KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Ktm levert ze volgens mij niet meer dus dan zou je new old stock moeten hebben bij een motorzaak die ze toen der tijd ook verkocht heeft. Er is van EBC een aftermarket clutch kit zie ik. Part no.: DRC169 . Dat lijkt de goede

Ik heb hem binnen en het is dezelfde als die eerste die dus een stuk groter is en 8 koppelingsplaten ipv 6 :X ik had hem nog een bericht gestuurd en gevraagd om te checken voordat hij het verstuurd. Maar hij gaf aan dat hij dat niet kon doen en dat het wel goed zat voor die motor :N
 
Humpf zie nu dat de documentatie van ebc niet geheel eenduidig is. Zou zomaar kunnen dat je de Drc 173 kit moet hebben |(edit nee dat klopt ook niet maar de platen kloppen dan wel alleen de aantallen niet. Dan zou je een paar stalen moeten hergebruiken of bij ktm los kopen.
 
Laatst bewerkt:
Humpf zie nu dat de documentatie van ebc niet geheel eenduidig is. Zou zomaar kunnen dat je de Drc 173 kit moet hebben |(edit nee dat klopt ook niet maar de platen kloppen dan wel alleen de aantallen niet. Dan zou je een paar stalen moeten hergebruiken of bij ktm los kopen.
He @twinpulse waar vind jij deze documentatie want ik vind helemaal niks op het internet hierover. Het enige wat ik vind is op ebay met 0 uitleg over wat je precies in de verpakking krijgt 8)7
 
Dat had ik hier o.a. hier vandaan klik en hier klik Maar ook 0 informatie wat je precies krijgt, enkel stond hier wel specifiek de 94-95 supercomp bij. Had alleen ff niet gezien dat ook deze de egs ook voorzien van dit zelfde onderdeel nummer. Dat kan dus niet.
 
@Speedfreak20 Volgens mij zou de beste optie zijn om die kit te kopen van ebc (drc173) van nog 1 model ouder, en dan het juiste aantal 2mm staalplaten er los bij kopen van ktm. Maar je moet eigenlijk even een winkel vinden die het even kan bekijken voordat het verstuurd wordt..
 
Nee, waarom zou je die willen vervangen ?
Die microfilters zijn niet heel makkelijk verkrijgbaar meer merk ik en deze hoef je nooit meer te vervangen, alleen even om spoelen is het idee :). Bij de volgende oliebeurt pas van toepassing en dat duurt denk ik nog een jaartje hoe dan ook..
 
Hoi Allemaal, en de beste wensen al vast voor 2019! Ik heb 2 vraagjes: Na de aanschaf van een KTM 660 SMC als projectfietsje (waarvan alleen de prijs netjes was) zit ik met het volgende:
Is er een verschil tussen een ktm 640 'high flow' kop en die van een 660? Ze vorige eigenaar heeft er n.l. een zwart oud type lc4 kop op gezet die een beetje olie zweet. Kortom hier wil ik wat mee maar aan die koppen is bijna niet te komen via ebay / marktplaats laat staan een 660 kop.
En die van een 640 komen soms nog wel eens voorbij. Heeft iemand hier wel eens naar gekeken of gemeten?
 
Hoi Allemaal, en de beste wensen al vast voor 2019! Ik heb 2 vraagjes: Na de aanschaf van een KTM 660 SMC als projectfietsje (waarvan alleen de prijs netjes was) zit ik met het volgende:
Is er een verschil tussen een ktm 640 'high flow' kop en die van een 660? Ze vorige eigenaar heeft er n.l. een zwart oud type lc4 kop op gezet die een beetje olie zweet. Kortom hier wil ik wat mee maar aan die koppen is bijna niet te komen via ebay / marktplaats laat staan een 660 kop.
En die van een 640 komen soms nog wel eens voorbij. Heeft iemand hier wel eens naar gekeken of gemeten?
Wat versta je precies onder olie zweten?
Wellicht te verhelpen met een nieuwe vloeibare pakking ertussen?
 
Wat versta je precies onder olie zweten?
Wellicht te verhelpen met een nieuwe vloeibare pakking ertussen?

Aan de voorkant komt een beetje olie tussen kleppendeksel en kop door, en t.h.v. de waterpomp/nokkenas zitten olieresten aangekoekt icm vloeibare pakking.
Al met al een smerig blok zo.
Van de week krijg ik een 640 kop & zal ik hem eens naast de gescheurde 660 kop leggen.
Verschil tussen 640 en 660 is 1 mm grotere diameter en 2mm meer slag.
 
Laatst bewerkt:
zo nog ff spammen in het topic waar ik voorheen altijd erg actief was :9

hier een filmpie vanaf mijn kant van de beste momenten van onze tour door Oostenrijk, Italie, Zwitserland en Liechtenstein van afgelopen zomer 8-):]
 
Terug
Bovenaan Onderaan