KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeienavond!

Ik ben Wouter uit het mooie twente en 28 lentes jong en ik heb mijzelf enkele weken terug naast een Suzuki Bandit 1200 ook een KTM LC4 aangeschaft, ik kon de verleiding niet langer weerstaan zeg maar ;)

Het is een 640 SM uit 2005 geworden, zie hier:
rslUwHcXKi6vELvasNu2118jPe3Sf9ccIxm-_z2T3LWlR-cQgH77iaZVCLRxYu7F19LGBmWnA0sDMC4zLMqd8rM0IB7By3KSHP6o31pCzwB2ynw9FOQM1AjXlySJhQ8v3oHHglhp3LC0MOaIyGEovyFK3PGc-61yq_LtySUW84ocIYz_oQAqMFOy-u24e7SyxK75ouoO1xMX_2_mv4Af8o00934laKK4XYiF2qqqNcH_1521ZLswBwzFjBiT4gH0UazhSHhmeEeQvbHiAc1_JWiWbqR3hU2ZXllX-AXE6tv1s40AWT0n8DDW5VBqe3OgMxTSLEUVQ2h0KhihoAxThWnpuJKYpHwMDZO6y6e0tA-I8usq6n48fr3rU77-vhxkyEcb4wruVfQGFnkPQPxbLguANQfGWF2X9GBCoAP6Ct-nqiafwrlPRJhGwdZkSFlc54aQDvUIKxUrRPAajXToKY7CNKjbfZ70dJ-2IRTo-N_74pPk0fbC9mD4ufWd7fDhQdPBmqllcubG9srWtJzyrS8dj-mdftvdHQ4PpTazVoA=w1219-h914-no

6uGRYZ7fM8WLVfZs9


Ondertussen een paar ritjes kunnen maken en het is echt genieten op zo'n ding! :D

Nu heb ik gelijk een vraagje.. de voorrem liep aan dus ik heb de hele klauw vandaag uit elkaar gehad, zuigers en seals er uit, schoon gemaakt, daarna weer in het Ate vet en nieuwe DOT5.1 erin.
Dit lijkt alleen helemaal niet geholpen te hebben, als ik het voorwiel een goeie slinger geef maakt hij als ik geluk heb 1,5 rondje.

Is dit een bekend probleem, en is er ook een oplossing voor? :) Ik neem niet aan dat de wave schijf die er op zit het probleem kan zijn? (blokjes zijn al wel aardig ver versleten)
Hoor graag of jullie iets weten!
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe poging voor de foto..!

Remzuigers waren nog puntgaaf net als de klauw zelf.
ze schoven er weer mooi in en kon ze zelfs met de hand draaien op het moment dat ze in de zuiger zaten dus liep lekker soepel.

Welke rol heeft de pomp in het terugtrekken van de zuigers?
Schijf is mooi recht en hij loopt ook 'regelmatig' aan zeg maar, niet met slagen.
 
Niet, de afdichtingen vervormen tijdens het remmen, nadat de remdruk weg is keren die ringen weer terug naar hun oorspronkelijke vorm (rechthoekig) en de zuigers komen weer terug. Het enigste wat zou kunnen zijn is dat het compensatiegaatje in de hoofdremcilinder dicht zit of hendel komt niet ver genoeg terug waardoor het compensatiegaatje niet vrij komt.
hoofdremcilinder2.gif


Deze heeft er 2 omdat dit van een auto is met gescheiden circuit.
 
De seals in de klauw hebben geen oriëntatie voor binnen en buiten toch?
De pomp zag er mooi schoon uit, met ontluchten was ook duidelijk te zien dat beide gaatjes netjes vloeistof (of belletjes) doorlieten, dat kan het dus haast ook niet zijn.

Maar ik zal morgen nog eens iets beter naar de pomp & hendel kijken. Bedankt voor de info! dat van die seals wist ik niet!
 
Tja, zo beginnen we allemaal. Maar ben het met je eens. Toen we een jaar of wat geleden veel op Pottendijk in Emmen reden was het makkelijker om in te stappen. Maar kom dan maar op de ene dag zonder Endurance erna. Dan zal het erg meevallen. Dan ligt het niveau aanmerkelijk lager.
De springbulten gaan makkelijker als je er harder tegenaan knalt, maar dat moet je eerst ervaren...en dat is tegennatuurlijk! En de vering niet te soft natuurlijk.


Hmm de vering op een lc4 zal een lastige zijn, of je moet de bulten netjes helemaal springen. 150 kg bike en dan nog rider.... Het zou denk ik geen crossbaan zijn maar toch. Mijn Exc heeft er al serieus moeite mee als de landing niet goed is getimed...

Maar ballbetween heeft gelijk, hoe tegenstrijdig ook! Of heel langzaam gaan klein hopje of ervoor gaan. Daar tussen doet het zeer. Een soort van bike dood knuffelen.

Zo morgen aan de bak op de track. Eerste plaats verdedigen en in de wacht slepen. Er is "veel" getraind en twee riders zijn hard gecrahed. Een heeft rugpijn en een zere heup. Ja hij draagt altijd volle gear, bodyprotector, nekbrace enz. De ander heeft zijn enkel gebroken. De knuppel. Jong en onervaren, dan gaan voor de triple sprong. Wel dapper maar gruwelijk dom...
Kijken of we er weer goed doorheen zeilen. Ben vol vertrouwen.

Dan gaat het slot weer van het bier af....


8-)
 
Goeienavond!

Ik ben Wouter uit het mooie twente en 28 lentes jong en ik heb mijzelf enkele weken terug naast een Suzuki Bandit 1200 ook een KTM LC4 aangeschaft, ik kon de verleiding niet langer weerstaan zeg maar ;)

Het is een 640 SM uit 2005 geworden, zie hier:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ondertussen een paar ritjes kunnen maken en het is echt genieten op zo'n ding! :D

Nu heb ik gelijk een vraagje.. de voorrem liep aan dus ik heb de hele klauw vandaag uit elkaar gehad, zuigers en seals er uit, schoon gemaakt, daarna weer in het Ate vet en nieuwe DOT5.1 erin.
Dit lijkt alleen helemaal niet geholpen te hebben, als ik het voorwiel een goeie slinger geef maakt hij als ik geluk heb 1,5 rondje.

Is dit een bekend probleem, en is er ook een oplossing voor? :) Ik neem niet aan dat de wave schijf die er op zit het probleem kan zijn? (blokjes zijn al wel aardig ver versleten)
Hoor graag of jullie iets weten!


Hoi Wouter, mooie bike! Remmen is angst, niet gebruiken dus O-) O-)

Ik heb je foto in de OP gezet. Wil je deze veranderen laat dan maar weten.

:W
 
De seals in de klauw hebben geen oriëntatie voor binnen en buiten toch?
De pomp zag er mooi schoon uit, met ontluchten was ook duidelijk te zien dat beide gaatjes netjes vloeistof (of belletjes) doorlieten, dat kan het dus haast ook niet zijn.

Maar ik zal morgen nog eens iets beter naar de pomp & hendel kijken. Bedankt voor de info! dat van die seals wist ik niet!

Sommige wel, sommige niet volgens mij. Verschil is moeilijk te zien.
Maar een slag kan je slecht horen/zien. Maak eens iets vast aan de vork héél kort bij de schijf. Dan een zwiepert aan het voorwiel en dan kan je een slag redelijk goed zien.
 
Heb de stelschroef eens helemaal uit gedraaid (die in de hendel zit en tegen de pomp aan drukt) daarmee werd de slag een heel stuk groter maar had verder geen effect op het aanlopen van de rem.

Met de klauw er af ook nog even gekeken of ik een slag kon vinden in de schijf. Op het oog kaarsrecht maar als ik ik een boutje tot tegen de schijf draai zit er misschien max een paar honderdste in, ik geloof niet dat hij daardoor aanloopt.

Het valt me wel op dat als ik de rem inknijp en loslaat dat je zuigers eigenlijk nagenoeg niet ziet bewegen, zou hij niet een kleine slag terug moeten maken?
 
Heb de stelschroef eens helemaal uit gedraaid (die in de hendel zit en tegen de pomp aan drukt) daarmee werd de slag een heel stuk groter maar had verder geen effect op het aanlopen van de rem.

Met de klauw er af ook nog even gekeken of ik een slag kon vinden in de schijf. Op het oog kaarsrecht maar als ik ik een boutje tot tegen de schijf draai zit er misschien max een paar honderdste in, ik geloof niet dat hij daardoor aanloopt.

Het valt me wel op dat als ik de rem inknijp en loslaat dat je zuigers eigenlijk nagenoeg niet ziet bewegen, zou hij niet een kleine slag terug moeten maken?

Die kleine slag terug zie je niet. Maar ik geloof dat je op het oog al géén slag zou moeten zien...
 
Hmm de vering op een lc4 zal een lastige zijn, of je moet de bulten netjes helemaal springen. 150 kg bike en dan nog rider.... Het zou denk ik geen crossbaan zijn maar toch. Mijn Exc heeft er al serieus moeite mee als de landing niet goed is getimed...

Maar ballbetween heeft gelijk, hoe tegenstrijdig ook! Of heel langzaam gaan klein hopje of ervoor gaan. Daar tussen doet het zeer. Een soort van bike dood knuffelen.

Zo morgen aan de bak op de track. Eerste plaats verdedigen en in de wacht slepen. Er is "veel" getraind en twee riders zijn hard gecrahed. Een heeft rugpijn en een zere heup. Ja hij draagt altijd volle gear, bodyprotector, nekbrace enz. De ander heeft zijn enkel gebroken. De knuppel. Jong en onervaren, dan gaan voor de triple sprong. Wel dapper maar gruwelijk dom...
Kijken of we er weer goed doorheen zeilen. Ben vol vertrouwen.

Dan gaat het slot weer van het bier af....


8-)
Wat betreft die vering. In zwaar of road gebruik is de LC4 gewoon zwaar, zeker met springen.
Maar in SM setup zou de vering een stuk strakker moeten staan. En dat heb ik dus ook. Voor heb ik een 4 cm verkorte vork met een stuggere veer. Heb ik zo gekocht. Zaten borg gaatjes in de moeren, dus zal wel voor serieus gebruik zijn opgebouwd. Maar hoeft niet in een LC4 te hebben gezeten. Achter heb ik een Hyperpro pomp met drie losse veren. De zwaarste voor SM.
Het verschil zie je duidelijk in een landing. Vorig jaar heeft iemand uit een filmpje de landing van mij en van hemzelf naast elkaar gezet. Hij ging met zijn buik tegen de grond. Standaard vering!

Sue Sua, ik duim voor je dat je kampioen wordt zonder je nek te breken!
 
Mr Ballbetween, het was een heel foute dag voor mij. De KTM had ineens besloten om in iedere ronde op de zelfde plek af te slaan. Net na een jump en in een bocht naar rechts. Lelijke trut ding ik heb haar vervloekt. Nog nooit heeft ze dit geflinkt. Alles verder netjes in orde gemaakt. Nieuwe olie, verse luchtfilter, kleppen gecontroleerd en asfgetankt. Dan deze reaktie.....
Dus eerste manche 3 keer afgeslagen en een keer gecrashed omdat mijn temp ver over de rooije was. Eind resultaat 5de van 7. Jankuh.
Tweede manche een keer een forse stotter met als gevolg afleiding en Sua de banden afzetting door zo de baan uit. Toen de baan weer in 270graden bocht en weer inhaal race. Uit eindelijk 2de geworden. Overall 3de. Dus toch nog op podium, had ik niet meer op gerekend.
Maar overall toch eerste met voldoende punten afstand. Jeuhhh

Maar nu volgend jaar met de grote jonghus mee. Dat zal een eind moeilijker worden. Dan maar hopen op een medaille.

Maar nu vooral blij! kneus kampioen, toch een hele prestatie voor een knoeier die net ruim een jaar bezig is. Ben trots op mij zelf maar niet voor vandaag.....


Ik weet dat je de vering kloppend kunt maken. Maar hier ben ik op mijzelf aangewezen. Laat ik daar nou geen donder verstand van hebben... Maar ja ook het landen vergt techniek. Als je bij het landen al het gas extra hebt open gedraaid dan gaat het ook al beterder. Maar ja de timing he. Soms oke andere keer k#t. En die rot keren knalt de vering compleet in. oke je moet alles gebruiken maar ik heb het liefste wat over. Vooral wat geld... Cheapy me :')
 
Goeienavond!

Ik ben Wouter uit het mooie twente en 28 lentes jong en ik heb mijzelf enkele weken terug naast een Suzuki Bandit 1200 ook een KTM LC4 aangeschaft, ik kon de verleiding niet langer weerstaan zeg maar ;)

Het is een 640 SM uit 2005 geworden, zie hier:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ondertussen een paar ritjes kunnen maken en het is echt genieten op zo'n ding! :D

Nu heb ik gelijk een vraagje.. de voorrem liep aan dus ik heb de hele klauw vandaag uit elkaar gehad, zuigers en seals er uit, schoon gemaakt, daarna weer in het Ate vet en nieuwe DOT5.1 erin.
Dit lijkt alleen helemaal niet geholpen te hebben, als ik het voorwiel een goeie slinger geef maakt hij als ik geluk heb 1,5 rondje.

Is dit een bekend probleem, en is er ook een oplossing voor? :) Ik neem niet aan dat de wave schijf die er op zit het probleem kan zijn? (blokjes zijn al wel aardig ver versleten)
Hoor graag of jullie iets weten!

Wow gaaf zeg, op de wave schijf na zo te zien nog helemaal origineel :)
Alleen wel vaag idd, ik had bij die van mij tzt ook een wave schijf d'r in geschoven, geen problemen...
Misschien zit t m toch meer in de rempomp op het stuur
 
Gefeliciteerd Se Sua!

Klopt dat hij verder nog helemaal origineel is! Ga nog wel wat aan de spiegels en kentekenplaat houder doen, maar geen grote verbouwplannen.

Ik heb het probleem gisteren gevonden! Ik bedacht mij inees dat ik van die metalen plaatjes achterop de blokken had zitten, als deze iets 'veren' houden ze voorspanning op de blokken, iets waar ik dus last van had! Deze plaatjes:
7vbVBYBWIukBGRIHyxrtgmaCkd5er-k0gPD5qIQsOl2fQ4It1io=w574-h764-no



Plaatjes er tussen weg, paar keer remmen en nu 'zingt' hij mooi rond ipv het schuren! :D

Welk nut dienen deze krengen eigenlijk? En monteren jullie blokken droog of toch met een likje koper/keramisch vet?
 
Laatst bewerkt:
voor zover ik weet dienen die dingen om de blokken enig sinds op hun plek te houden. als je alles eens goed schoon maakt en iets olie/vet an die pinnen dan werkt het misschien wel weer.
 
@Se Sua. Mooi werk voor dit seizoen! Hiep hiep hoera! Dat stotteren herken ik wel. Doet die van mij ook af en toe. Alleen ff inhouden dan. Heb het idee dat die dan ff geen peut krijgt. Bij mij ook tijdens sprong. Ik blijf dan wel gewoon op de baan rijden hoor...nergens voor nodig om dan meteen het hek in te rijden...daar ligt de oplossing toch niet...maar ik heb ook geen idee wat je er aan kunt doen.
 
Thank you Ballbetween me is very blij. Gelukkig had ik mij die andere wedstrijden flink uitgeslooft dus kon wat (WAT!!) punten missuh. Sua heeft 185 punten, nr 2 183 punten en nr 3 143. werd nog angstig spannend na punten optellen.
Nu moet Sua en de andere 2 naar de A groep. Gaat zweten worden..

Godzei dank hebben we geen hekken. Maar over de banden afzetting heen gewhylied om vervolgens te draaien kombocht over te klimmen en verder te gaan. Was pissed beyond believe. Heeft wel geholpen. Gelukkig nog tweede geworden in de manche.
Ik weet wel wat ik er tegen kan doen. Niet te veel brainpower in problemen steken... Ook niet de stationair schroef in de lucht proberen te draaien. Werkte wel, liep veel beter na die tijd.... Was vast sabotage LOL.
 
Thank you Ballbetween me is very blij. Gelukkig had ik mij die andere wedstrijden flink uitgeslooft dus kon wat (WAT!!) punten missuh. Sua heeft 185 punten, nr 2 183 punten en nr 3 143. werd nog angstig spannend na punten optellen.
Nu moet Sua en de andere 2 naar de A groep. Gaat zweten worden..

Godzei dank hebben we geen hekken. Maar over de banden afzetting heen gewhylied om vervolgens te draaien kombocht over te klimmen en verder te gaan. Was pissed beyond believe. Heeft wel geholpen. Gelukkig nog tweede geworden in de manche.
Ik weet wel wat ik er tegen kan doen. Niet te veel brainpower in problemen steken... Ook niet de stationair schroef in de lucht proberen te draaien. Werkte wel, liep veel beter na die tijd.... Was vast sabotage LOL.

Doe je die wedstrijden op een 525?? En is dat een beetje te doen?
 
Se sua en ballbetween

Dit kwam ik net toevallig tegen
http://noppenforum.messageboard.nl/forum/viewtopic.php?t=2529
Misschien heb je er wat aan. Alleen volgens mij is het grootste probleem hier de mikuni bst 40. Dus als je die niet hebt gaat het ook alweer niet op.
Nee, geen BST. Wel altijd mee gereden met de oude 620. Off road wel te verstaan. Deed het daar echt goed mee. Lekker mooi doseerbaar. Nooit problemen mee gehad.
Heb nu de 41 Keihin flatslide.
 
Laatst bewerkt:
Goeienavond!

Ik ben Wouter uit het mooie twente en 28 lentes jong en ik heb mijzelf enkele weken terug naast een Suzuki Bandit 1200 ook een KTM LC4 aangeschaft, ik kon de verleiding niet langer weerstaan zeg maar ;)

Het is een 640 SM uit 2005 geworden, zie hier:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ondertussen een paar ritjes kunnen maken en het is echt genieten op zo'n ding! :D

Nu heb ik gelijk een vraagje.. de voorrem liep aan dus ik heb de hele klauw vandaag uit elkaar gehad, zuigers en seals er uit, schoon gemaakt, daarna weer in het Ate vet en nieuwe DOT5.1 erin.
Dit lijkt alleen helemaal niet geholpen te hebben, als ik het voorwiel een goeie slinger geef maakt hij als ik geluk heb 1,5 rondje.

Is dit een bekend probleem, en is er ook een oplossing voor? :) Ik neem niet aan dat de wave schijf die er op zit het probleem kan zijn? (blokjes zijn al wel aardig ver versleten)
Hoor graag of jullie iets weten!


Mooi apparaat :Y
 
Wat betreft die vering. In zwaar of road gebruik is de LC4 gewoon zwaar, zeker met springen.
Maar in SM setup zou de vering een stuk strakker moeten staan. En dat heb ik dus ook. Voor heb ik een 4 cm verkorte vork met een stuggere veer. Heb ik zo gekocht. Zaten borg gaatjes in de moeren, dus zal wel voor serieus gebruik zijn opgebouwd. Maar hoeft niet in een LC4 te hebben gezeten. Achter heb ik een Hyperpro pomp met drie losse veren. De zwaarste voor SM.
Het verschil zie je duidelijk in een landing. Vorig jaar heeft iemand uit een filmpje de landing van mij en van hemzelf naast elkaar gezet. Hij ging met zijn buik tegen de grond. Standaard vering!

Sue Sua, ik duim voor je dat je kampioen wordt zonder je nek te breken!


Heb er tot nu toe alleen een zwaardere achterveer van Eibach op laten zetten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan