KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Ow check goed de koppelings korf nr 10. Omdat ik bij mijn sx450f de zuiger heb vervangen had ik goed zicht op de korf en tot mijn grote schrik zaten er diverse scheuren in. Een heel forse en plentie haarscheuren, op de zijkan en naar die stukles toe waar de platen tussen vallen. Was slecht te zien totdat je de eerste vind en dan nog meer. Ik weet dat ik een crossert heb en het mag al een hele tijd zo zijn, maar toen ik het wist heb ik toch maar een andere korf gescoord. De platen waren nog in nieuw toestand wat mij zeer verbaasde. Ik gebruik, slip, de koppeling veel. Net als op een 2 stroke.

Best wel goed spul die KTM's
 
@Se Sua top ga ik doen.

Ik heb trouwens de verkeerde koppelingsplaten / stalen platen binnen gekregen. Ik had de "OEM KTM onderdelen" van Mulders motoren gebruikt maar ging toch niet helemaal goed met de maten terwijl ik wel de juiste motor had aangeklikt. De tanden van de stalen platen waren een stuk groter en de diameter van de stalen platen en de koppelingsplaten was ook een stuk groter. Ik had wel netjes de juiste motor aangeklikt in die onderdelen zoeker:

KTM >> 1995 >> 620 EGS Engine - 1995 >> Clutch
 
Ja dat zegt niks dat is wat ze er bij het RDW ervan gemaakt hebben. Wij willen pics ! ( het liefst van de linker zijde van het blok of stonden er ergens al plaatjes ? |()
 
Ja als dat een 95’er is dan is het een super competition (sc) en geen egs. Die laatste heeft namelijk een balans-as, en dus (blijkbaar) ook een andere koppeling. Edit je zou dan nog even op de koppelings korf kunnen kijken of er een onderdeel nummer op staat.
 
Laatst bewerkt:
Nee wat daar staat is onzin. Jij had ook 6 frictie platen en 7 stalen zeker in de motor. En je hebt 7 & 8 binnen gekregen ? *edit*
 
Laatst bewerkt:
Staat op mijn kentekenbewijs: GS 620 LC4
Wat er op het kentekenbewijs staat klopt bij mijn '97 620 EGS ook niet helemaal. Als ik het chassisnummer op een KTM onderdelenzoeker ingeef is het bijna hetzelfde maar net iets anders.

Ook grappig dat het op papier een 20 kW is, maar dat ie volgens mij het dubbele vermogen heeft.
 
Jah ze waren daar altijd heel creatief mee, de 20 kW had te maken met emissie dacht ik. In de manual staat vaak nog wel de instelling van de carburateur voor 20 kW. dan komt er een kleine hoofdsproeier in en een schijf op de gasschuif zodat deze niet helemaal open wil :')
 
Ik denk dat je deze moet hebben:

Frictie platen

Staal platen

Veren

Geen ervaring met deze toko dus zelf even informeren (en informeer dan ook even naar de diameters) . Je zou even de staal platen kunnen meten, er zitten 2 diktes in 1,4mm en 2mm. Kijk maar even in de onderdelenlijst hoe dat zit. Als ze niet veel versleten zijn dan zou je ook alleen nieuwe frictie platen kunnen doen.
 
Deze kom ik net tegen : Handboeken van oude modellen , super handig *O*

Kijk de '95 er SC : Klik en klik:] Pagina 49 (50 in de pdf) staan de afkeurmaten ook. Let op de veren zijn dus ook anders.

Ik denk dat je deze moet hebben:

Frictie platen

Staal platen

Veren

Geen ervaring met deze toko dus zelf even informeren (en informeer dan ook even naar de diameters) . Je zou even de staal platen kunnen meten, er zitten 2 diktes in 1,4mm en 2mm. Kijk maar even in de onderdelenlijst hoe dat zit. Als ze niet veel versleten zijn dan zou je ook alleen nieuwe frictie platen kunnen doen.

Topper dank je wel. Ik ga ff kijken.
 
Nog steeds geen geluk met die platen.. die website >> motorsportgoetz reageert niet op mijn vragen.

Verder ben ik hier op uigekomen bij de website van Mulders:

link

via de onderdelen zoeker:

Daar staan wel netjes 6 koppelingsplaten en 7 stalen platen waarbij dus 2 van die 7 stalen platen 1.4 mm zijn. Dat moet de juiste zijn lijkt me. Net zoals in de PDF's die je had gestuurd @twinpulse

Alleen deze koppelingsplaten zijn niet meer leverbaar bij Mulders.

Als ik het nummer van dat onderdeel: ebay op ebay.de intoets krijg ik de volgende platen te zien. Maar daar staat de 620 SX daar weer niet tussen... begint een lastig en langdradig verhaal te worden |(
 
Ja ik kon zo 1,2,3 ook geen vinden. Het zijn gewoon platen van de ‘90-‘93 lc4 blokken volgens mij dus anders even naar brouwers zwartebroek bellen. Mulders heeft niet veel met dat oude spul, die zijn pas ergens in 2005 met KTM begonnen.
 
Ktm levert ze volgens mij niet meer dus dan zou je new old stock moeten hebben bij een motorzaak die ze toen der tijd ook verkocht heeft. Er is van EBC een aftermarket clutch kit zie ik. Part no.: DRC169 . Dat lijkt de goede
 
Laatst bewerkt:
SNC00048.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan