KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op welke banden rijden jullie btw?
Heb een SM maar geen circuit ambities.
Rij wel graag op achteraf / boerenweggetjes :)
Is dan de Pirelli Scorpion MT90 een geschikte band?

shopping
 
Vanavond begonnen met de oliewissel en keerring schakelpedaal. @ Roy - dat keerringetje is op 2 minuten vervangen, zelfs voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik. Boutje los, pookje eraf en je haalt de keerring er zo af, zit niet eens in het blok, duwt het alleen dicht.

Wel enkele vragen nu, ben niet zo'n knutselaar:
1) iemand tip hoe je een koperen 0-ring los krijgt? Eén van de ringen van de oliepluggen blijft aan het blok plakken. Prutsen met een schroevendraaiertje werkt niet.
2) Vul je het oliefilter helemaal met olie of alleen scheutje er in?
3) Is het normaal dat deze enigszins vervormd is, en hoe krijg je het beste de drap er uit?
20150529_225312_zpse9mopejk.jpg

20150529_225321_zpsib1epumr.jpg


4) Remblokken zijn ook bijna helemaal op dus daar ook maar even nieuwe voor bestellen. Wat zijn goede sportieve remblokken voor de KTM, voor de R1 had ik altijd EBC gesinterde blokken. Zie dat ik die al voor 27 euro heb, maar zijn deze ook goed bij enkele remschijf? Is voor zowel straat als af en toe circuitdag.
5) in het wphb staat dat je de bouten van de remklauw met loctite moet vastzetten, dat was nu niet het geval. Doen jullie dat wel/niet?
 
Laatst bewerkt:
Vanavond begonnen met de oliewissel en keerring schakelpedaal. @ Roy - dat keerringetje is op 2 minuten vervangen, zelfs voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik. Boutje los, pookje eraf en je haalt de keerring er zo af, zit niet eens in het blok, duwt het alleen dicht.

Wel enkele vragen nu, ben niet zo'n knutselaar:
1) iemand tip hoe je een koperen 0-ring los krijgt? Eén van de ringen van de oliepluggen blijft aan het blok plakken. Prutsen met een schroevendraaiertje werkt niet.
2) Vul je het oliefilter helemaal met olie of alleen scheutje er in?
3) Is het normaal dat deze enigszins vervormd is, en hoe krijg je het beste de drap er uit?
[afbeelding]
[afbeelding]

4) Remblokken zijn ook bijna helemaal op dus daar ook maar even nieuwe voor bestellen. Wat zijn goede sportieve remblokken voor de KTM, voor de R1 had ik altijd EBC gesinterde blokken. Zie dat ik die al voor 27 euro heb, maar zijn deze ook goed bij enkele remschijf? Is voor zowel straat als af en toe circuitdag.
5) in het wphb staat dat je de bouten van de remklauw met loctite moet vastzetten, dat was nu niet het geval. Doen jullie dat wel/niet?

1 Ringetje warm stoken?
2 Olie filter vullen? Die loopt normaal vol als de motor draait? (Maar heb zelf nog geen olie wissel hoeven te doen dus nog niet in verdiept)
5 Word op elke motor aangeraden, ik doe het op geen 1.
 
Vanavond begonnen met de oliewissel en keerring schakelpedaal. @ Roy - dat keerringetje is op 2 minuten vervangen, zelfs voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik. Boutje los, pookje eraf en je haalt de keerring er zo af, zit niet eens in het blok, duwt het alleen dicht.

Wel enkele vragen nu, ben niet zo'n knutselaar:
1) iemand tip hoe je een koperen 0-ring los krijgt? Eén van de ringen van de oliepluggen blijft aan het blok plakken. Prutsen met een schroevendraaiertje werkt niet.
2) Vul je het oliefilter helemaal met olie of alleen scheutje er in?
3) Is het normaal dat deze enigszins vervormd is, en hoe krijg je het beste de drap er uit?
[afbeelding]
[afbeelding]

4) Remblokken zijn ook bijna helemaal op dus daar ook maar even nieuwe voor bestellen. Wat zijn goede sportieve remblokken voor de KTM, voor de R1 had ik altijd EBC gesinterde blokken. Zie dat ik die al voor 27 euro heb, maar zijn deze ook goed bij enkele remschijf? Is voor zowel straat als af en toe circuitdag.
5) in het wphb staat dat je de bouten van de remklauw met loctite moet vastzetten, dat was nu niet het geval. Doen jullie dat wel/niet?


Op advrider staat een hele mooie duidelijke how tovoor de olie wissel met enkele nuttige tips!

1) Zoals Roy zij, warm maken en anders toch met een schroevendraaien prutsen.
2) Ja het filter laat je vol verse olie lopen en dan schroef je hem voorop het frame erop.
3) Dat geeft niks dat is bij meerdere mensen het geval. Belangrijk is dat metalen schulvers verijdert zijn, zodat het magneetje weer schoon is.
4) Je hebt iets duurdere remblokken van KTM zelf, deze gaan aanzienlijk langer mee. Blokken zijn harder qua comound en hebben minder slijtage wanneer er een beetje zand tussen komt e.d.
5) Ik heb nooit gedaan met loctide ik had ze geborgen. Gewoon goed vast zetten en af en toe controleren.
 
Op advrider staat een hele mooie duidelijke how tovoor de olie wissel met enkele nuttige tips!

1) Zoals Roy zij, warm maken en anders toch met een schroevendraaien prutsen.
2) Ja het filter laat je vol verse olie lopen en dan schroef je hem voorop het frame erop.
3) Dat geeft niks dat is bij meerdere mensen het geval. Belangrijk is dat metalen schulvers verijdert zijn, zodat het magneetje weer schoon is.
4) Je hebt iets duurdere remblokken van KTM zelf, deze gaan aanzienlijk langer mee. Blokken zijn harder qua comound en hebben minder slijtage wanneer er een beetje zand tussen komt e.d.
5) Ik heb nooit gedaan met loctide ik had ze geborgen. Gewoon goed vast zetten en af en toe controleren.
Ok bedankt. Remblokken moeten wel goed bijten. Borgen is ook nog een optie, volgens mij zitten er al gaatjes geboord.

Kan iemand de eerste foto in de OP plaatsen? Van het toerritje
FB_IMG_1432983120664_zps9ufmyxvf.jpg

FB_IMG_1432983251641_zpsq4p0winj.jpg
 
Laatst bewerkt:
iemand nog belang bij stickers???

een goeie bekende van me heeft sinds kort de mogelijkheid om nu ook voor anderen stickers te ontwerpen en te leveren. hij mag gebruik maken van de professionele printers en snijders op zijn werk. hij voorziet mij al ruim 6 jaar van stickers en dat is me altijd goed bevallen. van reflecterende folie tot carbon folie tot blindeer folie. hij heeft van alles, gewoon vragen naar de mogelijkheden. ook logo's van merken zijn geen probleem.
contact: info@hetreclamemonster.nl
 
iemand nog belang bij stickers???

een goeie bekende van me heeft sinds kort de mogelijkheid om nu ook voor anderen stickers te ontwerpen en te leveren. hij mag gebruik maken van de professionele printers en snijders op zijn werk. hij voorziet mij al ruim 6 jaar van stickers en dat is me altijd goed bevallen. van reflecterende folie tot carbon folie tot blindeer folie. hij heeft van alles, gewoon vragen naar de mogelijkheden. ook logo's van merken zijn geen probleem.
contact: info@hetreclamemonster.nl

Kan ook logo's simpel en goedkoop maken?
Moet komend jaar mijn nieuwe circuit racer voorzien van sponsorstickers...
 
bestaande logo's van bekende merken kan hij gewoon uit een databank plukken. zelf iets laten ontwerpen kan ook. heb ik meermaals laten doen.
voor de rest contact: info@hetreclamemonster.nl
 
Heb nu paar stickers gewoon via Vista laten maken... was ik voor zo'n 3 stickers (bumperstickerformaat) zo'n 15 euro kwijt.
JPEG aanleveren en klaar.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond begonnen met de oliewissel en keerring schakelpedaal. @ Roy - dat keerringetje is op 2 minuten vervangen, zelfs voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik. Boutje los, pookje eraf en je haalt de keerring er zo af, zit niet eens in het blok, duwt het alleen dicht.

Wel enkele vragen nu, ben niet zo'n knutselaar:
1) iemand tip hoe je een koperen 0-ring los krijgt? Eén van de ringen van de oliepluggen blijft aan het blok plakken. Prutsen met een schroevendraaiertje werkt niet.
2) Vul je het oliefilter helemaal met olie of alleen scheutje er in?
3) Is het normaal dat deze enigszins vervormd is, en hoe krijg je het beste de drap er uit?
[afbeelding]
[afbeelding]

4) Remblokken zijn ook bijna helemaal op dus daar ook maar even nieuwe voor bestellen. Wat zijn goede sportieve remblokken voor de KTM, voor de R1 had ik altijd EBC gesinterde blokken. Zie dat ik die al voor 27 euro heb, maar zijn deze ook goed bij enkele remschijf? Is voor zowel straat als af en toe circuitdag.
5) in het wphb staat dat je de bouten van de remklauw met loctite moet vastzetten, dat was nu niet het geval. Doen jullie dat wel/niet?


Als de koper ring niet lekt gewoon laten zitten. Zolang je hem niet teveel bekrast hebt anders hamer en beitel })

Ik draai ze er altijd droog op! Je moet het olie circuit toch ontluchten. Is geen issue

Vervormde oliefilter :? :? Crash gehad, schoon maken?? :N wegpleuren en nieuwe :Y

Denk dat goede/schone remolie belangrijker is dan remblok. Spul moet niet gaan koken. Ktm is lichter dan R1, dus rem ook..

Rembouten controleer ik bij elke wasbeurt (3x per jaar :P )


:W
 
Vanavond begonnen met de oliewissel en keerring schakelpedaal. @ Roy - dat keerringetje is op 2 minuten vervangen, zelfs voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik. Boutje los, pookje eraf en je haalt de keerring er zo af, zit niet eens in het blok, duwt het alleen dicht.

Wel enkele vragen nu, ben niet zo'n knutselaar:
1) iemand tip hoe je een koperen 0-ring los krijgt? Eén van de ringen van de oliepluggen blijft aan het blok plakken. Prutsen met een schroevendraaiertje werkt niet.
2) Vul je het oliefilter helemaal met olie of alleen scheutje er in?
3) Is het normaal dat deze enigszins vervormd is, en hoe krijg je het beste de drap er uit?
[afbeelding]
[afbeelding]
V

4) Remblokken zijn ook bijna helemaal op dus daar ook maar even nieuwe voor bestellen. Wat zijn goede sportieve remblokken voor de KTM, voor de R1 had ik altijd EBC gesinterde blokken. Zie dat ik die al voor 27 euro heb, maar zijn deze ook goed bij enkele remschijf? Is voor zowel straat als af en toe circuitdag.
5) in het wphb staat dat je de bouten van de remklauw met loctite moet vastzetten, dat was nu niet het geval. Doen jullie dat wel/niet?
Dat keerringetje gaat ws geen olielekkage voorkomen. Is vlgs mij alleen om te voorkomen dat er vuil in de lagering komt. De afdichting zit in het blok middels die twee O-ringen...
 
Laatst bewerkt:
Dat keerringetje gaat ws geen olielekkage voorkomen. Is vlgs mij alleen om te voorkomen dat er vuil in de lagering komt. De afdichting zit in het blok middels die twee O-ringen...
Dat vermoeden had ik eigenlijk ook, en dit komt dan vanaf de KTM dealer |(

Wat krijg je de remklauw er overigens slecht af, komt nogal tegen je velg aan. Er op krijgen met nieuwe remblokken zal er niet makkelijker op gaan. Je zou er nog bijna je voorwiel voor losmaken.

3) Dat geeft niks dat is bij meerdere mensen het geval. Belangrijk is dat metalen schulvers verijdert zijn, zodat het magneetje weer schoon is.
Vervormde oliefilter :? :? Crash gehad, schoon maken?? :N wegpleuren en nieuwe :Y
:W
Ja wie heeft nu gelijk he. Heb inmiddels remblokken besteld (gesinterde brembo's), wel weekje levertijd. Ga maar meteen een nieuwe aftapplug bestellen. Had al offerte opgevraagd bij de KTM-shop, 20 euro. En dan maar meteen een nieuw schroefje wat je uit het frame draait om de olie te laten lopen, het 'imbuskopje' is al aardig versleten.
 
Hoe zit dat. Heb op m`n 640 lc4 sm uitlaat de tekst "SMC" staan.
Nu vroeg ik mij af wat dat was, maar die dingen zie je hier niet?
De lc4 hangt volgens de Amerikanen tussen de 625 en 660 in, maar bij fotos op google zijn dit ook LC4`s?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan