KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Als een ketting breekt dan is dat serieus niet leuk. op welke snelheid dan ook. Op de crossclub zijn er ook ooit eens een paar gebroken, De ene wikkelde als een wurgslang rond de rijders laars en de andere sloeg een gat in het motorblok. Dat was wel twee keer een uitermate zeer opgebruikte en afgebeulde ketting. Zelf ben ik niet verder gekomen als een tandwiel van de hub te trekken. Dat was ook chaos.....
 
Niet alleen de ketting krijgt meer voor zijn kiezen.... Vooral het terug duwen naar de pits is een dingetje. Net als adviezen van de bank monteurs...

Eigenlijk doe ik heel weinig aan de ketting. Afspuiten en inspuiten met een ketting vet das alles. Oh en 4 vingers tussen begin swingarm en ketting als je het daar op trekt. Op een grote motor, groter dan 250 cc gaan voor een stalen tandwiel. Ik rijd alu tandwielen in de vernieling in 20 - 25 uur. Dan gaat de ketting er ook aan als je te passief bent. Dat is een dure grap hier voor iets over 3 Naf per schakel.....
 
Vandaag stukje wezen sturen. Rondje Ringvaart gedaan, terug via Langevelderslag bij Noordwijk. Foto is gemaakt langs de Ringvaart in Zwaneburg.

Grt Fred
 

Bijlagen

  • 20201114_141426.jpg
    20201114_141426.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 17
Pas bij de motorzaak geweest met mijn 625smc. Bij demonteren van kleppendeksel vanwege een olielekkage heeft de monteur gezien dat er een tuimelaar slijtage had. Nou, deze ook maar laten vervangen uiteraard. Helaas blijkt dit onderdeel echt enorm lang op zich wachten (covid?) dus zit nu al ruim 6 weken zonder motor :').

Ach ja, het weer is er nu toch niet naar en had niet willen weten wat er was gebeurd als die tijdens een rit kapot was gegaan
 
Ja het heimat volk heeft weinachten. Ooit een keer een drijfstang besteld begin december kwam ook pas in januari :') Achja altijd nog beter dan Chinees nieuwjaar :z
 
Pas bij de motorzaak geweest met mijn 625smc. Bij demonteren van kleppendeksel vanwege een olielekkage heeft de monteur gezien dat er een tuimelaar slijtage had. Nou, deze ook maar laten vervangen uiteraard. Helaas blijkt dit onderdeel echt enorm lang op zich wachten (covid?) dus zit nu al ruim 6 weken zonder motor :').

Ach ja, het weer is er nu toch niet naar en had niet willen weten wat er was gebeurd als die tijdens een rit kapot was gegaan

Raar! Meestal is het een as dat de geest geeft. Maar soms kun je geluk hebben....
Rijd je het hele jaar door? Zie dat het een SMC is dus denk dat tie geen noppen heeft.
Ja bij back orders kun je een hartverzakking van krijgen. Gelukkig zitten jullie dicht bij de bron. Ik moet het meeste uit de USA halen. Omdat dait een snellere lijn is voor mij. Of er moet een bekende komen. dan kan die zijn koffer volstoppen met onderdelen.
 
Nog 2 weekjes wachten heb ik te horen gekregen. Oorzaak kan van alles zijn en ik hoop zeker niet een versleten as :') maar hou het nu wel extra in de gaten. Idd een smc zonder noppen, rijd niet het hele jaar door hoor, minder dan ik zou willen eerlijk gezegd

Op dit tempo had ik het ook net zo goed uit de USA kunnen laten komen haha
 
Wissel olie als een idioot. Ik wisselde op mijn 660 iedere 25 uur de olie. Dat was meestal geen 1000 km. Ik heb er meer dan 30.000 km mee gereden toen die gejat werd. Mis dat apparaat nog steeds.

Nu is het toch niet echt weer om te rijden. Dus die twee weken gaan ook wel voorbij.
 
Nooit meer de neiging om er een te kopen dan? ;)

FB_IMG_1590693331285.jpg

Ik heb nu deze. Een SX450f Die eet mijn geld op. Dit is een super motor in het zand maar een ramp op de weg. Daarom mis ik nog steeds mijn SMC. Geen geld om er een bij te kopen. Heb ook nog een Truimph Speed Triple. Plus de douane heeft invoerheffing verhoogt tot 39% Dat is de prijs die je betaald om op een zonnig eiland te wonen.
 


ik heb een andere brommert gekocht. Bijna een ktm. Dus over een tijdje, als ik hem uit Tampa Florida hier heen heb gekregen verder op deze. Dan mag mijn ktm met retirement bij een oudere rijder. Die heeft er gegarandeerd nog een goede brommer aan. Maar ik begin de KTM te "trashen" Na 6 jaar alle mishandeling over haar heen te hebben gekregen ben ik nu op het punt aangekomen ik iets moet doen.

Waarschijnlijk heeft midlifecrisis toegeslagen, 10 jaar jonger, wat slanker en strakker....
 
Terug
Bovenaan Onderaan