandwiel 42 tanden (300km oud).

Gratis op te halen, tandwiel voor een tientje.

full
 
Laatst bewerkt:
Zomerweer is opnieuw in aantocht. Wens iedereen veilige kilometers. Mijn 625 is helaas weg. Koelvloeistof in olie, vervolgens vastloper. Uiteindelijk besloten om alles los te verkopen. KTM is toch een verslaving op zich, dus gewoon sparen naar een EXC of 690. De 625/640 blift een beest, maar ben na 3 jaar wel op zoek naar nieuwer model.

Als iemand op zoek is naar onderdelen, uiteraard in goede staat. HIERRR! de marktplaatslink.

Lekker knallen iedereen en ontwijk de boetes :P
 
Laatst bewerkt:
Waar mogen ze opgehaald worden?


Brommer aan het repareren?

Ik heb de crossert in stukken liggen, nieuwe zuiger moet er in. Daarmee ben ik halverwege, de oude is eruit. Na ruim 100 uur bij mij en wie weet hoeveel bij de vorige eigenaren, dacht ik dat het tijd werd voor een andere. De zuiger is niet veel beschadigt. Op de skirts is de coating wat gesleten, maar cilinder is nog in perfecte staat inclusief het hoon patroon. Echter de cilinderringen waren wel aan vervanging toe, ondanks geen olie verbruik en top compressie. Ook de koppakking liet het bijna afweten.
Maar als tie weer in elkaar zit dan vergeet ik dat zo! Gas drop!
 
Brommer aan het repareren?

Ik heb de crossert in stukken liggen, nieuwe zuiger moet er in. Daarmee ben ik halverwege, de oude is eruit. Na ruim 100 uur bij mij en wie weet hoeveel bij de vorige eigenaren, dacht ik dat het tijd werd voor een andere. De zuiger is niet veel beschadigt. Op de skirts is de coating wat gesleten, maar cilinder is nog in perfecte staat inclusief het hoon patroon. Echter de cilinderringen waren wel aan vervanging toe, ondanks geen olie verbruik en top compressie. Ook de koppakking liet het bijna afweten.
Maar als tie weer in elkaar zit dan vergeet ik dat zo! Gas drop!

Nee nog steeds niet, maar aangezien het toch moet gebeuren.
Maar het ligt me wat te ver weg/buiten mijn route.

Lekker hoor, nog beetje succes met de wedstrijden dan?
 
Nee nog steeds niet, maar aangezien het toch moet gebeuren.
Maar het ligt me wat te ver weg/buiten mijn route.

Lekker hoor, nog beetje succes met de wedstrijden dan?

Oh jammer, een motor in stukken is irritant.

Door een uitgebreide keel, oor, longonsteking in samen werking met een griep heeft mij een poos bezig gehouden. Daardoor niet optijd de motor klaar. Ook een te grote terugval in conditie. Dus wedstrijd gemist.
Nu weer in betere vorm en op vakantie in NL. Als ik terug ben dan gaat er aan de motor gewerkt worden en trainen als een idioot om van mij af te kunnen slaan op de tweede wedstrijd op 24 juni.
 
Ah! Welkom in NL dan. Gelijk parts kopen die je op het eiland niet kan kopen? :P

Ja dat ziek zijn is niets, ik ben door blessure niet meer aan het hardlopen. Kan ik ook merken.
 
Parts heb ik al. Was lange tijd futloos en een halve motor in de kamer staan dienend als kleding rek. Dat doet die ook goed.

Maar wel genoeg ander spul gekocht voor een fortuin. Op de heen weg was de koffer bijna leeg, de andere kant op word ik belemmerd door de 23 kg regel. Waarschijnlijk moet ik de nieuwe (reeds gebruiklte) motorcross laarzen aan om niet over het gewicht te gaan. Krijg ik iig geen koude enkels.
 
Parts heb ik al. Was lange tijd futloos en een halve motor in de kamer staan dienend als kleding rek. Dat doet die ook goed.

Maar wel genoeg ander spul gekocht voor een fortuin. Op de heen weg was de koffer bijna leeg, de andere kant op word ik belemmerd door de 23 kg regel. Waarschijnlijk moet ik de nieuwe (reeds gebruiklte) motorcross laarzen aan om niet over het gewicht te gaan. Krijg ik iig geen koude enkels.

_O- zal lekker zitten in dat vliegend sardienblikje!
 
Voor de prijs dat het overgewicht kost wil ik graag wat ongemak doormaken. Heb het al eens gedaan met een vlucht Miami- Curacao. Ach het maakt de laarzen lekker soepel.
 
Ja juist Sherlock! Ben weer terug in de zomer. Ik kon aan de bali bagage afgeven. Dus de 23.1 kg was gen probleem. Ik een partijtje blij!
Nu geen transport of invoer kosten. Scheelt een laars (Astar tech 7) aan geld.
 
Viel me laatst iets op aan de achter rem op m’n 660.
Is het gebruikelijk dat de remklauw in zijn geheel iets kan bewegen?
Zou dan door het zwarte rubbertje aan de onderkant komen..

Edit; al opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan