KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Pilot Power gaat ook prima.

Maar dat zijn ook elastieken banden. Mooi zacht voor handig zelfmontage. Moet je eens beginnen met dunlop te vechten.

MPP zijn zeker goede banden. Kwamen standaart onder mijn speedtriple in '07. Goed grip en heb er 35.000 km mee gereden. Vooral omdat het asfalt hier op Curacao zo glad is. Nog nooit een band aan het rullen gekregen en zelfs bij die verlengde achterbrug strepentrekkende guys geen rullen op de band.

straat banden gaan lang mee, maar daar betaal ik voor met mijn noppuh banden. Die vreet ik wel op op de MX baan. Ben van 1 band per jaar naar een band per 3 maanden gegaan. Leve de vooruitgang B|
 
Iemand een idee wat een 620 EGS uit 1997 tegenwoordig ongeveer waard is in het midden/zuiden van het land?
Gewoon in nette staat, nieuwe achterband TKC80 erop. Lekt geen olie. Alleen de e-starter doet het niet.
 
Ja neem een SM band. Daar heb je de meeste fun mee. Door laag gewicht is het moeilijk om een gewone sportband warm te rijden en houden. Daar heeft SM band wat minder moeite mee. Goede ervaringen met gold speed banden.
Pilot Power gaat ook prima.
als beginner maakt het niet bizar veel uit, eenmaal als je de knop hebt omgezet en de grenzen steeds meer gaat opzoeken ben je betere banden nodig. hier een aantal waar ik wel goede ervaringen mee heb:
- michelin pilot power 2ct (niet voor circuit gebruik)
- continental attack sm
- michelin power rs
Maar dat zijn ook elastieken banden. Mooi zacht voor handig zelfmontage. Moet je eens beginnen met dunlop te vechten.

MPP zijn zeker goede banden. Kwamen standaart onder mijn speedtriple in '07. Goed grip en heb er 35.000 km mee gereden. Vooral omdat het asfalt hier op Curacao zo glad is. Nog nooit een band aan het rullen gekregen en zelfs bij die verlengde achterbrug strepentrekkende guys geen rullen op de band.

straat banden gaan lang mee, maar daar betaal ik voor met mijn noppuh banden. Die vreet ik wel op op de MX baan. Ben van 1 band per jaar naar een band per 3 maanden gegaan. Leve de vooruitgang B|

Dank voor de reacties! Ook nog even rond gezocht en ik denk dat ik ga voor de Michelin Pilot Power 2CT, maar... zitten er binnenbanden in? Is dat afhankelijk van de velg of je dat wel/niet hebt? Hoe kom je erachter zonder de band er eerst af te halen? Wanneer het erin zit ook gelijk vervangen en van Michelin halen?
 
Dank voor de reacties! Ook nog even rond gezocht en ik denk dat ik ga voor de Michelin Pilot Power 2CT, maar... zitten er binnenbanden in? Is dat afhankelijk van de velg of je dat wel/niet hebt? Hoe kom je erachter zonder de band er eerst af te halen? Wanneer het erin zit ook gelijk vervangen en van Michelin halen?
Bespaar je een 10tje per band en pak hem zonder 2ct. Goeie marketing, verder nutteloos.

Heb je spaken? Dan heb je een binnenband nodig.
 
Ja klopt. Mijn 660 heeft ook nog een slipperclutch. Dus bij net te laat bij de benzinekraan op reserve, kan ik m niet laten opkomen, helaas.

Dussss kicken maarrrrr...

Geef mij maar elektrische start. Alleen de LC4 wordt niet voor niets olifant genoemd. Dus ik dacht laat ik maar zo licht mogelijk kiezen....
 
Een 660 moet willen starten op de eerste kick. Als ik meer dan 2x moest trappen was er paniek. Wat nu?!?

Daaron zorg ik dat mijn float needles in orde zijn en laat de kraan altijd open staan. Ook bij mijn crossert. Maar dan heb je wel snel door dat die dicht is. Dat ding lust een benzine! Maakt niet uit gaan als de brandweer, rukt je armen uit de sockets. Zo'n 450 is magisch. Doe het verkeert en het is ongenadig. Meer nog dat de 660 vind ik. Dat was een goede lobbes. Zeker snel genoeg. Op de weg zo ik de 660 kiezen boven de 450 SXF. Das net een mountain bike. En dan voorzichtig zijn om niet gelijk alle noppen van de banden te breken. Gelukkig is het maar een paar km over de weg tot dat ik offroad naar de crosbaan kan. Zo heeft iedere motor wat. Maar ik mis die 660 zeker. Nu stop ik anders begin ik weer te huilen dat tie gejat is.
 
Een 660 moet willen starten op de eerste kick. Als ik meer dan 2x moest trappen was er paniek. Wat nu?!?

Daaron zorg ik dat mijn float needles in orde zijn en laat de kraan altijd open staan. Ook bij mijn crossert. Maar dan heb je wel snel door dat die dicht is. Dat ding lust een benzine! Maakt niet uit gaan als de brandweer, rukt je armen uit de sockets. Zo'n 450 is magisch. Doe het verkeert en het is ongenadig. Meer nog dat de 660 vind ik. Dat was een goede lobbes. Zeker snel genoeg. Op de weg zo ik de 660 kiezen boven de 450 SXF. Das net een mountain bike. En dan voorzichtig zijn om niet gelijk alle noppen van de banden te breken. Gelukkig is het maar een paar km over de weg tot dat ik offroad naar de crosbaan kan. Zo heeft iedere motor wat. Maar ik mis die 660 zeker. Nu stop ik anders begin ik weer te huilen dat tie gejat is.
Aantrappen gaat an sich prima hoor. Omdat ik m niet zo vaak gebruik laat ik altijd de carburateur leeglopen. Die benzine van tegenwoordig is slecht. Dus kraan open decompressie hendeltje intrekken, paar slagen rond, één of twee kickjes en hij slaat aan. Nogmaals ik vind t een héérlijk brul-apparaat met een fantastisch geluid door het full-system Akra!

Nou ja, k hoef niet iedereen in dit topic dáárvan te overtuigen denk ik.

Ik heb even gespeeld met de gedachte over verkoop, maar vrees dat ik dan erg veel spijt ga krijgen. Een mooie 660 vind je niet snel meer..

Het is een heerlijk ruw, lomp bruut beest!!
 
Hallo LC4 kenners...

Ik ben in onderhandeling over de aanschaf van KTM 625 sxc met het moooie LC4 blok!

Zijn er verschillen tussen een 2004 en 2006 model die belangrijk zijn te weten?
Ik heb een 04 en 06 625sxc op t oog.

Bedankt voor jullie hulp alvast!
 
Hallo LC4 kenners...

Ik ben in onderhandeling over de aanschaf van KTM 625 sxc met het moooie LC4 blok!

Zijn er verschillen tussen een 2004 en 2006 model die belangrijk zijn te weten?
Ik heb een 04 en 06 625sxc op t oog.

Bedankt voor jullie hulp alvast!

In 2003 is er een nieuwe generatie motor gekomen. De grijze blokken. Verschil is alleen de plastiek jas die de motor draagt. Ik zou gaan voor de motor met de compleetste onderhouds historie. Het zijn super motoren als ze fatsoenlijk zijn onderhouden.

Ze lopen allemaal met lichte tikken en viberen als de pest. Dat is normaal. Als die koud en warm maar op de eerste of twede kick start. Iig snel aanslaat als tie startmotor heeft(?)
Dat vibreren dat was voor mij geen issue. Gewoon gas erop en je vergeet de vibraties te registeren. Ik heb 33.000 km in 2.5 jaar bij elkaar gereden met de mijne. Maar ik had al vrijsnel een revisie nodig. Achteraf gezien was alleen een nieuwe zuiger en ringen genoeg geweest. Maar na de revisie was het totaal een brul beest. Was sneller dan de oude lucht gekoelde 1000cc motoren op het rechte tot 140 kmh. In de bochten reed ik circels om de andere motoren.
Tis dat tie gejat is anders had ik hem nog gehad. Gewoon als reserve en als het in mijn bolleke knapt. Heb nu een 450 crosser. Das toch compleet anders. Meer zoals een danseresje op steroiden. Ook leuk maar minder bruikbaar naast de crosbaan.

SXC das er een op noppen toch??
 
Aantrappen gaat an sich prima hoor. Omdat ik m niet zo vaak gebruik laat ik altijd de carburateur leeglopen. Die benzine van tegenwoordig is slecht. Dus kraan open decompressie hendeltje intrekken, paar slagen rond, één of twee kickjes en hij slaat aan. Nogmaals ik vind t een héérlijk brul-apparaat met een fantastisch geluid door het full-system Akra!

Nou ja, k hoef niet iedereen in dit topic dáárvan te overtuigen denk ik.

Ik heb even gespeeld met de gedachte over verkoop, maar vrees dat ik dan erg veel spijt ga krijgen. Een mooie 660 vind je niet snel meer..

Het is een heerlijk ruw, lomp bruut beest!!

Verkoop is heilschennis. brommer kost nu toch geen geld meer. Anders hang het aan de muur in de kamer ipv een schilderijtje. Veel mooier!
 
In 2003 is er een nieuwe generatie motor gekomen. De grijze blokken. Verschil is alleen de plastiek jas die de motor draagt. Ik zou gaan voor de motor met de compleetste onderhouds historie. Het zijn super motoren als ze fatsoenlijk zijn onderhouden.
Volgens mij zit er nog een klein verschilletje; 2003 model heeft geen olie in de voorste framebuis, en ik dacht 2004, en 2005 model wel. Die hebben ook een fijnfilter net als bij auto's aan de voorste framebuis zitten. er moet ook logischerwijs meer olie in.
 
In 2003 is er een nieuwe generatie motor gekomen. De grijze blokken. Verschil is alleen de plastiek jas die de motor draagt. Ik zou gaan voor de motor met de compleetste onderhouds historie. Het zijn super motoren als ze fatsoenlijk zijn onderhouden.

Ze lopen allemaal met lichte tikken en viberen als de pest. Dat is normaal. Als die koud en warm maar op de eerste of twede kick start. Iig snel aanslaat als tie startmotor heeft(?)
Dat vibreren dat was voor mij geen issue. Gewoon gas erop en je vergeet de vibraties te registeren. Ik heb 33.000 km in 2.5 jaar bij elkaar gereden met de mijne. Maar ik had al vrijsnel een revisie nodig. Achteraf gezien was alleen een nieuwe zuiger en ringen genoeg geweest. Maar na de revisie was het totaal een brul beest. Was sneller dan de oude lucht gekoelde 1000cc motoren op het rechte tot 140 kmh. In de bochten reed ik circels om de andere motoren.
Tis dat tie gejat is anders had ik hem nog gehad. Gewoon als reserve en als het in mijn bolleke knapt. Heb nu een 450 crosser. Das toch compleet anders. Meer zoals een danseresje op steroiden. Ook leuk maar minder bruikbaar naast de crosbaan.

SXC das er een op noppen toch??
Thanks voor de info!
Het is idd een versie op noppen.
Ik rijdt nu een 525 exc maar vind dat niks als ik all road ritjes maak... ik heb een 640 adventure uit 2001 gereden met het zwarte blok... tot ding maar net te zwaar op t voorwiel naar mijn zin... de 625sxc lijkt me een prima middenweg; licht genoeg voor off road en ook geschikt voor TET ritten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan