KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Niets te koop wel een tip : de standaard demper van een sxc kun je soms goedkoop krijgen. Persoonlijk vindt ik het ook het mooist staan op een oudere lc4. Dit model : Klik
 
Ja dat is idd wat slanker.
Past dat 1 op 1?
Het verdeelstuk boven de achterbrug.. vlgns mijn de katalysator.. mag ik die laten vervallen...
 
ja dat past voor zo ver ik weet. Katalysator zit er nietop dat ding is een midden/voor demper. zou ik er tussen laten anders wordt ie wel wat luid, maar mag er ook tussenuit qua vermogen merk je daar niks van.
 
Even een oude seacow uit de sloot vissen.
Sinds kort in het bezit van een GS 620 LC4 van 2000, maar volgens chassisnummer is het een 97'er model 620 SX WP.
Kilometerstand onbekend, onderhoud onbekend en heb er een krat met spullen bij gekregen die 'over' waren :X
Hij is volledig wit (niet mijn eerste keus), er zitten gouden SM wielen in en het blokt lekt olie bij het onderste oliefilter deksel _O-
Als iemand mij meer weet te vertellen of dit ding kent, hoor ik dat graag, pb'tje kan natuurlijk ook.

Nu wilde ik alleen even wat pakkingen, filters, thermostaat en eventueel spullen voor de waterpomp bestellen, maar ik ben te lomp om mijn motornummer degelijk in te voeren in de ktmpartszoekert, iemand een tip over welk gedeelte ik in moet voeren en welke leestekens ik wel en niet mag gebruiken?
Deksel van het onderste oliefilter lekt best aardig tussen de pasvlakken vandaan bij draaiende motor.

Verder heb ik aardig wat posts gelezen en gemerkt dat het heel vaak een jantje lacht, jantje huilt verhaal is. Alles of niets, goed of kapot.
Fijn dat ik dit ook mag gaan ervaren :+
 
Ik stoeide daar geloof ik ook mee eerst. als je het gehele vinnr. hier invoert en op 'Engine' zoekt kom je bij de onderdelen uit, als het goed is :p. Daarna zoeken bij een shop op onderdeelnr.

Dit is hoe ik het doe maar ben ook een leek verder..

VIN bij mij is dan vbkexn405wm000000
 
Even een oude seacow uit de sloot vissen.
Sinds kort in het bezit van een GS 620 LC4 van 2000, maar volgens chassisnummer is het een 97'er model 620 SX WP.
Kilometerstand onbekend, onderhoud onbekend en heb er een krat met spullen bij gekregen die 'over' waren :X
Hij is volledig wit (niet mijn eerste keus), er zitten gouden SM wielen in en het blokt lekt olie bij het onderste oliefilter deksel _O-
Als iemand mij meer weet te vertellen of dit ding kent, hoor ik dat graag, pb'tje kan natuurlijk ook.

Nu wilde ik alleen even wat pakkingen, filters, thermostaat en eventueel spullen voor de waterpomp bestellen, maar ik ben te lomp om mijn motornummer degelijk in te voeren in de ktmpartszoekert, iemand een tip over welk gedeelte ik in moet voeren en welke leestekens ik wel en niet mag gebruiken?
Deksel van het onderste oliefilter lekt best aardig tussen de pasvlakken vandaan bij draaiende motor.

Verder heb ik aardig wat posts gelezen en gemerkt dat het heel vaak een jantje lacht, jantje huilt verhaal is. Alles of niets, goed of kapot.
Fijn dat ik dit ook mag gaan ervaren :+

Ach er is vast veek gebeurt in haar leven zoals een frame wissel... Je kunt, eigenlijk moet gelijk olie verwisselen en kijken of daar metaal schilvertje in zitten. Al zegt dat niet alles. Bij mijn 660 SMC had ik er altijd wat in zitten en dat bleef lopen als een malle. Uiteraard ook lucht filter schoonmaken in olien of nieuwe. Dan heb je de belangrijkste al gehad. Dan nog ff een rondje klepstellen en je weet aardig wat de staat van je motor is.

Ja alles of niets en soms goed kapot.... Oorzaak zoeken, onderdelen bestellen, er in knoeien en weer kapot rijden. De vloek van een offroad brommer.

Doe eens een plaatje, dat zegt meer dan al dat getiep.

Olie keerring kapot, en lekken zal over zijn als deksel of oliefilterhuis niet gescheurt is. Dit is peanuts. Succes met je aanwinst en welkom hier*D*D
 
Lc4 kenners..... ik ben aan het zoeken naar een set wielen die ik liefst 1 op 1 in mijn adventure 640 uit 2002 kan steken.
Passen sets van een exc 525 uit 2003 enz er zo in ?
 
Hallo allen,

Wie kan mij vertellen of een remschijf achter van een ktm 450 of 500 ook past op een 620 GS van 1995? Of zijn dit echt andere maten?

En passen deze kappen 1 op 1 op dezelfde 620 GS van 1995 of moet ik hiervoor aanpassingen maken?

kappen van andere ktm

Verder ben ik ook op zoek naar een "distributie ketting spanner" weet niet precies hoe dat heet dat boutje wat die ketting op spanning houdt..

Alvast zeer veel dank. ik zal binnenkort wat foto's plaatsen van de KTM die ik nu al een tijdje in bezit heb.
 
En passen deze kappen 1 op 1 op dezelfde 620 GS van 1995 of moet ik hiervoor aanpassingen maken?

kappen van andere ktm
Volgens mij heb je een andere tank nodig om die kappen te kunnen monteren, van het 640 model.
Verder ben ik ook op zoek naar een "distributie ketting spanner" weet niet precies hoe dat heet dat boutje wat die ketting op spanning houdt..
Een cam chain tensioner? Timing chain tensioner? Volgens mij is dat niet de bout zelf maar de gordel die tegen de ketting aan duwt, om het op spanning te houden. Vervolgens heb je een bout en veer die dat weer op spanning houdt.
 
95583360.gif


30
58036003144
AUTOM.TENSIONER CPL. '88

Voor een '95 620 EGS
 
Ik heb nog een aanvullende vraag. Ik heb begrepen dat die standaard carb van een 620 niet zo goed is. (dellorto) Die van mij is ook nogeens teveel mee geknoeid waardoor ik hem nog minder vertrouw.

Ik heb begrepen dat deze vervangen kan worden door een Keihin of een Mikumi carb.
Wie kan mij vertellen hoeveel mm ik moet hebben. (41 mm)?

Misschien linkje naar de juiste carb met de juiste maten waarmee ik de originele kan vervangen.

Ik weet dat ik voor die Mikumi iig een andere gaskabel nodig heb en zijn er wellicht nog andere zaken waar ik aan moet denken bij het zoeken naar een andere vervanger?

Alvast zeer dank.
 
De 640 werkt met een BST-40 van Mikuni, die moet je voor weinig kunnen scoren. Wel even opletten dat de gasschuif geleider en de gasnaald niet te versleten zijn. Overigens kun je die beide eenvoudig vernieuwen.

Andere optie is de FCR41, duurder maar feller mits goed afgesteld, en dat is nou net weer iets moeilijker vergeleken met de BST.
 
Niks mis met een dellorto hoor, is een vrij simpele carburateur. Heb je er ook een acceleratie pomp op ? De gasnaald wil wel eens slijten + het buisje waar die invalt.De gasschuif ook vrij zwaar, als je die op de grond laat vallen is die kapot. Dat wil ook wel eens aan de hand zijn met een tweedehands exemplaar.

Ja met een Keihin fcr loopt de motor mooier / soepeler maar volgas merk je dat niet. en wanneer rij je nu half gas ? :+
 
Dank je voor de info @beide. @twinpulse ik denk het niet. ik zal wel een foto maken van de carb. "De gasnaald wil wel eens slijten + het buisje waar die inval " hoe kun je dit checken? en waar zou ik een goede en betaalbare vervanger kunnen vinden als dat dan ook zo is:


58031135040
THROTTLE VALVE
Prijs: € 179,32

bij Mulders motoren vind ik wel fors voor een nieuwe ;)
 
Visueel checken, zo nodig onder een vergrootglas/microscoop. De gasschuif moet heel zijn, geen uitgebroken stukken ( meestal is dit wel in orde maar heb er ooit 1 gehad waar dat wel het geval was). De naald en dat buisje kun je zien dat ze wat on-rond/ovaal zijn. Daar moet je even rustig voor gaan zitten. Dat zijn trouwens de "jet needle" en de "needle jet" die kosten je geen 180€ ( samen )

Versleten Needle jet :
needle jet, emulsion tube, mikuni, keihin, carburetor, troubleshoot

Versleten jet Needle :

needle1.html, Diagram showing motorcycle needle problem wear areas and their causes. Mikuni Keihin
 
Mijn koppeling ligt uit elkaar. Ik ga de platen vervangen. weet iemand misschien hoe lang de veertjes zouden moeten zijn. Dan weet ik meteen of ik die ook kan vervangen. gaat dus om een 620 GS. Alvast dank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan