KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
@se sua

Daar heb je gelijk in! 690 smc heeft 70pk ofzo en exc heeft tandwiel verhouding van 15-50!
Bedoel je niet 16-48? 38 zou vrij klein zijn toch haha! Topsnelheid is niet zo erg! Maar als ik nu 15-40 pak ipv. 16-40 Zou je dit merken?

:$ :$ das standaard jah (of zoiets met 38) Een keer serieus getest, toen liep tie met 6Bft in de rug bijna 200 kmh. Nog nooit zo bang op een motor geweest :X Dat ging wel een soort van recht uit maar het stuur stond niet stil. Maar gelukkig is het geluk met de dommen :P

1 tandje voor minder is ongeveer gelijk aan 2,5 achter erbij. Dus ga je dat merken?? JAHAA dat krijg je zeker mee. Of een Keihin carb ertussen prutten. Geen emmissie shit maar een ordinaire acceleratie pomp erop. Dat helpt ook bigtime. Dat heeft oudere EXC's ook! net als een 660.

Mijn Exc heeft nu 11/52, maar ga nu naar 12/52 Maar das voor crossen, maar wil toch enorm vlot over de 100 op de weg. Alleen die 6 versnellinge schakelen. Dan ben je gewoon aan het tapdancen... Maar meestal een heel brave 60 - 70 km op de weg. Vooral met nieuwe banden is deze Sua braaf. Al gaat het wel steeds vaker fout.

Steeds meer foto's van de races. Maar nog steeds niet die die ik wil.....



omdat plaatjes meer zeggen dan woorden.
Sua had een beperkte snelheid omdat tie net een rijder uit de baan heeft gewerkt op legale manier. Iets met springen en andere rijder die mijn kant op kwam... Tis goed afgelopen afgezien dat ik eerste werd en hij 4de. Was dit genoeg voor de overwinning omdat hij die andere manche gewonnen had. Deze ook bijna.... :X
 
Laatst bewerkt:
Gister dagje naar croix geweest met een maatje met een hypermotard. Om kwart voor 6 in de regen vertrokken, om half 7 stopte het, helaas wel half 7 's avonds :( . Het was al niet druk, na de pauze was het bijna uitgestorven. Toch maar de regen getrotseerd en na een voorzichtige eerste sessie begonnen we er zowaar plezier in te krijgen tussen al de racers op regenbanden. Tweede sessie bijna 40 minuten gereden. Derde sessie 's middags werd het circuit vrijgegeven en hebben we een volledig uur non stop gereden. Af en toe reed er nog een kawa rond maar voor de rest hadden we het circuit voor ons zelf! Ondanks de regen toch een leuke dag gehad.
 
Pff had helm via ebay besteld. Was al 2 keer gebeld omtrent vertraging in de levering, bellen ze vandaag (na 6 weken!) dat ze de helm niet kunnen leveren |( Maar een andere helm nu besteld hier in NL, wel balen want had al crossbril besteld in matchende kleuren. Dus ben nu beperkt in keuze, het is een SX2 Logo geworden
file_name_8546.png
 
Zo, we kunnen weer knutselen :Y

[afbeelding]

Sjiek hoor!

Hmm toch wel eerst de kleppen gesteld voordat je het blok in het frame gelepeld hebt?? Tering dat zit nog beroerder dan bij mijn ex 660 smc. Dat was al krap voor mijn klauwtjes...

@ Smet,

rijden in de regen maakt je nat, maar gaat weldegelijk. Wauw een prive baan gahaaf!! Geen plaatjes??

:W
 
Sjiek hoor!

Hmm toch wel eerst de kleppen gesteld voordat je het blok in het frame gelepeld hebt?? Tering dat zit nog beroerder dan bij mijn ex 660 smc. Dat was al krap voor mijn klauwtjes...

@ Smet,

rijden in de regen maakt je nat, maar gaat weldegelijk. Wauw een prive baan gahaaf!! Geen plaatjes??

:W
Geen fotograaf, wel de laatste sessie zelf gefilmd. Wat achter die maat gereden, hem mijn lijnen laten zien, paar rondjes zelf op tempo, dan weer achter hem. Zo het een uur volgehouden. Laarzen sopten serieus, die zijn dus niet waterdicht. Had gelukkig regenpak mee.
20150622_232624_zps62gur2ce.jpg


Vanaf 3 uur zag het er zo uit op de paddock
FB_IMG_1435047738865_zpsi2pru0on.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sjiek hoor!

Hmm toch wel eerst de kleppen gesteld voordat je het blok in het frame gelepeld hebt??
Tering dat zit nog beroerder dan bij mijn ex 660 smc. Dat was al krap voor mijn klauwtjes...

@ Smet,

rijden in de regen maakt je nat, maar gaat weldegelijk. Wauw een prive baan gahaaf!! Geen plaatjes??

:W


Nope, is tijdje geleden nog gebeurd :Y
 
Pff had helm via ebay besteld. Was al 2 keer gebeld omtrent vertraging in de levering, bellen ze vandaag (na 6 weken!) dat ze de helm niet kunnen leveren |( Maar een andere helm nu besteld hier in NL, wel balen want had al crossbril besteld in matchende kleuren. Dus ben nu beperkt in keuze, het is een SX2 Logo geworden [afbeelding]

Die heb ik ook :Y


full
 
Helm staat er klaar voor, is wel even wennen crosshelm
20150626_111854_zps3rygvr4r.jpg

Foto van de hypermotard zou ik wel eens laatste kunnen zijn, maatje is vanochtend op een auto geklapt die ineens u-bocht maakte in de polder.
 
Waar moet je aan wennen bij een cross helm?? Ook mooie bril :9~ :9~

Tering hej hoe is het met je maatje en zijn brommert? Waardeloos als je zoiets overkomt. Hopelijk zit tie snel weer op een brommert.


:W
 
Waar moet je aan wennen bij een cross helm?? Ook mooie bril :9~ :9~

Tering hej hoe is het met je maatje en zijn brommert? Waardeloos als je zoiets overkomt. Hopelijk zit tie snel weer op een brommert.


:W
Pasvorm is toch iets anders, verder wat spiegeling aan de binnenkant van de bril, alhoewel je daar tijdens het rijden overheen kijkt. Verder de wind die toch ook langs je ogen komt. Klep vond ik meevallen, ook op snelheid, alhoewel hij dan wel wat kan verschuiven.

Maat is geopereerd, voet gebroken, been weet ik niet zeker. Open wonden, pezen af. ... is wel klaar voor de zomer. Heeft de auto nog net geschampt, schade aan zijn motor leek op eerste gezicht mee te vallen.
 
Een crosshelm heeft betere ventilatie, dat voel je denk ik. Verder voordeel vind ik is dat ik minder snel rijd op de weg tov een weghelm. Dit is voor mij gunstig. Als ik met weg helm en vizier dicht rijd dan gaat het veul te snel. Normaal rijd ik alleen met zonne vizier dicht, dan vangt het open vizier zoveel wind dat ik eerder ophoud met gas geven.... Verder heb ik niet echt een voorkeur voor een type helm. Alleen als het regend, dan WEL.

Tering daar is je maat dan weer mooi klaar mee. Hopelijk komt tie er weer helemaal boven op. Ach die motor, zonde maar te herstellen. Een lijf daar moet je je leven lang mee doen... Allemaal door een domme u turn actie....

Heb net een dingetje veranderd in de carb van mijn EXC. Vond hem als een vrachtwagen reageren op het gas. Dingetje 45 eruit en een 42 erin.



Wauw een wereld van verschil. Nu klinkt tie pis nijdig en veneinig. Morgen maar eens gaan testen op de baan. Heb goede hoop. Misschien wel zo'n goede hoop dat ik hem wil houden ipv een 450 crossert. Dan misschien maar een setje SX schokkerts kopen. Dan ben ik een eind goedkoper uit... Denk ik


:W
 
Net te laat gezien, zelf ook even geknutseld, nieuwe handkappen, oranje ipv zwart
20150628_213246_zpszy13stid.jpg

Dacht ook even de uitgaande demping wat aan te passen ivm het kopschudden, bleek dat deze op de laagste stand stond, dus langzaam terug veren. Zal waarschijnlijk wel de oorzaak zijn. Knoppen zaten erg vast, de ene kan ik ook maar 10 klikjes verstellen terwijl de andere er 30 doet. Als je wat doorduwt piept/kraakt hij. Zou dat wijzen op te weinig olie?
 
Laatst bewerkt:
@se sua

1 tandje voor minder is ongeveer gelijk aan 2,5 achter erbij. Dus ga je dat merken?? JAHAA dat krijg je zeker mee. Of een Keihin carb ertussen prutten. Geen emmissie shit maar een ordinaire acceleratie pomp erop. Dat helpt ook bigtime. Dat heeft oudere EXC's ook! net als een 660.

Keihin carb is vrij prijzig zeker? ik wou die emmissie shit er al eens gaan afslopen. en acceleratie pomp kun je dit er gewoon opzetten? maat van me had 660 en die had er op maar heb niet kunnen vergelijken want die had die toen alweer verkocht toen ik mijne had..
zou je dit goed merken denk je ?

@smet

ik hoor vaker mensen hun vering laten afstellen door een bedrijf en merken dan veel verschil in wegligging.. misschien dat bij jou dat kopschudden ook is opgelost. of je velgen nog eens laten balanceren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan