KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Heb je wel de juiste accu er in? Symptomen kunnen ook klinken als een accu die net niet genoeg power heeft, dan is het net afhankelijk van op welke plek de zuiger staat of hij het gaat redden of niet.
Werkt de auto-decompressie wel in de zin van dat je een klik hoort als je hem rustig door de slag van de kickstarter heen drukt?
 
Als ik hem door trap rustig tot aan de klik.. dan start hij daarna soms goed soms alsof de accu leeg is... terwijl deze vol is.. en prima geschikt voor de motor.. op dit moment start hij al 5x koud achter elkaar in een keer..... erg vreemd
 
Alle connecties goed schoon maken. Volg de kabels vanaf de accu en maak de polen ook schoon, zelfs als ze schoon lijken, ontvet ze eerst. Of kiep er een beetje water overheen. Zo starten we ook een vrachtwaggel op het werk. Het is net alsof de accu leeg is, gooi wat water over de polen en klaar wakker is die dan. Start dan normaal.
 
20200404_180133.jpg

20200404_180516.jpg

20200404_180551.jpg


620 LC4 EGS uit 1997 met nieuwe kappenset.
Op papier klein rijbewijs (20 kW), maar in werkelijkheid stuk meer vermogen.
Achterband zgan, misschien 50 km mee gereden.
Start erg makkelijk.
Ik rijd er bijna nooit op dus daarom mag ie weg.

Als er iemand interesse heeft, laat maar weten via PB :)
 
Wow, hier mag je niets meer nergens heen brengen. Alles dicht, we doen nu dat wat we het beste kunnen, niets. Takke virus. Als of niet motor rijden het oplost.

Ja maar "jullie" kunnen ook geen afstand houden :P

Nee, blijf thuis is hier het devies. Mijn motor bij een motorzaakje droppen zie ik in als afstand houden bij het afleveren en de economie draaiende houden.
 
Ja maar "jullie" kunnen ook geen afstand houden :P

Nee, blijf thuis is hier het devies. Mijn motor bij een motorzaakje droppen zie ik in als afstand houden bij het afleveren en de economie draaiende houden.

Ik moet zeggen dat het nu zonder terroristen op de weg die boven op de rem gaan staan voor oranje stop licht ipv het gas, om je een hartverzakking te geven. Iedereen weet groen is gaan, oranje ga er voor en rood is nog 2 auto's. Don't mess up our system!

Het devies hier is GVD ga je huis niet uit. Dat mislukte vandaag fantastisch. Morgen zijn de supers dicht dus vandaag inkopen als of je leven er van af hangt. Als er over twee weken geen massieve uitbraak is dan kunnen we hier onze gang weer gaan.

Na mi dos meter noh! (geef mij 2 meter) Weet zeker dat het pollonaise was in de supermarkt! Net de dagen voor kerst.... Gezellig met het hele gezin.

Maar ik mag water rijden. Dat is belangrijk genoeg. Geen water geen groentes of tuin of pool half leeg. Eigenlijk ben ik daar wel blij mee, alleen in "mijn" trukkie rond harken. Thuis zitten word ik gek van. Maar dat geen motorcrossen das wel een ramp! Ik heb throttle therapy nodig, baaadly! De benzine in de tank is nog nooit zo oud geweest bij mij, 3 weken!!! Hopen dat ze het straks nog lust.
 
Goedendag hooligans. Tijdje getourd op mijn KTM 640. Blok was niet goed meer en geen zin in revisie, dus weer besloten om ook deze LC4 in onderdelen te verkopen.

Dus voor de mensen die 625, 640, 660 SUPERMOTO onderdelen zoeken, KLIKK HIEROO.

Mooi weer is begonnen. trek je paard eruit, rij veilig en wees zuinig met je rijbewijs!!
 
Goedendag hooligans. Tijdje getourd op mijn KTM 640. Blok was niet goed meer en geen zin in revisie, dus weer besloten om ook deze LC4 in onderdelen te verkopen.

Dus voor de mensen die 625, 640, 660 SUPERMOTO onderdelen zoeken, KLIKK HIEROO.

Mooi weer is begonnen. trek je paard eruit, rij veilig en wees zuinig met je rijbewijs!!

Als ik daaro klik zie ik het lc4 topic?
 
LINK GEWIJZIGD!

Goedendag hooligans. Tijdje getourd op mijn KTM 640. Blok was niet goed meer en geen zin in revisie, dus weer besloten om ook deze LC4 in onderdelen te verkopen.

Dus voor de mensen die 625, 640, 660 SUPERMOTO onderdelen zoeken, KLIKK HIEROO!!

Mooi weer is begonnen. trek je paard eruit, rij veilig en wees zuinig met je rijbewijs!!
 
Zijn er comfortabelere zadels te krijgen voor een 640 supermoto uit 2005?
Probeer een wielrennersbroek. Een zachter (schuim) zadel voelt eerst wel beter aan maar op de lange duur niet. OP mijn crossert zit een zadel met het comfort van een 5 x 10 balk, maar dan zit je wel op de smalle kant. Mijn oplossing is staan, behalve in scherpe bochten.

Meer rijden wil ook helpen, dan kweek je een hogere tolerantie tegen ongemak. Of gewoon zo hard rijden dat je niets meer merkt van het zadel! Dan verdwijnen de vibraties van de motor ook!
 
zijn best veel bedrijven die dit doen. met google vind je er genoeg, en de meeste kleinere meubel stoffeerders kunnen het ook wel. origineel zijn ze niet te koop voor zover ik weet. voor de 690 wel

Probeer een wielrennersbroek. Een zachter (schuim) zadel voelt eerst wel beter aan maar op de lange duur niet. OP mijn crossert zit een zadel met het comfort van een 5 x 10 balk, maar dan zit je wel op de smalle kant. Mijn oplossing is staan, behalve in scherpe bochten.

Meer rijden wil ook helpen, dan kweek je een hogere tolerantie tegen ongemak. Of gewoon zo hard rijden dat je niets meer merkt van het zadel! Dan verdwijnen de vibraties van de motor ook!

Voornamelijk gezocht op 640 maar misschien maar even in het algemeen zoeken. Hoe verschilt het 690 powerparts zadel met het origineel? Is die ook zachter?
 
Voornamelijk gezocht op 640 maar misschien maar even in het algemeen zoeken. Hoe verschilt het 690 powerparts zadel met het origineel? Is die ook zachter?
690 zadel past sws niet op 640. 690 powerparts is wat beter ja maar een veel beter alternatief is 1tje van touratech kopen. Die kun je in verschillende versies krijgen, stuk breder zitvlak.
 
690 zadel past sws niet op 640. 690 powerparts is wat beter ja maar een veel beter alternatief is 1tje van touratech kopen. Die kun je in verschillende versies krijgen, stuk breder zitvlak.

Nee snap ik, maar was benieuwd of het powerparts zadel bij een 690 dan zachter is of wat anders het verschil is met het origineel. Even rond gezocht maar kom van Touratech geen 640 zadels tegen. Maar even contact opnemen met ze. Dank!
 
Heren,
Ik probeer mijn ktm te verkopen.
Op het kenteken staat dat hij van 2000 is, type 620gs.
Maar om een voor mij onverklaarbare reden is hij dus uitgevallen tijdens de proefrit? ;(

Olie en alle filters zijn vervangen, bougie ook, carburateur is ook schoongemaakt.
Daarna heb ik er nog twee of drie keer op gereden. Er zit 98 benzine in.
Faalt bij de ktm 620 nog wel eens iets van de ontsteking? Omdat het zo spontaan is?
Want ik heb geen zin om dit te repareren en vermeld het liever bij de verkoop.

Alvast bedankt voor jullie gedachten :)
 
Heren,
Ik probeer mijn ktm te verkopen.
Op het kenteken staat dat hij van 2000 is, type 620gs.
Maar om een voor mij onverklaarbare reden is hij dus uitgevallen tijdens de proefrit? ;(

Olie en alle filters zijn vervangen, bougie ook, carburateur is ook schoongemaakt.
Daarna heb ik er nog twee of drie keer op gereden. Er zit 98 benzine in.
Faalt bij de ktm 620 nog wel eens iets van de ontsteking? Omdat het zo spontaan is?
Want ik heb geen zin om dit te repareren en vermeld het liever bij de verkoop.

Alvast bedankt voor jullie gedachten :)

welk type ontsteking heb je erin zitten? het oude type onsteking wil nog wel eens falen terwijl je er met de kokusan niet zoveel last van hebt, als heb ik eens aan kapotte pick-up gehad en dan krijg je hem nooit van je leven meer aan de praat
 
De motor doet het na 5 minuten wachten gewoon weer. In die 5 minuten kun je jijzelf een slag in de rondte kicken, maar dan geeft hij geen krimp. Vandaar dat ik denk de bobine of eventueel een ontstekingsspoel? Die tijdelijk sluiting maakt door de warmte?
Er zit een rode bobine op met drie draden.
Is dat het kokusan type, of kan ik dat alleen zien als ik het deksel eraf haal?
 
Terug
Bovenaan Onderaan