KTM lc4 topic: Das dritte Teil, unsere großartige Krafträder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lang geleden dat ik hier nog op gezeten heb...
LC4 is inmiddels al een langere tijd verkocht, en ik ben nu overgestapt naar BMW...

De Xmoto:
Grotefoto-ORNDLH6R.jpg

Grotefoto-SHBKUBJ6.jpg

De Xchallenge:
10563068_10203130985374572_7026821893495933662_n.jpg


10336634_10202743926858351_3359037706135512760_n.jpg


De dame was overigens niet bij aankoop inbegrepen -O-
 
Laatst bewerkt:
Mn KTM LC4 640 rijdend weggezet en wou vorige week starten maar gaat prima rond maar start niet, toen het volgende gedaan

-gekeken of er benzine in de carb komt.. ja
-of er een vonk is.. ja maar lijkt zwak
-andere bougie dop.. blijft naar mijn idee wat zwak springt wel een centimeter als je hem niet direct aard
-carb uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.. bougie word idd wat nat
-stekkers na gelopen en in gespoten met contact-spray
-proberen te starten met wat remreiniger.. gaat mooi rond en af en toe een plof
-aarding CDI en bobine los gehaald en met kopervet vast gezet.. heeft al een extra aarding sub-frame en frame

vandaag andere bobine, bougie en kap.. start niet
Afstand pick-up op spoel na gelopen en iets korter gezet.. start niet
carb weer uit elkaar en vlotter nivo gecontroleerd, was prima.. start niet
Vonk is goed, springt rustig een centimeter
bougie is niet nat na een startpoging dus verzuipt niet
zware accu van de DR 800 er op.. start niet

Klepspeling is ok, kleppen gaan goed op en neer
geen zuiger/cilinder schade te zien door bougie gat
andere benzine geprobeerd

Snap er niks van, alles is er om het de doen maar hij doet het niet :(
 
Heren, ik kan mijn r1 mogelijk ruilen voor de volgende ktm 640. Zijn er nog specifieke zaken om op te letten bij dit type? Wat betreft onderhoud, deze zijn toch alleen kwestie van olie en kleppen periodiek nazien/verversen?
Speurders
 
Laatst bewerkt:
Heren, ik kan mijn r1 mogelijk ruilen voor de volgende ktm 640. Zijn er nog specifieke zaken om op te letten bij dit type? Wat betreft onderhoud, deze zijn toch alleen kwestie van olie en kleppen periodiek nazien/verversen?
Speurders

Standaard dingen: remmen, banden, ketting, tandwielen, balhoofdlagers etc...

Verder elke 5000km olie en klepjes :Y en knallen maar :]
 
Standaard dingen: remmen, banden, ketting, tandwielen, balhoofdlagers etc...

Verder elke 5000km olie en klepjes :Y en knallen maar :]
Ok, wordt nog even afwachten. Om één of andere reden staan de leuke fietsen altijd in Friesland, is nogal een eindje rijden vanaf Zeeland.
 
New Vid online!
met als opening een lc4 op vlieg en vervolgens op zwemles _O-
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet niet, moet nog eens worden over prijs en hoe we afspreken, ga niet naar Friesland rijden, ergens halverwege afspreken misschien.
Hmm, motor is vorig jaar ingevoerd vanuit Italië, geen boekjes bij en weet niet wanneer de kleppen zijn gesteld. Denk dat ik deze aan mij voorbij laat gaan of prijs moet nog stuk interessanter worden.
 
Import is toch niet erg, mijne komt uit belgië. Belangrijker is dat je er een goed gevoel bij hebt. Het moet er ook gewoon netjes uitzien.
 
Hmm, motor is vorig jaar ingevoerd vanuit Italië, geen boekjes bij en weet niet wanneer de kleppen zijn gesteld. Denk dat ik deze aan mij voorbij laat gaan of prijs moet nog stuk interessanter worden.
Motor kopen met volledige geschiedenis? Alle boekjes en bonnetjes erbij ;)
 
Hmm, motor is vorig jaar ingevoerd vanuit Italië, geen boekjes bij en weet niet wanneer de kleppen zijn gesteld. Denk dat ik deze aan mij voorbij laat gaan of prijs moet nog stuk interessanter worden.

Onderhoud is toch het eerste wat je bij dit type brommers moet doen (olie, luchtfilter en klepjes). Bovendien merk je het als het echt kut is snel genoeg.
Maar succes met de overweging van get wel/niet kopen van de brommert.

De Nl brommers worden ook niet allemaal even netjes onderhouden...



:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan