KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.408
35.824
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Zo! Verse TS met een verse OP... ik heb neurotische trekjes dus de bezem gaat erdoor, heb ik je gewist maar ben je er nog wel bij... excuus zet ik je er zo weer terug in ;)


De KTM LC4 (ook wel de zeekoe) in alle vormen, komt u maar!

full


Algemene meuk:
KTM - READY TO RACE
KTM Media Library | Home Page
KTM-LC4.NET

Wat plekken om spullen te halen, uit te huilen en opnieuw te beginnen (of af te ronden):
KTM shop.nl | KTM shop.nl, de meest uitgebreide online shop voor KTM onderdelen
André Motors – Uw KTM en Kawasaki dealer
Verpalen Auto en Motor
http://www.ktmteamwest.com (KTM Schnellversand | Der KTM Onlineshop)
Home - Brouwer Motors BV
KTM-Versand, Ersatzteile, Zubehör, Bekleidung, Online Shop, gebrauchte und neue Motorräder kaufen (Met handige onderdelen zoeker)
Hannamax Motorsport
Enduro-Store.de - der Motocross, Enduro und Offroad Shop
http://www.ktmcyclehutt.com
Home | WPM Motors Lochem - KTM dealer

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=86958 (KTM LC4 (640) Thread Index): Technische info etc
race-styles - Dein Hersteller für ID-Dekore, MX-Shirts, Bibs und Carbon Teile: Leuk adresje voor stickers, 24 verschillende stylen voor ktm's van 1993 tot 2011)
AOMC.mx


Hier kun je kijken hoe je het eraf/erop schroeven moet:
KTM LC4 repair manual 400-620-625-640-660
Owners manual KTM 640 LC4 SM/Enduro

----------------------------------------------------------------------------------------

Als je (met) je LC4 in deze openingspost wil even een berichtje plaatsen bij voorkeur met foto op MF zelf zodat de foto's niet te groot worden en we geen rode kruisjes krijgen.

Ballbetween
full


Blade
640
full


C K
full


HaJecbr
625 uit 2006
412611024.jpg



killingspr
640
2vigwhl.jpg


monster ed
640
full


Roy "R"
640 uit 2002
dsc05448-jpg.1351202


Se Sua
660 SMC uit 2003: Gestolen... :(
Tricycle.jpg


Smet
Tornado stage 1 nokkenas (meer koppel bij lage toeren)
Grotere sproeier
Geflowde kop
Carb afgesteld (voor betere respons)
Open K&N filter
Bijna 60 pk
DSC_3920-2_zpssoktqjqw.jpg


smpowah
640 uit 2006
profielfoto%20schuin1_zps7m69t1vt.jpg


TonySmith47
625SMC 2006
210kizn.jpg


twinpulse
IMG-20160228-WA0001_zpspytdtecz.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog even @blade, woon niet in de wijk erachter, was toevallig in de buurt. Woon aan de andere kant van t dorp haha.

Openingspost:

full
 
Weet iemand de maat van de vliegwiel/poelietrekker die nodig is voor een lc4 uit '99 met e-start?
Mijn vermoeden gaat uit naar m33x1.5, maar toch vind ik hier en daar andere maten.

Heb het ktmonderdeelnummer van het WPHB, maar die kan ik nergens vinden (584.29.009.000).



Mijn zoektocht naar het mankement in mn blok gaat inmiddels gestaag door.
Balansas was dus in orde, lagers achter de koppelingskorf ook. Bij het vliegwiel ook niets te zien.
Daarna naar de kop gaan kijken: de waterpomp was nog in orde en heb vervolgens de cilinderdeksel eraf geschroefd. Nokkenas zag er nog zeer netjes uit, nauwelijks slijtage. Ook de tuimelaars en de nokkenasschaal waren goed.


Ik laat het blok zo lang mogelijk in het frame, en werk alle puntjes af.
Tot nu toe niks gevonden, maar ooit zal ik toch iets raars moeten tegenkomen.


Volgende punt: Cilinder eraf, vliegwiel eraf.


 
Een nieuwe deel *O* *O*

Hoi ook weer van de partij. Ik zak steeds verder weg van de zeekoe. Nu gaat het de witte prins op het knappe paard worden _O-

Mooie opruiming van OP. Werd tijd zeg :P
Na dagen lang de weg kwijt zijn te weest en een maand zonder noppuh, is het dan zaterdag middag zover. Sua haalt zijn 450 sxf op. Ding heeft de laatste 4 jaren nog geen 5 uur gelopen. Ben benieuwd als er nog leven inzit.
Heb een ankerketting gekocht en ga die om mijn huiske heen draaien zodat er niemand meer in komt. Ook een krokodil besteld.
Erg dat ik daar nu al zenuwachtig van wordt.


KTM 500 van mijn broer is klaar...

Kort promo filmpje:


Tering das een strak apparaat geworden zeg :9~ :9~
 
Weet iemand de maat van de vliegwiel/poelietrekker die nodig is voor een lc4 uit '99 met e-start?
Mijn vermoeden gaat uit naar m33x1.5, maar toch vind ik hier en daar andere maten.

Heb het ktmonderdeelnummer van het WPHB, maar die kan ik nergens vinden (584.29.009.000).



Mijn zoektocht naar het mankement in mn blok gaat inmiddels gestaag door.
Balansas was dus in orde, lagers achter de koppelingskorf ook. Bij het vliegwiel ook niets te zien.
Daarna naar de kop gaan kijken: de waterpomp was nog in orde en heb vervolgens de cilinderdeksel eraf geschroefd. Nokkenas zag er nog zeer netjes uit, nauwelijks slijtage. Ook de tuimelaars en de nokkenasschaal waren goed.


Ik laat het blok zo lang mogelijk in het frame, en werk alle puntjes af.
Tot nu toe niks gevonden, maar ooit zal ik toch iets raars moeten tegenkomen.


Volgende punt: Cilinder eraf, vliegwiel eraf.


[~[url="http://maniacsmedia.nl/IMH/Small/2016/03/18/56eb41ad47623.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ik heb de gok op M33x1.5 genomen, voor 3 tientjes. Die zou nu binnen moeten zijn. Dat is een 2002 met homoknopje, kan je zaterdag vertellen of het de juiste is.
 
Laatst bewerkt:
hallo iedereen

Sinds 2 weken heb ik een KTM 620 uit 1997.
Heb deze gekocht voor de hobby om te sleutelen.
Nu vonkt de bougie niet meer en ben ik op onderzoek uit gegaan.
De bobine lijkt niet stuk te zijn als ik deze door meet.
Bij het vliegwiel is er een stuk magneet af gebroken en de polen op de ontsteking zijn gecorrodeerd.
Weet iemand waar ik een nieuw vliegwiel en ontsteking kan vinden?
Of heeft iemand nog iets liggen?
ps. Ik zit nog niet lang in deze wereld en weet nog niet alle ins en outs.

Met vriendelijke groet,

Mark :]
 
hallo iedereen

Sinds 2 weken heb ik een KTM 620 uit 1997.
Heb deze gekocht voor de hobby om te sleutelen.
Nu vonkt de bougie niet meer en ben ik op onderzoek uit gegaan.
De bobine lijkt niet stuk te zijn als ik deze door meet.
Bij het vliegwiel is er een stuk magneet af gebroken en de polen op de ontsteking zijn gecorrodeerd.
Weet iemand waar ik een nieuw vliegwiel en ontsteking kan vinden?
Of heeft iemand nog iets liggen?
ps. Ik zit nog niet lang in deze wereld en weet nog niet alle ins en outs.

Met vriendelijke groet,

Mark :]
Via ktm-shop.nl kan je alles nieuw bestellen, technische tekening met alle onderdelen vind je daar ook terug. @ roy, deze misschien aan de OP toevoegen?
 
hallo iedereen

Sinds 2 weken heb ik een KTM 620 uit 1997.
Heb deze gekocht voor de hobby om te sleutelen.
Nu vonkt de bougie niet meer en ben ik op onderzoek uit gegaan.
De bobine lijkt niet stuk te zijn als ik deze door meet.
Bij het vliegwiel is er een stuk magneet af gebroken en de polen op de ontsteking zijn gecorrodeerd.
Weet iemand waar ik een nieuw vliegwiel en ontsteking kan vinden?
Of heeft iemand nog iets liggen?
ps. Ik zit nog niet lang in deze wereld en weet nog niet alle ins en outs.

Met vriendelijke groet,

Mark :]

:W Welkom :Y

Sleutelen voor de hobby *O* Ik heb geen hekel aan sleutelen maar rijden doe ik voor de hobby. Dingen slopen en afbreken ook ;(

Maar ik zal eerst eens proberen de accu op te laden en de polen goed schoon te maken. Dan nog maar eens kijken wat tie doet.


Ik heb de gok op M33x1.5 genomen, voor 3 tientjes. Die zou nu binnen moeten zijn. Dat is een 2002 met homoknopje, kan je zaterdag vertellen of het de juiste is.

Homoknopje, bij de mijne is het een pussybutton :P

Het is gewon een genot. FF op het juist dingetje drukken en ze brult weer. Daar kan geen trappen tegen op.


8-)
 
Laatst bewerkt:
Eens. Vooral na het neerleggen van Madame in het zand is zo'n knopje wel héél handig. En mannelijk, want binnen 5 seconde weer doooooorrrrrrr.
 
Ja, het is niet echt cool dat je na een pispauze net je lul van 30cm opbergt en dan 5min staat te trappen met een rode kop :P

Ben over een kleine 2u eindelijk thuis en dan ga ik verder sleutelen, nieuwe starterlager erin.
 
O hé je mag mij ook nog toevoegen aan de OP. Mijn, inmiddels bejaarde monster, doet het nog steeds. Ik wou hem ooit verkopen maar kon het niet over mijn hart krijgen. Vorige week heb ik hem weer ff aan de praat gemaakt *O*

IMG-20160228-WA0001_zpspytdtecz.jpg
 
Je staat erin!

Ik kreeg een cadeautje uit Italië... niet 1 bestelde demper, maar nog een doos voor de Adventure erbij. Gut, vervelend nou zeg :P

Morgen ff mooi ploatie maken :)




Hij is iig klaar voor volgende week. ff kijken waar en hoe hard hij nog lekt :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan