Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op welke banden rijden jullie btw?
Heb een SM maar geen circuit ambities.
Rij wel graag op achteraf / boerenweggetjes
Is dan de Pirelli Scorpion MT90 een geschikte band?
[afbeelding]
Pilot Power is het antwoord op alle banden vragen!
Okeej, bijna alle.
Pilot Power is het antwoord op alle banden vragen!
Okeej, bijna alle.
Vanavond begonnen met de oliewissel en keerring schakelpedaal. @ Roy - dat keerringetje is op 2 minuten vervangen, zelfs voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik. Boutje los, pookje eraf en je haalt de keerring er zo af, zit niet eens in het blok, duwt het alleen dicht.
Wel enkele vragen nu, ben niet zo'n knutselaar:
1) iemand tip hoe je een koperen 0-ring los krijgt? Eén van de ringen van de oliepluggen blijft aan het blok plakken. Prutsen met een schroevendraaiertje werkt niet.
2) Vul je het oliefilter helemaal met olie of alleen scheutje er in?
3) Is het normaal dat deze enigszins vervormd is, en hoe krijg je het beste de drap er uit?
[afbeelding]
[afbeelding]
4) Remblokken zijn ook bijna helemaal op dus daar ook maar even nieuwe voor bestellen. Wat zijn goede sportieve remblokken voor de KTM, voor de R1 had ik altijd EBC gesinterde blokken. Zie dat ik die al voor 27 euro heb, maar zijn deze ook goed bij enkele remschijf? Is voor zowel straat als af en toe circuitdag.
5) in het wphb staat dat je de bouten van de remklauw met loctite moet vastzetten, dat was nu niet het geval. Doen jullie dat wel/niet?
Vanavond begonnen met de oliewissel en keerring schakelpedaal. @ Roy - dat keerringetje is op 2 minuten vervangen, zelfs voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik. Boutje los, pookje eraf en je haalt de keerring er zo af, zit niet eens in het blok, duwt het alleen dicht.
Wel enkele vragen nu, ben niet zo'n knutselaar:
1) iemand tip hoe je een koperen 0-ring los krijgt? Eén van de ringen van de oliepluggen blijft aan het blok plakken. Prutsen met een schroevendraaiertje werkt niet.
2) Vul je het oliefilter helemaal met olie of alleen scheutje er in?
3) Is het normaal dat deze enigszins vervormd is, en hoe krijg je het beste de drap er uit?
[afbeelding]
[afbeelding]
4) Remblokken zijn ook bijna helemaal op dus daar ook maar even nieuwe voor bestellen. Wat zijn goede sportieve remblokken voor de KTM, voor de R1 had ik altijd EBC gesinterde blokken. Zie dat ik die al voor 27 euro heb, maar zijn deze ook goed bij enkele remschijf? Is voor zowel straat als af en toe circuitdag.
5) in het wphb staat dat je de bouten van de remklauw met loctite moet vastzetten, dat was nu niet het geval. Doen jullie dat wel/niet?
Ok bedankt. Remblokken moeten wel goed bijten. Borgen is ook nog een optie, volgens mij zitten er al gaatjes geboord.Op advrider staat een hele mooie duidelijke how tovoor de olie wissel met enkele nuttige tips!
1) Zoals Roy zij, warm maken en anders toch met een schroevendraaien prutsen.
2) Ja het filter laat je vol verse olie lopen en dan schroef je hem voorop het frame erop.
3) Dat geeft niks dat is bij meerdere mensen het geval. Belangrijk is dat metalen schulvers verijdert zijn, zodat het magneetje weer schoon is.
4) Je hebt iets duurdere remblokken van KTM zelf, deze gaan aanzienlijk langer mee. Blokken zijn harder qua comound en hebben minder slijtage wanneer er een beetje zand tussen komt e.d.
5) Ik heb nooit gedaan met loctide ik had ze geborgen. Gewoon goed vast zetten en af en toe controleren.
iemand nog belang bij stickers???
een goeie bekende van me heeft sinds kort de mogelijkheid om nu ook voor anderen stickers te ontwerpen en te leveren. hij mag gebruik maken van de professionele printers en snijders op zijn werk. hij voorziet mij al ruim 6 jaar van stickers en dat is me altijd goed bevallen. van reflecterende folie tot carbon folie tot blindeer folie. hij heeft van alles, gewoon vragen naar de mogelijkheden. ook logo's van merken zijn geen probleem.
contact: info@hetreclamemonster.nl
hmmm SM beauty salon
Vanavond begonnen met de oliewissel en keerring schakelpedaal. @ Roy - dat keerringetje is op 2 minuten vervangen, zelfs voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik. Boutje los, pookje eraf en je haalt de keerring er zo af, zit niet eens in het blok, duwt het alleen dicht.
Wel enkele vragen nu, ben niet zo'n knutselaar:
1) iemand tip hoe je een koperen 0-ring los krijgt? Eén van de ringen van de oliepluggen blijft aan het blok plakken. Prutsen met een schroevendraaiertje werkt niet.
2) Vul je het oliefilter helemaal met olie of alleen scheutje er in?
3) Is het normaal dat deze enigszins vervormd is, en hoe krijg je het beste de drap er uit?
[afbeelding]
[afbeelding]
4) Remblokken zijn ook bijna helemaal op dus daar ook maar even nieuwe voor bestellen. Wat zijn goede sportieve remblokken voor de KTM, voor de R1 had ik altijd EBC gesinterde blokken. Zie dat ik die al voor 27 euro heb, maar zijn deze ook goed bij enkele remschijf? Is voor zowel straat als af en toe circuitdag.
5) in het wphb staat dat je de bouten van de remklauw met loctite moet vastzetten, dat was nu niet het geval. Doen jullie dat wel/niet?
Dat keerringetje gaat ws geen olielekkage voorkomen. Is vlgs mij alleen om te voorkomen dat er vuil in de lagering komt. De afdichting zit in het blok middels die twee O-ringen...Vanavond begonnen met de oliewissel en keerring schakelpedaal. @ Roy - dat keerringetje is op 2 minuten vervangen, zelfs voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik. Boutje los, pookje eraf en je haalt de keerring er zo af, zit niet eens in het blok, duwt het alleen dicht.
Wel enkele vragen nu, ben niet zo'n knutselaar:
1) iemand tip hoe je een koperen 0-ring los krijgt? Eén van de ringen van de oliepluggen blijft aan het blok plakken. Prutsen met een schroevendraaiertje werkt niet.
2) Vul je het oliefilter helemaal met olie of alleen scheutje er in?
3) Is het normaal dat deze enigszins vervormd is, en hoe krijg je het beste de drap er uit?
[afbeelding]
[afbeelding]
V
4) Remblokken zijn ook bijna helemaal op dus daar ook maar even nieuwe voor bestellen. Wat zijn goede sportieve remblokken voor de KTM, voor de R1 had ik altijd EBC gesinterde blokken. Zie dat ik die al voor 27 euro heb, maar zijn deze ook goed bij enkele remschijf? Is voor zowel straat als af en toe circuitdag.
5) in het wphb staat dat je de bouten van de remklauw met loctite moet vastzetten, dat was nu niet het geval. Doen jullie dat wel/niet?
Dat vermoeden had ik eigenlijk ook, en dit komt dan vanaf de KTM dealerDat keerringetje gaat ws geen olielekkage voorkomen. Is vlgs mij alleen om te voorkomen dat er vuil in de lagering komt. De afdichting zit in het blok middels die twee O-ringen...
3) Dat geeft niks dat is bij meerdere mensen het geval. Belangrijk is dat metalen schulvers verijdert zijn, zodat het magneetje weer schoon is.
Ja wie heeft nu gelijk he. Heb inmiddels remblokken besteld (gesinterde brembo's), wel weekje levertijd. Ga maar meteen een nieuwe aftapplug bestellen. Had al offerte opgevraagd bij de KTM-shop, 20 euro. En dan maar meteen een nieuw schroefje wat je uit het frame draait om de olie te laten lopen, het 'imbuskopje' is al aardig versleten.Vervormde oliefilter Crash gehad, schoon maken?? wegpleuren en nieuwe