- Onderwerp starter
- #1.851
Achterhoek...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ohw wat heerlijk, vele malen beter sturen dan hier!
Way to go!!Gisteren even de zaak wat los gemaakt. Op de lasnaden een beetje tectyl gespoten. Ook in de holle delen van het frame. Dit als preventieve roestbescherming.
Sowieso af en toe een goede schoonmaakbeurt en visueel controleren kan geen kwaad.
Fijne zondag allemaal!
Grt Fred
Jammer dat je m niet meer hebt. (Het konijntje dan)
De KTM ook hoor...
Bij mij waren bij 2 schakels de kop afgebroken.Wat voor problemen had je met DID?
DID heeft zoals zoveel merken ook een budgetlijn (made in China) , die moet je niet hebben. Een dikke één cilinder vraagt behoorlijk wat van de ketting, dat moet je niet onderschatten. Vermogen is rond de 60 pk, dat valt mee maar heel erg on-éénparig. dat sloopt een ketting sneller dan 100 pk uit een viercilinder.
De schalm en pendiktes willen per uitvoering nogal verschillen. Zelf altijd CZ op de motor maar dat komt omdat mijn kettingboer dat nu éénmaal verkoopt. CZ heeft in de 520 maat verschillende schalmplaat en pen dikte's wat weer in meer / minder treksterkte resulteert. DID Tsubaki Regina enz. zullen dit ook hebben.
Ik ben nu LC4-loos maar onder de 125cc heb ik een CZ 520 RD , deze is niet aan te raden voor 250 cc+ (ééncilinders) maar een 520 SDZ / DZX / ORH dan weer wel. Ik kocht altijd de goedkoopste die kan want met offroad rijden komt er toch een keer zand langs de o ringen, en dan knappen ook de duurste kettingen vroegtijdig.
Ketting rek komt eigenlijk nooit echt voor, wat er meestal gebeurt is dat de pen/bus verbinding ruimer wordt daardoor de steek langer. Maar ik zou graag een versleten ketting nameten voor de wetenschap. ( mogelijk is de chinese kwaliteit wel zo belabberd dat het gebeurd, en ik weet niet of ze op 1/3 van de breukkracht voorgerekt worden zoals de DIN dat voorschrijft )
Ok geen DID dus , blijf ik lekker bij "mijn" merk ( poah). Waar rij je nu dan mee, Tsubaki ?
Op de racer was je dan waarschijnlijk ook gewisseld van 530/525 naar 520 , bij CZ ging dat meestal wel goed als je de topline neemt ( SDZZ ) Hageveld racing reed hiermee ( CBR1000rr ) .