KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Na een lange zoektocht en een doorverwijzing van Brezan automaterialen naar Post Nijmegen, hebben we na lang veertjes opmeten bij Post een veertje in een Eriks keerring gevonden die waarschijnlijk in de starterkoppeling gaat passen *O*

De meeste keerringen hebben wel de juiste diameter, maar de dikte van de veer is bij bijna alle ongeveer 2 mm. Slechts één type (50 x 60 x 10) had een dunner veertje.

Meteen ook maar ff een vliegwieltrekker (BGS-8465) besteld.

Dan alleen nog bedenken hoe ik die moer op het vliegwiel los ga krijgen zonder slagmoersleutel.
Iemand een tip?
 
Je kan de krukas blokkeren met dat boutje wat voorin je blok zit maar dat is wel echt de beun manier, slagmoersleutel lenen is wel de beste optie
 
Veertje maak je toch gewoon zelf door een veren staal draad van de juiste dikte om een as te wikkelen. Met wat proberen heb je zo de juiste diameter.
Rechte veer draad is er, ik weet alleen zogauw niet waar je dat haalt. Ik kan het op het werk wel aankomen in verschillende diktes. Mss kun je hier wat mee...
Zie net dat ze idd spiraal veertjes gebruiken. Dacht even dat het een massieve draad was, zoals in bv een vrijloop van een race fiets tandwiel body. Dan beter niet voor deze oplossing kiezen, alhoewel het best zou kunnen werken :)
 
Laatst bewerkt:
Veertje maak je toch gewoon zelf door een veren staal draad van de juiste dikte om een as te wikkelen. Met wat proberen heb je zo de juiste diameter.
Rechte veer draad is er, ik weet alleen zogauw niet waar je dat haalt. Ik kan het op het werk wel aankomen in verschillende diktes. Mss kun je hier wat mee...
Zie net dat ze idd spiraal veertjes gebruiken. Dacht even dat het een massieve draad was, zoals in bv een vrijloop van een race fiets tandwiel body. Dan beter niet voor deze oplossing kiezen, alhoewel het best zou kunnen werken :)
Zo'n keerring kost 3 Euro, doe mij die maar :P
 
Blijkbaar toch niet zo'n sterke oplossing...ze gaan nogal veel stuk....
Gelukkig heb ik alleen kickstarter gehad })
Kickstarter is ook prima, maar als het ook met een pussybutton gaat :+

Maar die veertjes gaan idd veel stuk, net als de originele voor zover ik begrepen heb :P
 
Vandaag het kleppendeksel eraf getrokken, ook geen wonder dat ie olie lekte want ik kon nauwelijks een spoor van pakking terugvinden. In plaats daarvan zaten de bouten gewoon flink strak aangetrokken.
Heb er nu nieuwe vloeibare pakking van loctite voor deksels tussen gedaan.
Is het erg als er wat pakking aan de binnenkant zichtbaar is na montage?

Vraagje over het kleppen stellen:
Ik heb de cilinder in TDC gezet, althans daar ga ik vanuit want ik zie door het kijkglaasje de markering op het vliegwiel in het midden, maar als ik de tuimelaars vastpak zit daar totaal geen beweging in. In TDC zou je die toch moeten kunnen bewegen? Of zie ik iets over het hoofd?
 
er zal wel mee dan 1 merkteken op je vliegwiel zitten. als je twijfelt draai je je bougie er uit en kijk je of je zuiger bovenin staat.
 
er zal wel mee dan 1 merkteken op je vliegwiel zitten. als je twijfelt draai je je bougie er uit en kijk je of je zuiger bovenin staat.
Dat was ik inderdaad van plan.

Voor zover ik gezien heb is er maar één merkteken, want ik moest donders goed zoeken dus het vliegwiel is meermaals rondgegaan.
 
idd gewoon de bougie eruit en een rietje of iets derglijks erin om te kijken wat er gebeurt. Als uitlaat als inlaat kleppen bewegen op TDC dan ben je in de verkeerde slag. Als je een beetje voor/achteruit vrummeld via achterwiel en er gebeurt niets, dan zit je goed. Als je geen speling hebt dan moet er gesteld worden. Hier heb je geen merktenkes voor nodig, gewoon zuiger bovenin zetten. Dat is precies genoeg.

die boutjes niet te strak draaien. Is maar 10 Nm en alles is alu dus zo gestript
 
Kick voor de topic.

GetAttachmentThumbnail


GetAttachmentThumbnail


Niet alleen weinig regen in NL. Een nieuwe zuiger in de motor geeft toch wel een extra kick. Dealer raadde aan om niet voorbij 70% van de motor te komen de eerste tank. Nou dat was niet zo moeilijk, Ik hoop dat ik ooit eens 70% kan gebruiken.
 
Laatste weken weinig gesleuteld. Had het kleppendeksel met nieuwe vloeibare pakking er al wel een tijdje opzitten, dus die heeft lekker lang een beetje kunnen drogen, maar ik wilde nog de kleppen stellen. Na een boel gedoe en verkeerde niet passende bougiedoppen uiteindelijk maar gewoon een simpele pijpsleutel gekocht. Rietje in het gat en toen ging het stellen prima. Klepspeling was goed.
Vandaag het zooitje maar weer helemaal in elkaar gezet en na ff kicken liep ie weer prima :)
In het begin wel nog steeds rook van olie op de uitlaatbochten, maar kon geen lekkage vinden :?
Na ff rustig warmrijden en een ritje van 25 minuten over wat zandwegen (brwaaaaap!), bij thuiskomst geen rook meer :)
Misschien moest ie eerst nog ff een keer warm worden voordat de nieuwe pakking echt goed afdicht? Of zou het alleen oude olie geweest zijn? :?
 
Zojuist nog ff gekeken, geen olielekkage meer te zien *O*
Was dus idd oude olie.

Mooi, dan kan het gas er weer op.
 
Goedemorgen!
Ik ben relatief nieuw op dit forum, maar zeker niet onbekend met LC4's.
verschillende modellen gehad, 620, 625, 640 en 690.
Nu ben op zoek naar een 'afstandbediening' voor de tellerunit van een 625 (640).

heeft iemand een idee waar ik dit zou kunnen vinden??

thanks!
full
 
Goedemorgen!
Ik ben relatief nieuw op dit forum, maar zeker niet onbekend met LC4's.
verschillende modellen gehad, 620, 625, 640 en 690.
Nu ben op zoek naar een 'afstandbediening' voor de tellerunit van een 625 (640).

heeft iemand een idee waar ik dit zou kunnen vinden??

thanks![afbeelding]

Mogguh,

Euh? KTM dealer? eBay?
 
Terug
Bovenaan Onderaan